amningen af baby - 10 uger, hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. december 2012

Princesspigen

StineW79 skriver:

Det gir helt fint mening!! 

Der er overhovedet heller ik noget i vejen med at give mme!! Det er jo en genial opfindelse!! Vh stine

min veninde siger jeg skal prøve at holde hende vågen når hun får mad til natten så hun spiser mere..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2012

christina92

Princesspigen skriver:

ja så er jeg har igen..

min lille casandra er nu 10 uger gammel og simplthen den gladeste lille pige jeg har mødt  smiler næsten hele sin vågne tid

men efter hun er begyndt at opdage sine hænder og prøver at finde ud af at bruge dem bliver hun meget hurtigt overtræt og siden hun var en 4 uger gammel har hun haft problemer med at sove om dagen, hun vil hellere være vågen og opleve verdenen..

min svigermor har været her 2 gange i december, første gang havde lille casandra vrøvl med maven og derfor meget ked og hys..

anden gang igår var jule aften og vi havde en super hyggelig aften.. casandra bliver ammet når hun siger hun er sulten (hun er meget tydelig i sit sprog) og var kun overtræt og pyldret nogle få gange.. da klokken bliver omkring 23 bliver hun jo voldsomt overtræt men gider ikke sove, hun græder lidt osv..

svigermor tager hende så op og "flyve" sådan så casandra ligger med maven i hendes hånd og kan kik over over det hele, straks er casandra stille og ligger og kikker på altid (hun er jo mega nysgerrig)

nu er svigermor så kommet frem til at det må være fordi hun ikke får mad nok at hun bliver ked ind i mellem og ikke fordi hun er overtræt som jeg mener.. anders (min kæreste) som ikke ser si datter ret meget for tiden mener også at nu hun græder om aftenen er hun ikke overtræt som jeg siger med derimod sulten..  men ligger jeg hende til spiser hun det hun vil og ligger sig så til at sove ved brystet..

sp sagde her i sidste uge at casandra ikke havde taget så meget på som hun skulle men det sagtens kunne være fordi hun bruger så meget energi når hun er vågen som hun gør så sp er ikke bekymret da casandra ifølge sp´s ord trives og har det som godt som hun overhoved kan..

men til "problemet" nu har jeg hørt så meget på min kæreste og svigermor at jeg nu spekulerer på om hun får nok mad  for første gang siden jeg fødte hende tvivler jeg på mig selv  

her til aften ammede jeg hende som hun plejer og hun lagde sig til at sove, men hver gang jeg så ville ligge hende i seng vågnede hun og blev ked (sådan er de fleste aftenen), og dette skete nogle gange og efter 1½ time slap min tålmodighed op så gik ned, kogte noget vand og lavede en flaske med 90 ml vand og 10 ml nan - mælke erstatning (er bange for hun skal få ondt i maven af det og gjorde det kun som et forsøg i at se om hun er sulten), hun drak de 100 ml og da flaske var tom spyttede hun flasken ud og lagde sig til at sove..  

jeg er ude i om hun ikke får nok mælk om aftenen fordi hun falder i søvn ?

om jeg skal til at give hende en flaske mælke erstatning til at sove på ?

og jeg skal høre på de andre og tro på hun ikke får mad nok 24/7 selv om mine indstinkter siger hun er så glad og smilende fordi hun faktis har det godt og får hvad hun skal have.. ?

åhhh hjælp mig!!  

og ja sorry ved godt det blev langt

Stol på dig selv! Så længe du forsøger at ligge hende til lidt oftere om aftenen skal hun nok spise når hun er sulten!

Tror virkelig du ved bedst hvad der er med hende og så stol på det.

Jeg ville dog passe på med at give erstatning, men det er også bare fordi jeg ikke er vild med at blande, er bange for de ikke gider patte længere så.

Men så længe SP siger hun trives så stol på dig selv. Mange oplever her omkring de 12 uger at de er bange for at de ikke har mælk nok, men forsøg at hold hovedet koldt, er hun sulten spiser hun, spiser hun ikke, er det ikke det der er galt.

Anmeld

26. december 2012

AnnaB.

Hey.

Jeg synes det lyder som om, din datter er sulten, og synes det er en god idé at supplere med en flaske inden hun skal sove. Jeg har også en meget glad baby herhjemme, men er der noget der kan gøre ham utilfreds eller holde ham vågen, så er det sult.

Som en anden også skriver, så er der rigtig mange babyer, der tanker op til natten inden de skal sove og altså spiser ekstra meget. Herhjemme spiser Viggo med ca 3 timers interval dagen igennem, men mellem 17.00-19.00 spiser han som regel 3 gange.. og så falder han i søvn og sover lææænge

Jeg var i øvrigt inde i en kortere periode for nylig, hvor jeg ikke fik spist næringsrigt nok i løbet af dagen, og det gjorde at min mælk ikke mættede nok om aftenen. Hvilket resulterede i et stk meget vågen baby! Ændrede sig straks jeg lige kom tilbage i en ordentlig rytme ift. mad

Håber du finder ud af - man har så meget mere overskud, når babyen sover godt om natten.

Anmeld

26. december 2012

Princesspigen

christina92 skriver:

Stol på dig selv! Så længe du forsøger at ligge hende til lidt oftere om aftenen skal hun nok spise når hun er sulten!

Tror virkelig du ved bedst hvad der er med hende og så stol på det.

Jeg ville dog passe på med at give erstatning, men det er også bare fordi jeg ikke er vild med at blande, er bange for de ikke gider patte længere så.

Men så længe SP siger hun trives så stol på dig selv. Mange oplever her omkring de 12 uger at de er bange for at de ikke har mælk nok, men forsøg at hold hovedet koldt, er hun sulten spiser hun, spiser hun ikke, er det ikke det der er galt.

de 2 gange hun er blevet ammet i nat lå hun begge gange lidt ovr en ½ time hvilke er normalt og til "morgenmad" lå hun os omkring en 2-3 kvarter og spiste uden problemer.. så tænker om jeg skal holde hende vågen om aftenen som min veninde foreslår så hun spiser noget mere isetdet for at spise 5 min og så falde i søvn for at vågne igen og spise 5 min igen og blive ved sådan..

Anmeld

26. december 2012

Princesspigen

AnnaB. skriver:

Hey.

Jeg synes det lyder som om, din datter er sulten, og synes det er en god idé at supplere med en flaske inden hun skal sove. Jeg har også en meget glad baby herhjemme, men er der noget der kan gøre ham utilfreds eller holde ham vågen, så er det sult.

Som en anden også skriver, så er der rigtig mange babyer, der tanker op til natten inden de skal sove og altså spiser ekstra meget. Herhjemme spiser Viggo med ca 3 timers interval dagen igennem, men mellem 17.00-19.00 spiser han som regel 3 gange.. og så falder han i søvn og sover lææænge

Jeg var i øvrigt inde i en kortere periode for nylig, hvor jeg ikke fik spist næringsrigt nok i løbet af dagen, og det gjorde at min mælk ikke mættede nok om aftenen. Hvilket resulterede i et stk meget vågen baby! Ændrede sig straks jeg lige kom tilbage i en ordentlig rytme ift. mad

Håber du finder ud af - man har så meget mere overskud, når babyen sover godt om natten.

jeg er meget kræsen og glemmer os nogle gange at spise i løbet af dagen.. spiser hvidt brød til morgenmad og spiser hvad vi nu gider at lave til aftensmad, så om min mad er neringsrigt nok ved jeg ikke..  

grønt og frugt er jeg ikke meget til  desværre.. men prøver på at blive bedere til det..

kan man suplere med vitaminer måske ? kan det hjælpe hvis man ikke får næring nok ?

Anmeld

26. december 2012

AnnaB.

Princesspigen skriver:

jeg er meget kræsen og glemmer os nogle gange at spise i løbet af dagen.. spiser hvidt brød til morgenmad og spiser hvad vi nu gider at lave til aftensmad, så om min mad er neringsrigt nok ved jeg ikke..  

grønt og frugt er jeg ikke meget til  desværre.. men prøver på at blive bedere til det..

kan man suplere med vitaminer måske ? kan det hjælpe hvis man ikke får næring nok ?

Tror det er bedst med mad - vitaminer giver jo ingen energi. Ved selvfølgelig ikke om det er pga det med maden, men jeg ved bare, at det var meget tydeligt hos mig. Ville under alle omstændigheder nog være godt at få noget der fyldte lidt mere, da det jo kræver en del af din krop at levere mælk.

Måske frugt kunne være i form af smoothies og grønt som avocado på rugbrød eller peberfrugter i stave? Bare lige et par forslag, der findes jo et hav af muligheder

Anmeld

26. december 2012

Princesspigen

AnnaB. skriver:

Tror det er bedst med mad - vitaminer giver jo ingen energi. Ved selvfølgelig ikke om det er pga det med maden, men jeg ved bare, at det var meget tydeligt hos mig. Ville under alle omstændigheder nog være godt at få noget der fyldte lidt mere, da det jo kræver en del af din krop at levere mælk.

Måske frugt kunne være i form af smoothies og grønt som avocado på rugbrød eller peberfrugter i stave? Bare lige et par forslag, der findes jo et hav af muligheder

gode forslag med alle sammen ting jeg ikke kan lide  ja ved det godt, er mega kræsen   og kan slet ikke få smothie ned, alle de kombinationer jeg har prøvet har ikke smagt godt  

hvis jeg skal spise noget som stave skal det være agurk eller gulerødder men med noget dressing af en art og dyppe i men ved ikke hvad der er godt og hvordan man laver det osv

Anmeld

26. december 2012

mortilnoahogmelina

Det lyder meget som med mine børn . Jeg kan bedst tale ud fra den første da han fik bryst længst tid. Men jeg har aldrig kunne mætte mine børn om aftenen fra de var 4 uger , derfor fik de flaske fra ca kl 18 og den sidste omkring kl 22-23 de fik 2 flasker inden sengetid , det har os gjort at de har sovet igennem fra de var omkring 5 uger .

Jeg siger ikke det er sådan hos dig . Jeg kunne selv mærke at mine børn ikke fik nok mad om aftenen , derfor gik jeg over på flaske om aftenen da den ældste var 4 måneder blev han flaske barn fuldt ud der var ikke mere mælk . Da den lille var 10 dage fik jeg bryst betændelse og min mælk forsvandt da desværre så hun er flaske barn nu. 7 uger er hun ..

Jeg håber i finder frem til Det bedste .
Da mine børn fik flaske begyndte de os at sove meget mere og bedre om dagen.

Anmeld

26. december 2012

Princesspigen

Mortil2tiloktober skriver:

Det lyder meget som med mine børn . Jeg kan bedst tale ud fra den første da han fik bryst længst tid. Men jeg har aldrig kunne mætte mine børn om aftenen fra de var 4 uger , derfor fik de flaske fra ca kl 18 og den sidste omkring kl 22-23 de fik 2 flasker inden sengetid , det har os gjort at de har sovet igennem fra de var omkring 5 uger .

Jeg siger ikke det er sådan hos dig . Jeg kunne selv mærke at mine børn ikke fik nok mad om aftenen , derfor gik jeg over på flaske om aftenen da den ældste var 4 måneder blev han flaske barn fuldt ud der var ikke mere mælk . Da den lille var 10 dage fik jeg bryst betændelse og min mælk forsvandt da desværre så hun er flaske barn nu. 7 uger er hun ..

Jeg håber i finder frem til Det bedste .
Da mine børn fik flaske begyndte de os at sove meget mere og bedre om dagen.

det er ikke fordi hun virker sulten eller umættelig om aftenen, jeg mener jo stadig at hun bliver overtræt for man kan se på hele hendes krop og hendes små øjne at hun bliver voldsomt træt.. men nu folk siger det tænker jeg om det kan være en grund til hun kan være 1-2 time om at få til ro om aftenen, men på den anden side kan jeg tit få hende til at sove hvis man jeg ligger sammen med hende i sengen, men insisterer på hun skal sove i sin egen seng, både for hendes sikkerheds skyld samt at jeg sover mere trygt hvis jeg ved hun er i sin egen seng hvor hverken jeg, anders eller misserne kan ligge os på hende.. men falder hun i søvn i vores seng så vågner hun når jeg flytter hende i seng og så kan jeg starte forfra..  så ved ikke om det kan være sult eller måske bare trykhed

Anmeld

26. december 2012

mortilnoahogmelina

Princesspigen skriver:

DDEDEteer

det er ikke fordi hun virker sulten eller umættelig om aftenen, jeg mener jo stadig at hun bliver overtræt for man kan se på hele hendes krop og hendes små øjne at hun bliver voldsomt træt.. men nu folk siger det tænker jeg om det kan være en grund til hun kan være 1-2 time om at få til ro om aftenen, men på den anden side kan jeg tit få hende til at sove hvis man jeg ligger sammen med hende i sengen, men insisterer på hun skal sove i sin egen seng, både for hendes sikkerheds skyld samt at jeg sover mere trygt hvis jeg ved hun er i sin egen seng hvor hverken jeg, anders eller misserne kan ligge os på hende.. men falder hun i søvn i vores seng så vågner hun når jeg flytter hende i seng og så kan jeg starte forfra..  så ved ikke om det kan være sult eller måske bare trykhed

DEt er mega svært , små børn er utrolige svære at blive kloge på . Har selv haft en pige som skreg de første 6 uger af hendes liv , og man aner jo ikke specifikt hvad der er galt man kan kun prøve sig frem og det har jeg gjort. Og endelig har vi fundet frem til at hun har problemer med ryg og mave .

Os mit bedste råd til dig er os at prøve dig frem .
Evt lig hende i lift tænd for lidt stille børne musik og sæt liften på dine ben og rok så benene frem og tilbage . Lad vær at kigge ned til hende , jeg gør det selv og holder samtidig på sutten det får hende til at falde i søvn ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.