Jeg har prøvet aks og alm fødsel. Jeg sku også vælge om jeg ville prøve at føde selv eller om jeg heller ville pks. Jeg valgte at prøve og føde selv, netop fordi alle siger man hurtiger er på benene og ik har nær så ondt bagefter.
Jeg må indrømme at jeg ingenting mærkede til det da jeg fik aks og havde kun rigtig ondt 3-4 dage efter. Efter min alm fødsel gik der LANG tid inden jeg ik havde ondt/ var øm længer. Min fødsel gik heller ik helt efter planen og var ved at ende i aks, så hvis jeg sku ha flere børn ville jeg klart vælge at få pks.
Har set at man nogle steder ka få en ny type pks. Det vil sige at den skærm, som bliver sat op på ens mave ik er der, så ka man se med under hele forløbet/ operationen. Man ser at de tager baby ud af maven, hvorefter man får baby op på brystet mens de syr dig sammen. Far ka klippe navlesnoren osv, som ved en alm fødsel osv. Så hvis det var mig, var det det jeg ville vælge.
Men jeg tænker at du ska ha en rigtig god snak med din JM/ fødselslægen. Få snakket fordel og ulemper, og få lavet en liste med dine/ jeres ønsker! Vh stine
Anmeld