Pige/dreng på samme værelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. december 2012

LilleSmølf

Maja84 skriver:

Nu er mine små endnu, men har en dreng og en pige med 14 mdr mellemrum. meningen er at så snart de sover igennem til det, skal de dele værelse. Men hvor længe kan det forsvares at de deler værelse, så jo lilleper filmen her i julen, hvor Ole og Mie deler værelse selvom de er rimeligt gamle, ligner et sæt børn helt oppe i 8-9 klassetrin, men der var tiden jo nok en anden, og ved flere hvis børn boede på samme værelse længe

en anden ting, er vi ønsker en mere, og der vil jo så blive 2 med samme køn og 1 af det andet køn, og de 2 med samme køn skal så dele værelse når de bliver ældre, da alle børnene så får 1 salen selv, hvor vi vil have soveværelse i kælderen, men der skal de være rimeligt gamle, hvor længe synes i det er fair børnene deler værelse, og er det krav de får deres eget, for ville helst undgå at tage det andet værelse i brug i kælderen, da der ikke er meget lys pga små vinduer, og brandsikkerhed osv

håber i vil dele erfaringer

Jeg delte værelse med min bror indtil jeg var 7-8, hvor vi flyttede og fik et værelse hver. Dog var det lige ved siden af hinanden og vi sad alligevel sammen hos én af os hele tiden.
Da vi igen flyttede og endte med værelse i hver sin ende i huset var det mega underligt... jeg sad altså hos ham det meste af tiden eller omvendt "til trods for" at jeg der var 18 og han 16

Kan godt se det ville være irriterende at dele værelse med nogen når man er omkring de der 12-13 fordi man skal have privatliv/fred, men indtil da, hvis man kan sammen, synes jeg det er en udmærket idé.
Vi er i hvert fald tæt knyttet til hinanden og havde ingen problemer med at dele værelse, og kunne sagtens have fortsat hvis ikke vi havde flyttet.

Men det kommer jo også meget an på dine børns personlighed. Så længe de kan respektere hinandens ønske om lidt alenetid eller evt. kan gå et andet sted hen for det, er det vidst intet problem (:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2012

Mor til Ella

Maja84 skriver:

Nu er mine små endnu, men har en dreng og en pige med 14 mdr mellemrum. meningen er at så snart de sover igennem til det, skal de dele værelse. Men hvor længe kan det forsvares at de deler værelse, så jo lilleper filmen her i julen, hvor Ole og Mie deler værelse selvom de er rimeligt gamle, ligner et sæt børn helt oppe i 8-9 klassetrin, men der var tiden jo nok en anden, og ved flere hvis børn boede på samme værelse længe

en anden ting, er vi ønsker en mere, og der vil jo så blive 2 med samme køn og 1 af det andet køn, og de 2 med samme køn skal så dele værelse når de bliver ældre, da alle børnene så får 1 salen selv, hvor vi vil have soveværelse i kælderen, men der skal de være rimeligt gamle, hvor længe synes i det er fair børnene deler værelse, og er det krav de får deres eget, for ville helst undgå at tage det andet værelse i brug i kælderen, da der ikke er meget lys pga små vinduer, og brandsikkerhed osv

Jeg delte værelse med min bror til jeg var 7 og han 8....

Det var bare så hyggeligt

Ser jeg intet forkert i.....

Anmeld

30. december 2012

Zelinasmor

Jeg synes så slet ikke børn skal dele værelse. Allerede tidligt har de fleste mennesker behov for "deres eget space". Men det er jo min mening. Synes det er fint hvis folk kan få det til at fungere. Men jeg hadede at dele værelse med min 1 år ældre søster.

Anmeld

30. december 2012

Pige2009

Jeg vil sige, det er ok nd til de er omkring

Anmeld

1. januar 2013

Kløver

helle85 skriver:

der er 13 mdr mellem mine børn, dreng på 6 og pige på 5, og de deler værelse. det eneste vi syntes er et problem, er at de vækker hinanden om morgen. vores børn skal nok dele værelse et års tid endnu, indtil første sal er førdig

tak for svar, hvor længe ville du mene at de kunne blive ved at dele værelse, hvis det var

Anmeld

1. januar 2013

Kløver

AnjaB skriver:

Min den store bliver 6 nu her om 2 mdr og hun skal have sit eget værelse.. hun efterspørg selv mere hendes tid og alenetid uden hun skal dele. Hun nyder at have veninder på besøg hvor de kan danse og hører høj musik uden at blive forstyrret fordi hun skal dele. Så jeg vil mene 5-6 år så begynder de at blive bevidste om det.

Vores nabo har to piger på 5 og 6 år som også får eget værelse nu, så det er nok den tid hvor ungerne vil have privatliv også kan man invitere sine søskende indenfor.

ja jeg frygter jo lidt at børns forventninger er noget højere i dag end de var for bare 15-20 år siden, vi har desværre bare kun 2 værelser og et kammer ovenpå, så skal de have et værelse hver, skal de have 1 salen alene, og vi skal sove helt i kælderen, og synes jeg de er for små til, hvis de kun er 6-7 år

Anmeld

1. januar 2013

Kløver

-Sigrid- skriver:

Mine forældre har haft båd (og har det stadig), og vi delte kahyt 7 uger om året indtil jeg var 13 Vi skændtes og sloges, men ikke mere end vi ellers ville have gjort, og der er forskel på at være i et værelse som udelukket består af senge og så på værelser.

Jeg vil mene at det er okay til de begynder at blive kønsmodne, altså omkring 11-14 år

Tak, håber at kunne strække den til Daniel er 11 og Dina 10 så de kan få 1 salen for dem selv, og evt barn nr 3 på værelset i kælderen, eller at de 2 med samme køn deler det største værelse på 1 salen

Anmeld

2. januar 2013

bøllen

Her er vores de ældste tvillinger godt nok begge drenge. De delte værelse til de var 6 år . Ikke pga plads men de havde et legeværelse og et soverum. Vi forældre ønskede de fik hver deres værelse, og det var pga af konflikter . Vi havde et behov for at de kunne være på hver deres værelse. Her ville det ikke gå og dele værelse idag nu de er 11. Så tror det kommer an på deres forhold indbyrdes og deres personlighed. 

Anmeld

3. januar 2013

-Sigrid-

Maja84 skriver:

Tak, håber at kunne strække den til Daniel er 11 og Dina 10 så de kan få 1 salen for dem selv, og evt barn nr 3 på værelset i kælderen, eller at de 2 med samme køn deler det største værelse på 1 salen

Det lyder fornuftigt nok

Anmeld

3. januar 2013

LilleLene

Maja84 skriver:

mig, min søster og min bror delte værelse til min bror var omkring 10-11 år (han er den ældste) der har min søster været 8-9 år og jeg 4-5 år

så til de begynder i den tidlige pubertet vil jeg mene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.