Pco og downs syndrom????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

971 visninger
6 svar
0 synes godt om
31. december 2012

SRP

Hej piger

er der øget risiko for at ens barn har downs syndrom når man har pco? Tænker på om der kan være en ændring i kromosomeren når der er ubalance i ens hormoner? blev gravid vha IUI og let hormonstimulation. Er 23 år men fik kun tallet 1:4121 da jeg var til nakkefoldsscanning. Er bare så nervøs selvom der ikke har været noget at se til MD-scanningen. Kan bare ikke forstå mit risikotal ikke er bedre spekulerer på om det skyldes pco?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2013

BigHope13

Har ikke en dyt forstand på det, men har selv pco så interessant spørgsmål. Håber andre kan komme med et forslag.

Anmeld

1. januar 2013

Eliza

Dine tal er da fine?? Jeg ville altså først sys det var træls hvis tallet var 400. 

Der får du jo stadig ik tilbudt nogen yderligere undersøgelse. 

jeg er sikker på du får jordens næst smukkeste barn ( Sorry smukkeste er optaget ) som er helt som h*n skal være 

Anmeld

1. januar 2013

Dorthe1986

Jeg har ikke hørt, der skulle være en sammenhæng. :-) har kun hørt at man har øget risiko for graviditetskomplikationer, men mest hvis man samtidig er meget overvægtig :-) jeg har selv pco og overvægtig, og havde en graviditet og fødsel uden det mindste problem. Og dit risikotal er et flot tal!

Anmeld

1. januar 2013

Camillos

SRP skriver:

Hej piger

er der øget risiko for at ens barn har downs syndrom når man har pco? Tænker på om der kan være en ændring i kromosomeren når der er ubalance i ens hormoner? blev gravid vha IUI og let hormonstimulation. Er 23 år men fik kun tallet 1:4121 da jeg var til nakkefoldsscanning. Er bare så nervøs selvom der ikke har været noget at se til MD-scanningen. Kan bare ikke forstå mit risikotal ikke er bedre spekulerer på om det skyldes pco?

nej det er ikke pga pco du har fået "et lavt tal" ... jeg har selv pco og fik tallet 21000.. så nægter at tro på det hænger sammen. i øvrigt er 4000 et flot tal

Anmeld

1. januar 2013

baby012

Det er da et fint tal

det har ikke noget med pco at gøre, har en veninde der lige har fået tallet 22000.. Så tror ikke der er en sammenhæng  

Anmeld

1. januar 2013

simone_jacobsen

SRP skriver:

Hej piger

Så vidt jeg ved kan PCO'en ikke have indvirkning op down syndrom. PCO'en har kun indvirkning på hormonerne i din krop og kan, som du ved, gøre at det er svært at blive gravid, øge risikoen for abort, gøre at man døjer med vægten osv.
Har selv PCO og jeg scorede et fint tal, 19.000, til NF.

Ved ikke om mit svar hjalp en fis, men ellers så del din bekymring med endten lægen eller jordemoderen næste gang!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.