Føde alm eller ved Ks?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. januar 2013

Amanda Stage

jeg fødte vaginalt og ja det gjorde da mildest talt skide ondt  men jeg synes nu stadig det er en uerstattelig oplevelse jeg ville ønske alle kvinder fik mulighed for 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2013

Fru.Mäes <3

Fik planlagt kejsersnit med den først pga. han sad op og ville IKKE vendes..

Jeg valgte at få kejsersnit igen her for 3 måneder siden med min datter..

Af flere grunde:

- Der er kun gået 22 måneder imellem de 2 fødsler og ville ikke risikere at det indvendige ar kunne springe op under veerne..

- Også havde jeg ikke lyst til at føde selv!! Fik en god snak med overlægen, og ud fra hvad jeg havde at fortælle, blev vi enig om endnu et kejsersnit..

Det med at man ikke måtte løfte de der 8 uger efter, det er selvfølgelig SURT og træls når man har en på 22 måneder herhjemme, men må indrømme jeg kom mig UFATTELIG hurtigt efter 2 kejsersnit! En uge efter gik jeg helt normalt og løftede osse lidt på min søn..

Så held og lykke med beslutningen 

Anmeld

2. januar 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Fik aks første gang og fødte alm anden gang.

Jeg sku også selv bestemme om jeg ville prøve at føde normalt anden gang, eller om jeg ville ha pks. Jeg valgte at føde normalt, da alle sagde at man var hurtiger fysisk ovenpå efter en alm fødsel, end efter ks. 

Jeg vil så sige at jeg var meget hurtiger frisk og fysisk klar efter mit aks end jeg var efter min fødsel, som alligevel nær var endt i aks. Jeg fik lidt syninger osv, men ik noget vildt, alligevel var det altså ik fedt at gå på wc i ca 4 uger efter. Jeg midste 1,4 L blod og var ret slap i lang tid efter + jeg havede efterveer i ca 7-8 dage efter fødslen. Så ik nok med at man er et stort blåt mærke forneden, så gør maven også ondt oveni ( tror det er fordi de var ret voldsomme da de sku stoppe blødningen, maven var så øm ) 

Selve det at føde en baby er da en total fed oplevelse og meget anderledes end at få en baby ved ks, men for mig har begge oplevelser været lige store, og sku jeg engang vælge igen ville jeg nok vælge pks. Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.