At tage storesøster med til NF

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. januar 2013

lilledittemor

(august) skriver:

Jeg var også på Hillerød til nf og min ældste datter var knap 11 mdr og det scannings sygeplejersken sagde var at hvis ikke hun kunne koncentrere sig måtte min mand og datter gå ud.

Vi havde desværre tekniske problemer så det trak ud, så efter 20 min og udstyret ikke virkede, måtte min mand gå ud med min datter. 

Jeg synes bare du skal tage hende med også må kæresten jo bare gå med jeres datter hvis der er problemer. Det er rigtigt som de andre skriver de er strikse, og det er jo for vores egen skyld at de er det, så de kan koncentrere sig om deres arbejde.

Men jeg tænker at det måske går nemmere hvis de er forberedt på at vi har hende med

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2013

lilledittemor

Lahn11 skriver:

Min datter og mand var med til nf. Så det tror jeg ikke er et problem ;D 

os sagde de ikke noget til.

Hvor gammel var hun?

Anmeld

2. januar 2013

lilledittemor

Baagøe skriver:

Oki Så tag hende da med - i Odense må søskende gerne medbringes, så mon ikke det også er ok hos jer

Det håber jeg da

Anmeld

2. januar 2013

lilledittemor

morethanperfect skriver:

Daniel blev ude med ham ..

Ih så så han jo slet ikke lillebror..

Anmeld

2. januar 2013

lilledittemor

Prinsesse2ben skriver:

Jeg synes det er ok at der ikke må medbringes børn.. Jeg har selv været i praktik som sygeplejerske på en scanningsklinik i Svendborg. Jeg synes man skal respektere det arbejde der bliver lagt i en scanning for din egen skyld, det er faktisk rigtig svært at scanne og kræver meget koncentration. Udover det så aner man ikke hvordan man som forældre vil reagere i tilfælde af dårligt nyt. Jeg oplevede f.eks et par der trods restriktoner ville have deres barn med ind til scanning. Det viste sig at der var dårligt nyt og begge forældre brød sammen i den grad at der måtte træde en ekstra sygeplejerske til for alene at varetage deres medbragte barn. Den sygeplejerske måtte så gå fra sin egen scanningsstue da der ikke var andre til at tage over.. Det synes jeg ikke er rigtigt overfor personalet og BESTEMT ikke overfor det medbragte barn. Efter min mening er regler regler Og jeg ville som sygeplejerske selv sige nej.. Men det er kun min mening. 

Nu er det jo bare sådan at der er ingen mulighed for pasning.. og jeg kan jo ikke lade min 1-årige være alene hjemme.

Folk er jo også forskellige

Anmeld

2. januar 2013

lilledittemor

JustMe skriver:

Det er jo ikke dumt. Tværtimod ville det være dumt, hvis scanningspersonalet overså vigtige misdannelser til en NF-scanning, fordi de tog mere hensyn til mors og fars pasningsproblemer end til behovet for koncentration under scanning.

Ærgerligt ja, men dumt er det bestemt ikke

JEG synes at det er dumt, fordi det passer rigtig skidt til vores situation.

Forhåbentlig overser personalet ikke noget, uanset eventuelle afbrydelser.

Anmeld

2. januar 2013

JustMe

Ditte_Marie skriver:

Men hvad hvis de gør? Hvad hvis du (worst case scenario) ved fødslen eller efter fødslen finder ud af, at barnet har nogle alvorlige misdannelser, som kunne være opdaget ved NF, men som ikke blev opdaget, fordi scanningspersonalet slækkede på protokollen (som er der af en årsag)?

Jeg synes det er tankeløst at insistere på; dels overfor jeres barn som ikke kan undgå at blive påvirket af jeres reaktion, hvis der er dårlige nyheder; dels overfor scanningspersonalet, som kommer til at stå i et virkeligt dårligt lys, hvis der viser sig at være misdannelser eller problemer, som h*n overså, fordi h*n forbarmede sig over jer.

Anmeld

2. januar 2013

Amagerpigen82

Ditte_Marie skriver:

Hvis I alligevel regner med hun sover kan hun vel stå i barnevognen udenfor og I kan tage babyalarmen med ind. Så kan far gå ud hvis hun vågner

Anmeld

2. januar 2013

lilledittemor

JustMe skriver:

Men hvad hvis de gør? Hvad hvis du (worst case scenario) ved fødslen eller efter fødslen finder ud af, at barnet har nogle alvorlige misdannelser, som kunne være opdaget ved NF, men som ikke blev opdaget, fordi scanningspersonalet slækkede på protokollen (som er der af en årsag)?

Jeg synes det er tankeløst at insistere på; dels overfor jeres barn som ikke kan undgå at blive påvirket af jeres reaktion, hvis der er dårlige nyheder; dels overfor scanningspersonalet, som kommer til at stå i et virkeligt dårligt lys, hvis der viser sig at være misdannelser eller problemer, som h*n overså, fordi h*n forbarmede sig over jer.

Men sådan noget kan jo ske - uanset om vi har vores datter med eller ej.
Der er jo ofte andre afbrydelser under en scanning.. Derfor må man jo ikke slække (staves?) på "kvaliteten".

Jeg insisterer ikke på at min datter SKAL med.. Men vil gøre mit bedste for at hun kan, da jeg synes at far også skal se sit næste barn.
Men hvis det absolut ikke kan lade sig gøre - så er der jo ikke noget at gøre ved det. Jeg har bestemt ikke tænkt mig at skabe en scene, vil blot spørge, og accepterer også hvis det bliver et nej.

Forresten er der SELVFØLGELIG ikke noget galt med baby
Og jeg er en af dem der mener at det er okay at børn en gang i mellem ser at mor og far er lidt kede af det.

Ellers - hvis man har sit barn med ind, må man jo forberede sig på at man må vente med at vise følelserne til man kommer hjem..
Man ved jo at muligheden er der...

Anmeld

2. januar 2013

JustMe

Ditte_Marie skriver:

Men sådan noget kan jo ske - uanset om vi har vores datter med eller ej.
Der er jo ofte andre afbrydelser under en scanning.. Derfor må man jo ikke slække (staves?) på "kvaliteten".

Jeg insisterer ikke på at min datter SKAL med.. Men vil gøre mit bedste for at hun kan, da jeg synes at far også skal se sit næste barn.
Men hvis det absolut ikke kan lade sig gøre - så er der jo ikke noget at gøre ved det. Jeg har bestemt ikke tænkt mig at skabe en scene, vil blot spørge, og accepterer også hvis det bliver et nej.

Forresten er der SELVFØLGELIG ikke noget galt med baby
Og jeg er en af dem der mener at det er okay at børn en gang i mellem ser at mor og far er lidt kede af det.

Ellers - hvis man har sit barn med ind, må man jo forberede sig på at man må vente med at vise følelserne til man kommer hjem..
Man ved jo at muligheden er der...

Risikoen ER bare mindre, når der ikke er et aktivt barn til at distrahere, og derfor er kvaliteten formentlig bedre, når der ikk eer et barn til stede. Jeg kan godt forstå, at du gerne vil have din kæreste/mand med, men af selvsamme årsag, ville jeg personligt ringe og få en ny tid.

Som en anden også fortæller, så kan man ikke altid forudse sin reaktion, uanset hvor fattet man føler sig. Men jeg er så også af den holdning, at intet barn har godt af at se sine forældre bryde sammen, hvilket for mange er en reel risiko, hvis de får at vide, at deres kommende barn er stærkt handicappet, eller måske ligefrem ikke levedygtigt.

Men som du selv siger; selvfølgelig fejler jeres kommende barn ikke noget Jeg forstår bare personligt ikke, når man bevidst vil løbe sådan en risiko. Alternativt kunne man måske arrangere med scanningsdamen/-manden, at far og barn blev ude, mens de vigtigste ting blev scannet og så lige fik lov at komme ind og se bebsen på skærmen til sidst

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.