Hjælp til køb af autostol.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. december 2012

CaWi

Autostol.dk skriver:

Det må være Pearl i skal have http://www.autostol.dk/model/maxi-cosi-pearl/ - og den finder i rigtig billigt i England..

Vi har den selv til sønnen og den sidder han meget bedre i end den rømer duo plus, som vi også har. Og så kan han bruge Pearl en del længere tid end rømeren.

Så tjek prisen i England og i får en super stol til billige penge.

Pearl sidder i familyfix og ikke easyfix.
Det er derfor priorifix der passer til vores. I Uk er den godt nok billigere end i Dk, men med en forsendelse der koster 91 pund, kommer den til at koste det samme som i DK (+/- små hundrede kroner) Vi har derfor valgt at næste stol må blive en til 3 punkts selen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2012

Autostol.dk

Arr.. Jeg har læst forkert (ikke så nemt på iPhonen når Baby.dk ikke er optimeret hertil) - så bare se bort fra mit svar.

Har du set på Amazon.co.uk ? der er prisen inkl. fragt til Danmark. Så længe du køber for over 25 pund, er der gratis fragt. 

I min prisammenligning er der både taget højde for fragtpriser og pålægning af dansk moms.

Der er også andre shops i UK, der sælger den, men dem jeg lige testede havde pt. udsolgt, men kan være de får den hjem her til udsalget.

Men ellers kan i jo vælge en af de isofix stole, der ikke kræver en base?

Det er kun de 2 modeller fra Maxi Cosi, der kræver en isofix base. 

Dem fra fx. Römer kræver ikke en base.

Her er  http://www.autostol.dk/model/romer-duo-plus/ en rigtig god stol, som har klaret sig virkelig godt i autostol testen og så koster den kun 1600 kr. inkl fragt.

Før jul var den faktisk på tilbud til 1400 kr. - så måske den kommer det igen.

Duo Plus fik 72% i den nyeste autostol test og kan monteres med både isofix og sele.

Som jeg skrev i mit tidligere indlæg, så har vi selv sådan en og er glade for den. Dog kan den ikke helt bruges så lang tid som vores Pearl, men den er lige så høj som de andre Römer autostole, så sammenlignet med dem, er det en rigtig god stol til fornuftige penge.

Anmeld

30. december 2012

CaWi

Autostol.dk skriver:

Arr.. Jeg har læst forkert (ikke så nemt på iPhonen når Baby.dk ikke er optimeret hertil) - så bare se bort fra mit svar.

Har du set på Amazon.co.uk ? der er prisen inkl. fragt til Danmark. Så længe du køber for over 25 pund, er der gratis fragt. 

I min prisammenligning er der både taget højde for fragtpriser og pålægning af dansk moms.

Der er også andre shops i UK, der sælger den, men dem jeg lige testede havde pt. udsolgt, men kan være de får den hjem her til udsalget.

Men ellers kan i jo vælge en af de isofix stole, der ikke kræver en base?

Det er kun de 2 modeller fra Maxi Cosi, der kræver en isofix base. 

Dem fra fx. Römer kræver ikke en base.

Her er  http://www.autostol.dk/model/romer-duo-plus/ en rigtig god stol, som har klaret sig virkelig godt i autostol testen og så koster den kun 1600 kr. inkl fragt.

Før jul var den faktisk på tilbud til 1400 kr. - så måske den kommer det igen.

Duo Plus fik 72% i den nyeste autostol test og kan monteres med både isofix og sele.

Som jeg skrev i mit tidligere indlæg, så har vi selv sådan en og er glade for den. Dog kan den ikke helt bruges så lang tid som vores Pearl, men den er lige så høj som de andre Römer autostole, så sammenlignet med dem, er det en rigtig god stol til fornuftige penge.

Det var netop på amazon vi kiggede, selve stolen kostede omkring 190 pund. Så kom der pakning og forsendelse på ialt 130 pund, så det ville vi ik. Om vi bare har været for dårlige til at oversætte hvad der står ved jeg ik, synes da ellers vi er gode nok til engelsk.

Mange tak for de efterfølgende råd

Anmeld

25. januar 2013

Lenats31

CAWI skriver:

Det var netop på amazon vi kiggede, selve stolen kostede omkring 190 pund. Så kom der pakning og forsendelse på ialt 130 pund, så det ville vi ik. Om vi bare har været for dårlige til at oversætte hvad der står ved jeg ik, synes da ellers vi er gode nok til engelsk.

Mange tak for de efterfølgende råd

Af andre ting som er værd at tænke over inden man bestiller over netet fra udlandet er:

Billisten: Den kan man desværre ikke bare følge blindt. Autostolene er tested i bilmodeller fra en given årgang. Bilerne bliver der ændret på i ny og næ. Nogle bilmodeller deler faktisk kun navn med tidligere modeller - alt andet er ændret. Så en autostol som er tested i en given bilmodel fra 2008 passer ikke nødvendigvis også ind i samme model fra 2000. jeg tænker her på om de kan monteres forsvarligt i bilen eller ej.

Rådgivning: Det kan knibe med rådgivning i anvendelse og montering i bilen

Men man kan være fræk og aflægge et besøg i en butik her i landet.

Skader: Opstår der en skade på en autostol købt i udlandet kan det komme til at koste knaster i nogle tilfælde (forsendelsen). Tid hvor man må undvære stolen kommer man ikke udenom. der kan gå dage inden man ser stolen igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.