Andre med risikovurdering på omkring 1:4000 (NF)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.967 visninger
13 svar
0 synes godt om
1. januar 2013

SRP

Hej piger

er der andre som har fået en risikovurdering på omkring 1:4000 til NF. det er nogle måneder siden jeg var til NF, men bliver pludselig vildt nervøs over tallet. Jeg er kun 23 og ved godt man ikke må hænge sig i tallet, men synes bare alle får 1:19.000 eller deromkring i hvert fald en lavere risiko end min egen. det er umiddelbart blodprøven som har trukket ned. Forstår ikke hvordan tallene kan være så forskellige tror ikke jeg havde været lige så bekymret hvis tallet var mere overbevisende selvom det ikke er nogen garanti. Ved ikke hvorfor jeg pludselig bliver ramt af angst for om mit barn har downs��

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2013

Muhmi

1 ud af 4000 er et VIRKELIG flot tal, det skal du ikke være bekymret for....

Når man er gravid kommer der en masse unødige bekymringer, det hærder dig til når du bliver mor og det er egentlig ret sundt, men læg nogle af bekymringerne til side, for rigtig mange af dem er unødige

Anmeld

1. januar 2013

Malthe2010

Mener at have fået fortalt at det først er bekymrende når det hedder 1:300?? 

så jeg ville ikke være nervøs  Med 1:4000

Anmeld

1. januar 2013

livhemdrup

Mit tal er 1:3063

jeg er 30 og venter nr 4. Fik af vide mit tal var rigtig fint. Så tror ikke du skal bekymre dig. 

Men kender godt din tanke om alle de ting man spekulerer i. 

Anmeld

1. januar 2013

henh01

Ved min sidste graviditet var mit tal 1:360 og denne gang 1:1681 Så dit tal er MEGET pænt!

Du skal se sådan på det at du skal føde 4000 børn, hvor af kun 1 vil have kromosomfejl

Anmeld

1. januar 2013

FruK

Det er et rigtig fint tal!! "Alle" får ikke 20.000. Og selvom man gør, er det jo stadig en sandsynlighed - ikke en sikkerhed.

Men der en grund til at man først tilbyder yderligere undersøgelser ved 1:300. 

Mange steder oplyser man ikke tallet, men bare om risikoen er høj eller lav - netop for at folk med fine tal, som dig, ikke skal bekymre sig over, hvorfor det dog ikke var ENDNU bedre. 

Vær du glad for din lave risiko. 

Jeg fik 1:93 - og venter en pige med helt fine kromosomer.

Anmeld

1. januar 2013

1990h

SRP skriver:

Hej piger

er der andre som har fået en risikovurdering på omkring 1:4000 til NF. det er nogle måneder siden jeg var til NF, men bliver pludselig vildt nervøs over tallet. Jeg er kun 23 og ved godt man ikke må hænge sig i tallet, men synes bare alle får 1:19.000 eller deromkring i hvert fald en lavere risiko end min egen. det er umiddelbart blodprøven som har trukket ned. Forstår ikke hvordan tallene kan være så forskellige tror ikke jeg havde været lige så bekymret hvis tallet var mere overbevisende selvom det ikke er nogen garanti. Ved ikke hvorfor jeg pludselig bliver ramt af angst for om mit barn har downs��

jeg har det ligesom dig..

er 22 år og fik en risiko vurdering på 1: 1900. havde en blodprøve der var lidt svagere end de andre og det er vidst også med i vurderingen.

jeg er begyndt at gå uden om nf tråde..bliver nemlig også nervøs når jeg læser om folk der får 1:19000 1:29000

Anmeld

1. januar 2013

Leneur

Mit tal hed 1:3031, var 35 år, da jeg blev gravid, så ingen grund til bekymring.
Min søde kusine Julie har downs og alle scanninger var super fine, først ved fødslen at de fandt ud af der var noget "galt" med hende.

Anmeld

1. januar 2013

Muhmi

Mit tal hed 1:3031, var 35 år, da jeg blev gravid, så ingen grund til bekymring.
Min søde kusine Julie har downs og alle scanninger var super fine, først ved fødslen at de fandt ud af der var noget "galt" med hende.

Nok ikke den mest betryggende historie at komme med når hun er nervøs for om hendes scanning nu gik som den skulle...? 

Eller er det mig der er helt galt på den her?

Anmeld

1. januar 2013

Leneur

Muhmi skriver:

Nok ikke den mest betryggende historie at komme med når hun er nervøs for om hendes scanning nu gik som den skulle...? 

Eller er det mig der er helt galt på den her?

Det ved jeg da ikke om det er. Blot for at fortælle at de flotte høje tal ikke altid holder stik.
Det var da ikke for at gøre ts mere nervøs, så undskylder jeg i hvert fald.
I mine øjne har hun stadig ikke noget at frygte.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.