Ingangsættelse - godt eller skidt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

439 visninger
9 svar
0 synes godt om
30. december 2012

Anonym trådstarter

Hej

jeg skal muligvis sættes i gang på terminsdagen og har mange tanker om hvad der er bedst for den lille bandit, ved jo at en naturlig fødsel er bedst, men del gerne jeres erfaringer....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2012

Peanut

Anonym skriver:

Hej

jeg skal muligvis sættes i gang på terminsdagen og har mange tanker om hvad der er bedst for den lille bandit, ved jo at en naturlig fødsel er bedst, men del gerne jeres erfaringer....

Kender kun til min chefs kæreste som blev sat igang et par dage efter termin via en stikpille. Hun fødte naturligt en lille uges tid efter stikpillen.

Andet kender jeg ikke til det desværre 

Anmeld

30. december 2012

Clisolka

Anonym skriver:

Hej

Jeg selv blev sat i gang 39+4 hvor JM tog vandet med det samme vi mødte. Efter 15 timers veer blev min datter taget ved et akut kejsersnit da hun havde sat sig fast i mit bækken 

Anmeld

30. december 2012

Ditte-3

Jeg har født 3 gange normal og her siste gang skylle jeg sættes i gang en uge før tamin for havde for meget forstervand. Ente med kejsersnit en dagefter tamin det var en uge i helved vis man kan sige det pæn så for mit vedkommende var det ik en positiv oplevelse 

Anmeld

30. december 2012

Bshizzle

Den lille bandit har det godt osse selvom man blir sat igang 

Jeg blev sat igang med den første.. Fik 1 stikpille og samme dag fødte jeg en fantastisk dreng naturligt 

Ved min sidste dreng skulle jeg osse sættes igang og var klar hjemme om morgen til at pakke.. Men pludselig begyndte vandet at sive Selv! 

Ingen grund til bekymring for at blive sat igang 

Anmeld

30. december 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her blev jeg sat igang med ballon udvidelse på terminsdagen. Dagen efter ku JM tage vandet. Det var overhovedet ik slemt!

Tror ballonudvigelse er mere skånsomt for kroppen end stikpiller. Vh stine

Anmeld

30. december 2012

LBK

Anonym skriver:

Hej

Jeg blev sat igang en uge efter termin. Fik stikpille og dagen efter blev vandet taget, og fire timer senere en smuk og dejlig pige. 

Der var ingen problemer under fødslen 

Anmeld

30. december 2012

Dorthe1986

Jeg blev sat igang, da jeg var gået 9 dage over tid Og der var absolut ingen komplikationer, hverken under eller efter fødslen

Jeg blev sat igang, fordi de mente, der ikke var ret meget fostervand tilbage. Fik en kvart cytotec om aftenen og tog så hjem og sov. Klokken 8.30 næste morgen kom jeg ind og fik taget vandet, der kom så ikke rigtig noget... Så for at være sikker på der var hul, blev der sat en elektrode på hovedet af min søn. Men hold da op, så kom veerne da også Fødte 16.43 samme eftermiddag De mente faktisk jeg ville have født af mig selv en af de nærmeste dage, fordi det gik så nemt
Dog vil jeg sige, at en af ulemperne ved at blive sat igang, er at der kan opstå såkaldt vestorm, altså hvor veerne bare vælter ind oveni hinanden... det oplevede jeg i hvert fald. Men altså det er jo ikke alle der oplever det

Anmeld

30. december 2012

Tulle28

Anonym skriver:

Hej

Altså det er jo rimelig unaturligt at blive sat igang, og de piller du får, er egentlig mavesårsmedicin. Man går der en hel graviditet og tør nærmest ikke spise en panodil og så propper de gudhjælpemig een med mavesårsmedicin for at få barnet ud Rimelig ironisk! Jeg var så "heldig" at jeg fik PKS ved min første, hvilket gør at man ikke må blive sat igang vha piller, fordi de kan svække livmoderen med risiko for at arret springer op under veerne. Men havde det forholdt sig anderledes, tror jeg, jeg havde takket nej...

Du kan også blive sat igang vha ballonkateter, det er det man bliver tilbudt som alternativ til kvinder, der ikke kan blive sat igang på "traditionel" vis.

Så er der nogen der tror på, at man kan modne kroppen til at gå i fødsel vha akupunktur. Det fik jeg og fødte (uden igangsættelse) da jeg var 41+3.

Anmeld

30. december 2012

TeamRocket

Jeg blev sat igang 13 dage efter termin, første stikpille blev lagt kl 12 (og av for satan en ubehagelig fornøgelse når man er helt 'lukket') Nå kl 17 blev jeg undersøgt igen (og igen virkelig ubehageligt at have en fremmede til at rode rundt dernede!), havde åbnet mig lidt(2cm eller sådan) og fik atvide de ville ta vandet kl 07 næste morgen, når dårligt tilbage til min stue før veerne begynder og vandet går- plask ud over det hele, hehe, ret sjov fornemmelse Der var kl 18, og kl 20 et eller andet er hun født. De to andre er født naturligt af sig selv, men denne fødsel var altså bedst. Den var nem, hurtig, og ja planlagt på forhånd hvilket giver en dejlig ro synes jeg. Og så gjorde veerne mindre ondt end de to gange hvor det startede naturligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.