Igangsættelse grundet angst?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.310 visninger
10 svar
0 synes godt om
27. december 2012

mvg1985

Hej piger, jeg har i dag været hos jordemoder og talt om at blive sat i gang på terminen, om 12 dage, i det jeg har meget angst og min graviditet har været hård grundet det,mså psykisk kan jeg ikke klare at gå 10-12 dage over tid forså først at blive sat i gang derefter hvor Der kan gå uderligere 1-2 dage. Eftersom jeg går hos en læge hver 14 dag til omsorgstjek, så er det ham der skal tage stilling til det, da han arbejder på svangreafd. Jordemoderen sagde at det kan lade sig gøre grundet min sitiuation men det var ham jeg skulle tale med. Hun kunne godt se det fra min side selvom hun sagde og jeg udemærket godt ved at det er bedst at kroppen går i fødsel a sig selv.Jeg skal først ned til ham næste uge og derfor vil jeg imellemtiden høre nogle der ved om der burde være de store problemer med at blive sat i gang, altså om han kan finde på at sige nej? Om nogle af jer har være i min situation?Jeg søger svar fra jer der ved noget,  og ikke meninger om det Håber i forstår. Håber i har haft en god jul og får er godt nytår

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2012

L&V

mvg1985 skriver:

Hej piger, jeg har i dag været hos jordemoder og talt om at blive sat i gang på terminen, om 12 dage, i det jeg har meget angst og min graviditet har været hård grundet det,mså psykisk kan jeg ikke klare at gå 10-12 dage over tid forså først at blive sat i gang derefter hvor Der kan gå uderligere 1-2 dage. Eftersom jeg går hos en læge hver 14 dag til omsorgstjek, så er det ham der skal tage stilling til det, da han arbejder på svangreafd. Jordemoderen sagde at det kan lade sig gøre grundet min sitiuation men det var ham jeg skulle tale med. Hun kunne godt se det fra min side selvom hun sagde og jeg udemærket godt ved at det er bedst at kroppen går i fødsel a sig selv.Jeg skal først ned til ham næste uge og derfor vil jeg imellemtiden høre nogle der ved om der burde være de store problemer med at blive sat i gang, altså om han kan finde på at sige nej? Om nogle af jer har være i min situation?Jeg søger svar fra jer der ved noget,  og ikke meninger om det Håber i forstår. Håber i har haft en god jul og får er godt nytår

Min jordemoder sørgede for jeg blev sat igang på termin da jeg var kørt galt i starten af min graviditet og vurderede det var bedst for mig og min krop. Jeg har os en lang sygehistorie med angst, dep og stress og det spillede ind..
Jeg blev sendt på gyn til samtale og det eneste de sagde var kan du komme imorgen

Anmeld

27. december 2012

lilledittemor

mvg1985 skriver:

Jeg tror at holdningen til igangsættelse er meget forskellig fra læge til læge.
Jeg blev sat i gang 3 dage over tid fordi jeg SKULLE have min mor med.
Men du må jo bare tale godt for din sag :-) da jeg var på sygehuset ville de gerne have at jeg selv skulle sige højt, at "jeg vil gerne sættes i gang" :-)

Hvor skal du føde?

Anmeld

27. december 2012

mvg1985

Ok, så det er ikke umuligt. Må jeg spørge hvor længe der så gik fra du blev sat i gafødsel du fødte?

Anmeld

27. december 2012

mvg1985

Ditte_Marie skriver:

Jeg tror at holdningen til igangsættelse er meget forskellig fra læge til læge.
Jeg blev sat i gang 3 dage over tid fordi jeg SKULLE have min mor med.
Men du må jo bare tale godt for din sag :-) da jeg var på sygehuset ville de gerne have at jeg selv skulle sige højt, at "jeg vil gerne sættes i gang" :-)

Hvor skal du føde?

Jeg skal føde på Herlev. Håber jeg får lov hmm

Anmeld

27. december 2012

mvg1985

Månsson skriver:

Min jordemoder sørgede for jeg blev sat igang på termin da jeg var kørt galt i starten af min graviditet og vurderede det var bedst for mig og min krop. Jeg har os en lang sygehistorie med angst, dep og stress og det spillede ind..
Jeg blev sendt på gyn til samtale og det eneste de sagde var kan du komme imorgen

Der skulle stå hvor lang tid der gik fra du blev sat i gang, til du fødte?

Anmeld

27. december 2012

L&V

mvg1985 skriver:

Der skulle stå hvor lang tid der gik fra du blev sat i gang, til du fødte?

Jeg blev sat igang den 22 og fødte den 24. Jeg syntes det var hårdt da jeg havde små veer alle dagene og fik en så kaldt vee storm som man kan få af de stikpiller de bruger. Så hvis du får lov så spørg godt indtil det for meget af det kom bagpå mig

Anmeld

27. december 2012

mvg1985

Åh ok, men der var slet ingen problemer med at du blev sat i gang?  De tøvede slet ikke?

Anmeld

27. december 2012

L&V

mvg1985 skriver:

Åh ok, men der var slet ingen problemer med at du blev sat i gang?  De tøvede slet ikke?

Er ikke lige med på om den var til mig men svare alligevel.. Nej overhovedet ikke min jordemoder og læge var helt enige om at sådan sku det være og hun skrev og ringede også var det bare det.. Blev lovet en baby i armene inden weekenden var omme

Anmeld

27. december 2012

foto på lærred

mvg1985 skriver:

Jeg spurgte, om jeg havde mulighed for at blive sat i gang et par dage efter terminsdato fordi jeg i den tidligere graviditet havde mistet min søn. Jeg fik et nej fordi alt tydede på, at der intet ville være galt denne gang (var blevet fuldt ekstra igennem denne graviditet) Så da det "blot" var psykisk (jeg var bange fordi risikoen for en dødsfødsel stiger jo længere tid du går over tiden) Her var dog ingen kære mor. Heldigvis fødte jeg kun 1 uge over tid og baby-pigen var helt perfekt og sund og rask .

Held og lykke med det hele.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.