Kan jeg være gravid efter medicinsk abort allerede??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.099 visninger
8 svar
0 synes godt om
30. december 2012

Anonym trådstarter

Hej alle 

Jeg fik en medicinsk abort d 3 dec og blødte en lille uges tid efter, så stoppede det og blødte så igen to dage efter hvor jeg var på sygehuset fordi jeg jo gerne snart skulle stoppe med at bløde så meget. De var temmelig sikre på, at min blødning efter medicinsk abort bare var slået over i en gang mens. Så umiddelbart har jeg haft mens lige efter aborten. 

Siden har kæresten og jeg haft en del sex, men kondomet er først kommet på lige før sædafgang. Så ja han har været oppe i mig nogle gange uden kondom men altså ikke haft sædafgang. Jeg har de sidste par dage haft enormt halsbrand ( og lider jeg ellers ikke af) min mave havde ikke den der oppustethed to ugers tid efter aborten, men er nu vendt stærkt tilbage sammen med den her halsbrand. Min graviditet før aborten kunne jeg teste 3+1 så altså tidligt men jeg ved ikke hvornår jeg skal regne det her fra i forhold til at skulle teste?? 

Undskyld det blev så langt.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2012

Miss Kat

Har du fået testet at al hcg er ude af kroppen efter aborten? Og er det en eventuel ønskebaby, siden I har brugt kondom?

Anmeld

30. december 2012

Anonym trådstarter

Miss Kat skriver:

Har du fået testet at al hcg er ude af kroppen efter aborten? Og er det en eventuel ønskebaby, siden I har brugt kondom?

Altså Blodprøven viste at alt så fint ud og et par dage efter at jeg egentlig var afsluttede kom jeg jo så på sygehuset igen fordi jeg blødte mere og der skannede de og sagde der ikke var mere, men at deres bud ville være mens. Det var de så godt som sikre på!

Altså......det er i hvertfald ikke uønsket Sker det er vi enige om at vi ikke får en abort igen! (årsagen til denne abort er kompliceret men kort sagt vidste vi ikke hvem faderen var. Men igen, den historie laaaang og kompliceret)

Anmeld

30. december 2012

Miss Kat

Altså Blodprøven viste at alt så fint ud og et par dage efter at jeg egentlig var afsluttede kom jeg jo så på sygehuset igen fordi jeg blødte mere og der skannede de og sagde der ikke var mere, men at deres bud ville være mens. Det var de så godt som sikre på!

Altså......det er i hvertfald ikke uønsket Sker det er vi enige om at vi ikke får en abort igen! (årsagen til denne abort er kompliceret men kort sagt vidste vi ikke hvem faderen var. Men igen, den historie laaaang og kompliceret)

Okay. Det er bare fordi at graviditetshormonet hcg bliver i kroppen lidt tid efter en abort, så hvis du testede for graviditet, kunne du godt få en falsk positiv test. Derfor er det vigtigt at stå med en helt negativ test først, så du undgår skuffelser. Eller evt. en blodprøve, der kan bekræfte at det er ude af kroppen. At de siger, der ikke er mere ved en scanning, er jo "bare" for at konkludere at alle fosterresterne er ude af livmoderen.

Jeg tænker at det nok er ret usandsynligt at du er gravid igen, men det kan jo ske bare med præ-sæd, så I bør nok overveje lidt mere grundig brug af beskyttelse, hvis I ikke direkte arbejder på at blive gravide.

Rettelse: Sorry, fik læst for hurtigt! Du starter jo faktisk med at sige at blodprøven så fin ud.

Anmeld

30. december 2012

Anonym trådstarter

Miss Kat skriver:

Okay. Det er bare fordi at graviditetshormonet hcg bliver i kroppen lidt tid efter en abort, så hvis du testede for graviditet, kunne du godt få en falsk positiv test. Derfor er det vigtigt at stå med en helt negativ test først, så du undgår skuffelser. Eller evt. en blodprøve, der kan bekræfte at det er ude af kroppen. At de siger, der ikke er mere ved en scanning, er jo "bare" for at konkludere at alle fosterresterne er ude af livmoderen.

Jeg tænker at det nok er ret usandsynligt at du er gravid igen, men det kan jo ske bare med præ-sæd, så I bør nok overveje lidt mere grundig brug af beskyttelse, hvis I ikke direkte arbejder på at blive gravide.

Rettelse: Sorry, fik læst for hurtigt! Du starter jo faktisk med at sige at blodprøven så fin ud.

Hehe ja. Blodprøven var fin og jeg blev afsluttet. Så både en skanning og en blodprøve fastslog at alt var fint. ;-) 

Altså lidt inddirekte forsøger vi nok. 

Anmeld

30. december 2012

lau85

Hej

Jeg fik en medicinsk abort 28. november, ogjeg har det lidt på samme måde som dig. Føler ubehag i halsen, oppustet og en mærkelig følelse i kroppen.

Måske er det efterveer fra aborten, men jeg håber personligt, at det er et godt tegn pga. en forhåbentlig ny graviditet..

Anmeld

2. januar 2013

Anonym trådstarter

Hej igen alle. 

Lige en update; begyndte at bløde nytårsaften men det var ikke meget. Helt tyndt og nærmest helt klart lyserød blod. Til gengæld har jeg fået ondt i brysterne igår og har det også idag, sådan at vandet fra bruseren får smerterne frem eller hvis jeg røre ved dem. Igår blødte jeg ikke særlig meget, det var dog mere mørkt blod end dagen forinden og det samme idag. Men jeg kan klare det med 2 trusseindlæg som kun bliver skiftet få gange. 

Så altså meget ømme bryster, oppustet mave og halsbrand, dog med lidt blod nu. Foruden blodet, ligner det de første tegn jeg havde ved mine to andre graviditeter. 

Mon jeg snart kan teste?! Hvis, så er jeg kun 3+0 cirka idag. 

Anmeld

2. januar 2013

come2

Anonym skriver:

Hej igen alle. 

Lige en update; begyndte at bløde nytårsaften men det var ikke meget. Helt tyndt og nærmest helt klart lyserød blod. Til gengæld har jeg fået ondt i brysterne igår og har det også idag, sådan at vandet fra bruseren får smerterne frem eller hvis jeg røre ved dem. Igår blødte jeg ikke særlig meget, det var dog mere mørkt blod end dagen forinden og det samme idag. Men jeg kan klare det med 2 trusseindlæg som kun bliver skiftet få gange. 

Så altså meget ømme bryster, oppustet mave og halsbrand, dog med lidt blod nu. Foruden blodet, ligner det de første tegn jeg havde ved mine to andre graviditeter. 

Mon jeg snart kan teste?! Hvis, så er jeg kun 3+0 cirka idag. 

Jeg ville teste med en clearblue digital. De fanger hcg tidligt og man kan teste op til 4 dage før tid

Anmeld

3. januar 2013

Anonym trådstarter

come2 skriver:

Jeg ville teste med en clearblue digital. De fanger hcg tidligt og man kan teste op til 4 dage før tid

Tak. Det vil jeg prøve om nogen dage. Jeg tog en almindelig idag og den viste, desværre, negativ. Men det ville også være enormt tidligt hvis jeg er gravid. Kunne dog fremkalde en positiv test 3+3 4 stykker ved den sidste graviditet. Men det er selvfølgelig også først om nogle dage.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.