Han kalder mig grimme ting i en lille diskution

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.408 visninger
11 svar
0 synes godt om
1. januar 2013

Anonym trådstarter

Min kæreste og jeg sidder og snakker om økonomi og det bliver til lidt af en diskution fordi jeg ikke helt forstår det og det ender med at han siger: '' forstår du ikke det!?- det er sku da så enkelt, jeg kan ikke sige det mere enkelt - kan du ikke ligge to og to sammen!?'' osv

Og jeg siger så at jeg sys det er meget forvirrende osv, og går.

hvor han så råber: ''Går du bare så, du skal ikke stå og spille så smart også gå''

''Sæk, røvhul.. du er bare en nar'' siger han så.

Det er ikke første gang han kalder mig grimme ting og jeg har før fortalt ham at jeg bliver ked af det over det.

Han kommer næsten altid og siger undskyld bagefter.

Men det ændre ikke på at jeg bliver ked af det. 

Jeg har også før sagt: årh så hold dog kæft stodder osv, Men har ikke gjort det længe da vi har talt om at vi skal prøve at lade være med at drive hinanden derud og tackle det som to voksne mennesker istedet for. 

Han kom så også og sagde undskyld her idag men sidder med dårlig mave fornæmmelse. 

Havde lige brug for at komme ud med lidt ØV! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2013

Pige2009

Jeg synes, det er fuldstændig manglende respekt at kalde en anden - sin kæreste - sådanne ting. Sorry to say, men jeg tvivler på, at et sådan forhold holder

Jeg synes, du skal sige til ham, at du ikke finder dig i at blive kaldt sådanne ting...

Anmeld

1. januar 2013

B&J

om det så var mens vi skændes eller ej min kæreste skulle aldrig kalde mig sådan nogle ord eller tale ned til mig så ville jeg godt nok blive møg hammer sur og såret....

men jeg ville helt sikkert tage en snak med ham om det, og se om det er noget der fortsætter ellers ville jeg også sige farvel

Anmeld

1. januar 2013

FruStolpe

Hvad med at fortælle tossen at enten finder han kammertonen, eller også finder han sig en ny kæreste??

Det er mit bud.

Meennn jeg er vist heller ikke så diplomatisk anlagt

Stort til dig i øvrigt

Anmeld

1. januar 2013

Frk.S

Jeg ville ikke finde mig i at blive talt til på den måde. 

De er da noget så respektløst. 

Overvej lige en gang om du vil finde dig i sådan en behandling. Håber du finder ud af det.

Anmeld

1. januar 2013

Anonym trådstarter

Vi har jo snakket om det før og blevet enige om at sådan skulle der ikke snakkes. Han har to drenge og vi venter en pige.

Det går meget godt når vi så er blevet '' gode venner igen ''
Også kalder han mig sådan nogle ting.

Jeg tror ikke at han mener jeg er en sæk osv. 
Selvom det ikke er rart han siger sådan.

Men det jeg bliver mest ked over det er næsten at han ikke forstår at jeg sys det er lidt forvirrende med det økonomi vi sad og snakkede om og at han så nedgøre mig på den måde og spørger om jeg ikke kan ligge to og to sammen osv 

Anmeld

1. januar 2013

Anonym trådstarter

Også kalder han mig alligevel sådan nogle ting igen* skulle der stå,

undskyld det går lidt hurtigt på tasterne. 

Anmeld

1. januar 2013

Mettefpigen

Sådan nogle diskussioner har vi også haft et par gange... Har det altid været sådan eller er det kommet?

Anmeld

1. januar 2013

Fenja09

Til at starte med synes jeg slet ikke at du skulle have vendt ryggen og gået din vej - hvis det havde været mig der havde fået af vide, at jeg ikke kunne lægge to og to sammen, så havde jeg valgt at sige noget i stil med "nej, men det kan du åbenbart, så gider du skære det ud i pap".

Synes man i en diskussion skal blive og argumentere hvorfor man mener som man gør - eller i dit tilfælde ikke forstår det der tales om. Når det er sagt så synes jeg din kæreste er super tarvelig og det er fuldstændig uacceptabelt at han taler sådan til dig - men hvad siger du når han kalder dig en sæk? Går du bare?

Tror mange par har kaldt hinanden et par grimme ting eller to i tidens løb, og har overlevet, men når man vælger at lave en fremadrettet plan der går på at man ikke skal kalde hinanden ting og sager så fyldet problemet nok lidt mere end som så.

Håber i finder ud af det.

/Fenja

Anmeld

2. januar 2013

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Min kæreste og jeg sidder og snakker om økonomi og det bliver til lidt af en diskution fordi jeg ikke helt forstår det og det ender med at han siger: '' forstår du ikke det!?- det er sku da så enkelt, jeg kan ikke sige det mere enkelt - kan du ikke ligge to og to sammen!?'' osv

Og jeg siger så at jeg sys det er meget forvirrende osv, og går.

hvor han så råber: ''Går du bare så, du skal ikke stå og spille så smart også gå''

''Sæk, røvhul.. du er bare en nar'' siger han så.

Det er ikke første gang han kalder mig grimme ting og jeg har før fortalt ham at jeg bliver ked af det over det.

Han kommer næsten altid og siger undskyld bagefter.

Men det ændre ikke på at jeg bliver ked af det. 

Jeg har også før sagt: årh så hold dog kæft stodder osv, Men har ikke gjort det længe da vi har talt om at vi skal prøve at lade være med at drive hinanden derud og tackle det som to voksne mennesker istedet for. 

Han kom så også og sagde undskyld her idag men sidder med dårlig mave fornæmmelse. 

Havde lige brug for at komme ud med lidt ØV! 

Nu vil jeg gerne starte med at sige at det selvfølgelig overhovedet ikke er pænt af ham at kalde dig ting.

Men du startede jo med at gå, ville selv blive sur hvis min kæreste gik når vi sad og snakkede om noget - Det er ligeså barnligt at gå sin vej, som det er at kalde hinanden navne 

Samtidig så burde du bare have sagt at hvis han er så klog så burde han bedre kunne forklare dig det, ikke alle er lige dygtige til at forklare sig og ikke alle er lige dygtige til at forstå de ting der skal forklares - og så må man jo give op og lade det ligge (også selvom du gerne vil forstå det og syntes det er vildt træls)

Men det er der med at du burde finde dig en anden kæreste pga af at han kalder dig noget for derefter at vide det var en fejl og sige undskyld - ja det kan jeg virkelig ikke se, han er idet mindste voksen nok til at sige undskyld, det er der mange der ikke gør.

Jeg ved godt det gør en ked af det, men herhjemme har det faktisk fungeret bare at være lidt rap i raplikken. Så må man være den store og spørge om det hjalp at kalde navne? (og det skal være direkte efter at han har kaldt navne) Han ville højst sandsynligt sige nej og komme med en forklaring - men så siger du bare at det ikke hjælper og at han skal snakke ordentligt, på et tidspunkt opfanger han det vel. Det har i hvert fald virket herhjemme.

Mange bruger det fordi de er irriteret (ja det har jeg da selv gjort), men det er dumt og det er en vane man skal lære at ligge fra sig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.