Føde alm eller ved Ks?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.224 visninger
12 svar
0 synes godt om
1. januar 2013

Mother-love

Hej piger.

Jeg fik jo pks med Isabella grundet det piskesmæld jeg pådrog mig en uge før jeg opdagede jeg var gravid.

Jeg har jo muligheden for at føde ved Ks igen når jeg engang skal have nr 2. Jeg synes jeg tænker meget over hvad jeg evt. Skal vælge næste gang selvom jeg ikke engang er gravid.

Til jer der har født alm og ved ks hvad vil i foretrække?

Det skal siges at jeg havde et utrolig nemt forløb med mit ks. Og har kun god erfaring med dette. Mit sår healede rigtig hurtigt og fint stoppede med smertestillende torsdag morgen hvor jeg fik ks om mandagen.
Jeg har som sådan ikke haft de vilde smerter eller nogen dårlig oplevelse hverken under eller efter ks. Og jeg føler mig ikkesnydt for en fødsel. Ved derermange der har den følelse når de får ks, men den har jeg ikke.

Men piger jeg vil gerne kende de gode samt de dårlige ting ved at føde normalt samt forskellen på alm fødsel og ks. Og hvad der evt. Kan være af problemer i forhold til søskende efter et ks. Og hvis i kunne vælge hvad ville i så?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2013

MorTilEnPrinsesse

michelledam skriver:

Hej piger.

Jeg fik jo pks med Isabella grundet det piskesmæld jeg pådrog mig en uge før jeg opdagede jeg var gravid.

Jeg har jo muligheden for at føde ved Ks igen når jeg engang skal have nr 2. Jeg synes jeg tænker meget over hvad jeg evt. Skal vælge næste gang selvom jeg ikke engang er gravid.

Det skal siges at jeg havde et utrolig nemt forløb med mit ks. Og har kun god erfaring med dette. Mit sår healede rigtig hurtigt og fint stoppede med smertestillende torsdag morgen hvor jeg fik ks om mandagen.
Jeg har som sådan ikke haft de vilde smerter eller nogen dårlig oplevelse hverken under eller efter ks. Og jeg føler mig ikkesnydt for en fødsel. Ved derermange der har den følelse når de får ks, men den har jeg ikke.

Men piger jeg vil gerne kende de gode samt de dårlige ting ved at føde normalt samt forskellen på alm fødsel og ks. Og hvad der evt. Kan være af problemer i forhold til søskende efter et ks. Og hvis i kunne vælge hvad ville i så?

Jeg fik aks, desværre! 

Jeg vil til enhver tid vælge at føde normalt, jeg vil aldrig igennem det igen, ikke en engang et pks vil jeg have! Har haft det så dårligt efter aks, både fysisk og psykisk! Så derfor ønsker jeg kun at føde normalt. 

Anmeld

1. januar 2013

Tulle28

Jeg fik PKS ved min første datter og havde også en rigtig god oplevelse, ligesom dig. jeg havde et meget stort ønske om at føde selv, så jeg var ikke så meget i tvivl ved nr. 2. Dertil kommer at man jo er rimelig "handicappet" ift. at løfte osv. i lang tid efter et kejsersnit, og det synes jeg ville være synd for min datter. Jeg havde bare ikke rigtig tænkt på, at man også kan være handicappet efter en vaginal fødsel (det sker jo kun for naboen) - jeg fik en 3. grads bristning, så der gik lige så længe, før jeg kunne være der for alvor for min store datter, som ved et kejsersnit.

Mht. det at føde, så var det, trods bristningen, en fantastisk oplevelse, jeg ikke ville være foruden. Jeg gik til fødselsforberedelse hos smertefri fødsel, og det kan jeg virkelig anbefale på det varmeste.

Anmeld

1. januar 2013

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn
michelledam skriver:

Hej piger.

Jeg har prøvet begge dele. Akut Ks og alm fødsel anden gang. Jeg havde et rigtigt godt forløb ved Ks og havde ingen smerter, eller gener.  Men det var en kæmpe oplevelse at føde selvjugerer Ks følte jeg heller ikke jeg manglede at prøve at føde rigtigt, men nu hvor jeg har prøvet det vil jeg ikke have undværet det. 

Syntes det er vildt sejt atgennemføre en fødsel

Ved Ks anden gang skal dutænke på du ikke kan løfte i et stykke tid, i forhold til jeres første barn.

Anmeld

1. januar 2013

Mother-love

tak for jeres svar. jeg synes det er rigtig svært at finde ud af hvad jeg vil.. mange siger jo at en alm. fødsel er unik.

og ville nok sige at den eneste grund til jeg måske ville overveje en alm fødsel er nok det ved ks at man ikke må løfte. tænker i forhold til min nuværende datter.
men så som en skriver hun fik en 3. gradbristning så derfor ikke måtte løfte alligevel.

som 2. gangsfødende vil jeg kommer hjem samme dag efter jeg har født alm.
ved ks vil jeg komme hjem når der bliver bedrømt at mit ar healer fint..
det ville være således at far skulle være sammen med vores datter imens jeg var på hospitalet med den lille nye hvis jeg fik ks.
og på den måde ville jeg få nogle dage til at lære den bette ny at kende samtidig få amning op at køre... og ville have ro til det..

har et spørgsmål som lyder jer som er kommet hjem samme dag efter fødsel hvordan har det været iforhold det at lære den nye at kende få amning op at køre osv samtidig med at i havde en derhjemme i forvejen?

Anmeld

1. januar 2013

ekebiv

Jeg fik aks første gang og jeg helede fint. Da vi skulle have nr 2 var min mand kommet til skade og skulle opereres i ryggen 1.5 måned efter fødslen så vi jokkede med at det ikke måtte ende i ks da jeg go så ville være handicappet. Vi tænkte ikke lige over at jeg kunne blive mere handicappet af at gå i stykker men det gjorde jeg. Jeg måtte KUN ligge ned de første to uger og derefter måtte jeg sidde op lidt hver time og så derefter længere og længere tid.
På trods af dette håber jeg af hele mit hjerte at jeg kommer til at føde selv når nr 3 skal ud til maj, det er den største og fedeste oplevelse at føde.
Jeg har ingen gener efter min bristning men får jeg det sidst i graviditeten er det ikke sikkert jeg får lov til at føde selv

Anmeld

1. januar 2013

Muffinmus

Et ks og to fødsler.
Vil til enhver tid hellere føde selv. Den vildeste oplevelse man kan få synes jeg:-D

Anmeld

1. januar 2013

ekebiv

Men noget helt andet, kan man selv bestemme at man vil have kejsersnit uden der er nogen grund?.

Anmeld

1. januar 2013

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
MorTilEnPrinsesse skriver:

Jeg fik aks, desværre! 

Jeg vil til enhver tid vælge at føde normalt, jeg vil aldrig igennem det igen, ikke en engang et pks vil jeg have! Har haft det så dårligt efter aks, både fysisk og psykisk! Så derfor ønsker jeg kun at føde normalt. 

Samme her  Jeg har det dog ikke fysisk dårligt med det men psykisk  Kommer nok aldrig helt til at acceptere det desværre 

Anmeld

1. januar 2013

MorTilEnPrinsesse

Omsorgsgiver skriver:

Samme her  Jeg har det dog ikke fysisk dårligt med det men psykisk  Kommer nok aldrig helt til at acceptere det desværre 

Samme her, det forbliver i baghovedet! Og det hjælper bestemt ikke at jeg lå på opvågning i 3 timer før jeg så min datter, da jeg så kom hen til hende stod min svigermor med hende, med et stort smil! 

Så min svigermor rørte mit eget barn før jeg selv, det gør ondt. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.