den der vaccination..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

947 visninger
11 svar
0 synes godt om
26. december 2012

10aps

Burde jeg gå ned og få fixet den der influenza vaccination hos lægen en af dagene, eller er det bare noget opreklameret fis? er 35+ . 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2012

Nessie

Jeg har aldrig fået den lavet, og turde heller ikke hvis jeg var gravid.

Da der var svineinfluenza var der også meget snak om at gravide skulle vaccineres, men det ville jeg heller ikke. Turde ikke få sprøjtet "ukendte" ting i min krop og risikere at skade mit barn

Anmeld

26. december 2012

Fenja09

10aps skriver:

Burde jeg gå ned og få fixet den der influenza vaccination hos lægen en af dagene, eller er det bare noget opreklameret fis? er 35+ . 

Jeg fik ikke influenza vacc. da jeg var gravid, men synes da at du skal ringe til din egen læge og høre hvad han vil råde dig til.

/Fenja

Anmeld

26. december 2012

L83

10aps skriver:

Jeg har fået den. Sundhedstyrrelsen anbefaler os at man får den

Anmeld

26. december 2012

foto på lærred

Nessie skriver:

Jeg har aldrig fået den lavet, og turde heller ikke hvis jeg var gravid.

Da der var svineinfluenza var der også meget snak om at gravide skulle vaccineres, men det ville jeg heller ikke. Turde ikke få sprøjtet "ukendte" ting i min krop og risikere at skade mit barn

Enig.

Synes også at have læst, at der i England (hvor svineinfluenca vaccinen var meget udbredt) har været en del bivirkninger som først sås efterfølgende)

Så selv om det ikke er den samme vaccine, så ville jeg aldrig få sprøjtet noget ind hvis jeg var gravid med mindre det var absolut nødvendigt og en læge anbefalede mig det.

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

Anmeld

26. december 2012

anynom

foto på lærred skriver:

Enig.

Synes også at have læst, at der i England (hvor svineinfluenca vaccinen var meget udbredt) har været en del bivirkninger som først sås efterfølgende)

Så selv om det ikke er den samme vaccine, så ville jeg aldrig få sprøjtet noget ind hvis jeg var gravid med mindre det var absolut nødvendigt og en læge anbefalede mig det.

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

Det er jo sundhedsstyrelsen, som anbefaler det nu

Anmeld

26. december 2012

foto på lærred

JulieWH skriver:

Det er jo sundhedsstyrelsen, som anbefaler det nu

Nå, det havde jeg slet ikke set. Så Sundhedsstyrelsen anbefaler alle gravide at få vaccinen? Er det fordi det vil være farligt for baby hvis man får alm. influenca?

(når man ikke er gravid, så følger man ikke længere de anbefaler de udstikker ) Jeg har altid kun troet, at det var for ældre over 65 og andre med helbredsmæssige årsager.

Den gang med Svineinfluencaen sagde de, at der var risiko for at abortere hvis man fik influencaen hvis man ikke var vaccineret. Jeg valgte dog ikke, at blive vaccineret da flere i udlandet netop havde aboteret EFTER de havde fået vaccinen. Det kan være så svært at vide hvad man skal gøre. Man vil jo så gerne gøre det helt rigtige for ens foster/baby i maven.

Anmeld

26. december 2012

anynom

foto på lærred skriver:

Nå, det havde jeg slet ikke set. Så Sundhedsstyrelsen anbefaler alle gravide at få vaccinen? Er det fordi det vil være farligt for baby hvis man får alm. influenca?

(når man ikke er gravid, så følger man ikke længere de anbefaler de udstikker ) Jeg har altid kun troet, at det var for ældre over 65 og andre med helbredsmæssige årsager.

Den gang med Svineinfluencaen sagde de, at der var risiko for at abortere hvis man fik influencaen hvis man ikke var vaccineret. Jeg valgte dog ikke, at blive vaccineret da flere i udlandet netop havde aboteret EFTER de havde fået vaccinen. Det kan være så svært at vide hvad man skal gøre. Man vil jo så gerne gøre det helt rigtige for ens foster/baby i maven.

Der står lidt om det her

http://www.sst.dk/Sundhed%20og%20forebyggelse/Vacc inationer/Influenzavaccination2012.aspx

Jeg har ikke sat mig 100% ind i det da jeg ikke er gravid

Anmeld

27. december 2012

tarkoflen

Jeg har valgt den fra. Jeg spurgte min læge, og som han sagde, så fulgte de sundhedsstyrelsens anbefalinger, men der var mange der ikke fik den.

Jeg har valgt den fra af flere grunde...

1: jeg går hjemme, og er ikke særlig udsat, kører stort set aldrig med offentlig transport eller er på en arbejdsplads, hvor jeg er udsat

2: jeg kan ikke huske hvornår, jeg sidst har haft "rigtig" influenza, hvor jeg har haft høj feber, fået ledsmerter og været syg i flere dage, når jeg har været det, er det halsbetændelse eller at jeg mister stemmen fuldstændig, og det er ikke influenza

3: den beskytter ikke mod alle former for influenza

4: min mormor blev forfærdelig syg af at få den et år og endte med at være syg i 2 måneder af den

Alt ovenstående har jeg taget med i mine overvejelser og valgt den fra! Synes ikke der er nogen grund til at give baby et skud vaccine, som måske er unødvendig! Der er 1000 andre ting man kan blive syg af, som ikke bliver dækket... Så ja det er det valg jeg har taget...

Men det er jo op til den enkelte, om man vil eller ej

Anmeld

27. december 2012

baby012

Jeg har fået den en gang, og det er eneste gang jeg nogensinde har været syg med influenza  

så jeg kan ikke anbefale det, Hehe 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.