Erfaringer med South Beach kuren?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.100 visninger
16 svar
0 synes godt om
1. januar 2013

Mamalou

Hej tøser - og rigtig godt nytår!

Mit nytårsforsæt er at smide 4-5 kg. Jeg er faldet over South Beach kuren, som lyder overskuelig og realistisk for mig, da jeg godt kan undvære kulhydrater... Eller de fleste, ælsker slik og kage, og det er derfor jeg overhovedet skal på kur

Er der nogen der har gode eller dårlige erfaringer med South Beach kuren? 

Er der måske nogen der er friske på at hoppe med på kuren? 

Jeg har reserveret bogen om kuren på biblioteket, og fundet en blog med masser af opskrifter, hvilke ser rigtig lækre ud. 

Vh. Louise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2013

Na-Wi

Kender den ikke, men har læst lidt om den, og jeg syntes den ser overskuelig ud Måske noget jeg også skulle overveje at prøve

Men har jeg forstået det rigtigt, fase 1 varer 2 uger, og fase 2 varer til man har opnået den vægt man gerne vil have, og fase 3 er så det man skal leve efter resten af livet ?

Syntes det er godt at der er så mange forskellige ting man kan spise, så kører man ikke sur i det efter den første uge

Anmeld

1. januar 2013

Kløver

Mamalou skriver:

Mit nytårsforsæt er at smide 4-5 kg. Jeg er faldet over South Beach kuren, som lyder overskuelig og realistisk for mig, da jeg godt kan undvære kulhydrater... Eller de fleste, ælsker slik og kage, og det er derfor jeg overhovedet skal på kur

Jeg har reserveret bogen om kuren på biblioteket, og fundet en blog med masser af opskrifter, hvilke ser rigtig lækre ud. 

Vh. Louise

Jeg har rigtig gode erfaringer, det er desværre en dyr kost især i fase 1. skal du kun smide 4-5 kg vil jeg klart anbefale at du starter direkte i fase 2
jeg har både selve bogen og opskriftbogen, som du sikkert også kan låne på biblioteket, jeg er dg rigtig glad for at have købt begge mine bøger :-)

Anmeld

2. januar 2013

Mamalou

Na-Wi skriver:

Kender den ikke, men har læst lidt om den, og jeg syntes den ser overskuelig ud Måske noget jeg også skulle overveje at prøve

Men har jeg forstået det rigtigt, fase 1 varer 2 uger, og fase 2 varer til man har opnået den vægt man gerne vil have, og fase 3 er så det man skal leve efter resten af livet ?

Syntes det er godt at der er så mange forskellige ting man kan spise, så kører man ikke sur i det efter den første uge

Det er helt rigtigt. Det er i hvert fald sådan jeg har forstået det. Jeg har reserveret bogen på biblioteket, men har ikke hentet den endnu. Jeg har fundet denne blog: 

http://lifeofegoshe.blogspot.dk/search/label/Hvad%20er%20South%20Beach%20kuren%3F

Der er en masse opskrifter m.m. 

Måske du er frisk på at starte sammen med mig?

Anmeld

2. januar 2013

Mamalou

Maja84 skriver:

Jeg har rigtig gode erfaringer, det er desværre en dyr kost især i fase 1. skal du kun smide 4-5 kg vil jeg klart anbefale at du starter direkte i fase 2
jeg har både selve bogen og opskriftbogen, som du sikkert også kan låne på biblioteket, jeg er dg rigtig glad for at have købt begge mine bøger :-)

Jeg skal tage 5 kg, så måske jeg bare skal springe til fase 2.

Hvorfor synes du den er dyr? 

Er den nem at holde?

Vh. Louise

Anmeld

8. januar 2013

Kløver

Mamalou skriver:

Jeg skal tage 5 kg, så måske jeg bare skal springe til fase 2.

Hvorfor synes du den er dyr? 

Er den nem at holde?

Vh. Louise

Det jeg synes gør den dyr er ingredienserne og det man skal have meget magert kød, så man får meget af de dyre madvarer.

Altså det kommer an på hvad man er for en person, selv synes jeg ikke det var svært 1 gang men har ikke kunne tage mig sammen og starte op igen men det er især grundet mangel på økonomi til at leve af den slags kost og føler ikke jeg har tiden denne gang til alle de måltider, men tabte mig pænt på den 1 gang over flere gange men i alt 30 kg

Anmeld

8. januar 2013

Mamalou

Maja84 skriver:

Det jeg synes gør den dyr er ingredienserne og det man skal have meget magert kød, så man får meget af de dyre madvarer.

Altså det kommer an på hvad man er for en person, selv synes jeg ikke det var svært 1 gang men har ikke kunne tage mig sammen og starte op igen men det er især grundet mangel på økonomi til at leve af den slags kost og føler ikke jeg har tiden denne gang til alle de måltider, men tabte mig pænt på den 1 gang over flere gange men i alt 30 kg

Tak for svar!

Jeg skal hente bogen på biblioteket i morgen, og så skal jeg i gang, hvis ellers jeg synes det er noget for mig. Umiddelbart tænker jeg kun positivt om kuren.

Det er da vildt flot, at du har tabt 30 kg. Uanset kur, så kræver det ryggrad

Anmeld

8. januar 2013

Kløver

Mamalou skriver:

Tak for svar!

Jeg skal hente bogen på biblioteket i morgen, og så skal jeg i gang, hvis ellers jeg synes det er noget for mig. Umiddelbart tænker jeg kun positivt om kuren.

Det er da vildt flot, at du har tabt 30 kg. Uanset kur, så kræver det ryggrad

Helt sikkert, desværre har jeg taget 40 kg på siden, grundet rygestop kombineret med ændret helbred/operationer, så er nu efter 5 kg igang med at komme af med dem igen, men desværre lang sværere denne gang, men håber sbk hjælper, der er mange lækre opskrifter og kunne godt li man kunne variere

Anmeld

8. januar 2013

Mamalou

Maja84 skriver:

Helt sikkert, desværre har jeg taget 40 kg på siden, grundet rygestop kombineret med ændret helbred/operationer, så er nu efter 5 kg igang med at komme af med dem igen, men desværre lang sværere denne gang, men håber sbk hjælper, der er mange lækre opskrifter og kunne godt li man kunne variere

Jeg kan godt sætte mig ind i, at det er svære at starte på en kur anden gang. Jeg tror det er nemmere den første. Jeg har også tidligere tabt mig på weight watchers pointsystem, og den ligger på ryggraden, men vælger alligevel at følge south beach kuren. Jeg er spændt på hvor lang tid der går i de forskellige faser, og hvor nem og overskuelig den er. 

Er der opskrifter med i bogen omkring kuren?

Anmeld

8. januar 2013

tinasmor

Mamalou skriver:

Vh. Louise

Det jeg synes er rigtig svært ved den er at man ikke må få f.eks frugt osv i starten.

Den er meget lig Docter Atkins, men lidt mere "hård".

Jeg kunne ikke holde den mere end et par uger. Jeg er ikke rigig god til "hard-core" kurer. Så hellere prøve at undgå for meget kulhydrat i almindelighed men stadigvæk uden at være fanatisk.

Jeg selv er hoppet på Go-morgen Danmarks kur. Jeg kan godt lide den fordi man på mail får alt tilsendt. Indkøbsliste, dagsprogram og hvordan man laver maden. Det gør jeg ikke skal bruge lang tid på at finde opskrifter osv.

I go-morgen kur er der heller ikke meget af de dårlige kuldydrater, men der er dog de kulhydrater kroppen har brug for.

Held og lykke med det hele.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.