morethanperfect skriver:
Fordi han spiser 265 ml. hver gang , hver halvanden time .. Han blir ikke mæt af det .. Når han spiser så meget kommer det hele retur , og så vil han jo bare ha mere , men der er ikke plads i maven til al den mælk .. 
Da Oscar var lille havde vi nøjagtig samme problem og vi startede med grød da han var 3 en halv mdr.. Og der var ingen anden løsning .
Noel vejer 7.5 kilo og er 13 uger , og spiser hele tiden ..
Ville også aller helst vente , men det tror jeg bare ikke vi kan 
Jamen er det ikke pga. appetitspring/tigerspring?
Babyer fra 0-6 mdr. er slet ikke indrettet til andet en modermælk eller MME. Men mange SP anbefaler og snakker for at give/opstarte grød/mos allerede fra 4 mdr. alderen. Jeg personligt forstår det bare ikke når sundhedsstyrelsen anbefaler andet! Jeg personligt kunne godt starte op før 6 mdr. men ville aldrig opstarte så tidligt som fx 3 mdr.
Det at baby ikke bliver mæt og er mere sulten er jo meget normalt. Det er en del af udviklingen. Hvis man ammer må man give den mere gas i løbet af natten for at evt. sætte produktionen op. Det kan være piv hårdt, men det er ben hårdt arbejde at amme. Giver man MME kan man jo give noget extra.
MM og MME er mere næringsrig hvis man regner det ud fx. gram for gram. ift. mos og grød. Hvorfor så give mos og grød? Nogle giver vælling og gød til natten som får deres unger til at knalde brikker. De bliver faktisk "slået ud" fordi de ikke kan fordøje maden. Babyer har i så tidlig en alder ikke et udviklet tarmsystem.
Man skal jo tænke på at tarmene er det vigtigste organ for immunsytemet - hvorfor så gå ind og "pille" ved det?
Anmeld