Anonym skriver:
Det er svært for mig at skrive om det her, men jeg har bare brug for at lufte mine tanker et sted...
Jeg er absolut ikke hundemenneske.. og jeg kan mærke, at folk der har hunde, har jeg ikke lyst til at besøge - jo hvis hunden er "velopdragen"...
Jeg har længe haft en familie der ikke har haft hund, hvilket jeg har nydt, men nu har de ALLE hunde, og jeg er så ked af det... specielt fordi de gør, tigger og hopper op af min søn, stikker af med hans ting og han bliver bare ked af det...
Jeg prøver ikke at overføre mine følelser til min søn, og forsøger at han skal give hundegodbidder osv. osv. men det er nu heller ikke det, som det handler om...
min mands forældre har hund, en der hopper og gør... mine naboer har hunde, som står ved hækken og gør flere gange om dagen...
Min omgangskreds har også anskaffet sig hunde inden for ½ år, og jeg er ved at grave mig selv inde, for jeg har ikke lyst til at besøge dem!! og jeg har ikke lyst til at sige det til dem, fordi "hunden er deres et og alt - et familie medlem".....
Mennesker ændrer sig når de får hunde, og den forskelsbehandling der sker og som jeg har oplevet, gør at jeg har det svært....
De kan ikke, og man skal, osv.
Et sted jeg kommer, hænger der en seddel på døren med ting man skal huske når man træder ind i hjemmet - i forhold til deres hund!!
og store hunde er jeg så bange for, jeg tør næsten ikke nærme mig dem.. er så bange for at de lige pludselig går amok - jeg stoler ikke på dem...
Er jeg alene med sådanne tanker ? Er jeg totalt åndssvag?
Jeg synes det er fint at folk anskaffer sig en hund, for at få udfyldt deres fritid, med gåture, hundetræning osv. For at have en hund er en interesse! Og jeg kan godt se på mange punkter at en hund er et menneskes bedste ven... Åhh ved ikke hvad jeg vil med det her..
Slå mig ned, skæld mig ud eller et eller andet.... Giv mig noget at tænke over!
Jeg har selv hund, men må sige at jeg irriterer mig ligeså ofte over hundenes ejere 
Når jeg kommer gående med min hund, så syntes jeg det er almindelig pli at hunden skal gå ved sin ejer og ikke have en snor på 3 eller 5 meter - det er der ikke mange der forstår og de fleste hunde (her hvor jeg bor) giver sig til at gø og gø og så står ejeren og ikke kan få hunden tilbage fordi den har 5 meter snor, SUK fjern den hund!. Selv min hund stopper op og man kan bare bare se på ham, at han er vildt forvirret over hvorfor den anden hund gå helt amok
ret sjovt og se på det.
Samtidig er det også almindelig pli netop fordi der findes andre mennesker der ikke kan lide hunde, så det er slet ikke fair at man render rundt med "løs" hund på den måde.
Det der med opdragelse, der må jeg altså sige at dem der kommer ind i mit hjem ikke helt forstår at jeg gerne vil, at min hund følger mine regler og det irriterer mig - så det er ikke kun ejeren der ikek opdrager, men gæsterne forstår heller ikke nødvendigheden af at der er regler for hunden.
Her syntes vennerne at det er sjovt at slåsse med ham indendøres, og det betyder at han hopper rundt. Når han ser vores venner når de åbner døren er han jo såå glad, hvilket betyder at ved nogen (fordi han ved ham må for dem) hopper op og de smiler og griner af ham. Igen suk, jeg prøver ligesom at lære ham at det må han ikke, så hjælper det ikke at det er så glade for at se ham at han gerne må hoppe rundt.
Samtidig så skal vores hund simpelthen gå i sin kurv når vi spiser, jeg gider ikke han sidder og kigger på os. Men samtidig med så kan vores venner, ja og kæresten for den sags skyld, sagtens sidde og dele deres mad med ham hvis jeg lige er ude og hente et eller andet
Jeg kan jo ikke blive sur bagefter, suk suk suk.
Alt i alt er vores hund meget velopdragen og gør som der bliver sagt, men der er ofte smuthuller fordi at andre ikke følger mine regler for min hund.
Er bare glad for at han er sød og venlig, han er 5 år og har aldrig været sammen med børn, men vi fik en niece for 1,5 år siden og der har aldrig været noget, ja hun er ikke engang bange for ham selv han er ligeså stor som hun er og flere gange er ved at blive slået ned af hans hale - hun siger bare: "Hov med et stort smil på og gør det næsten til en leg". Jeg var lykkelig over at han reagerede på sådan en dejlig måde overfor små børn.
Kommer der f.eks. håndværkere og sådan nogen herhjem, så bliver han lukket inde på værelset eller bedt om at ligge sig i sin kurv, jeg vil simpelthen ikke have at han går i vejen - og det kan jo være at de ikke kan lide hunde.
Men så igen, dyr kan man altså ikke stole på. Hunden kan være den mest velopdragne af alle dyr, men derfor har de stadig et instinkt og man må så vælge om man vil stole på dem eller ej 
Hvorfor forklare du ikke bare dine venner og omgangskreds hvordan du har det. Jeg ville til hver en tid tage hensyn til mennesker der ikke kan lide hunde, og det er endda selvom vores hund er min lille "baby" og jeg ser ham som en del af vores familie, men han dør ikke af at bruge nogle timer i et andet rum eller i sin kurv imens der lige er gæster