amningen af baby - 10 uger, hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.967 visninger
22 svar
0 synes godt om
25. december 2012

Princesspigen

ja så er jeg har igen..

min lille casandra er nu 10 uger gammel og simplthen den gladeste lille pige jeg har mødt  smiler næsten hele sin vågne tid

men efter hun er begyndt at opdage sine hænder og prøver at finde ud af at bruge dem bliver hun meget hurtigt overtræt og siden hun var en 4 uger gammel har hun haft problemer med at sove om dagen, hun vil hellere være vågen og opleve verdenen..

min svigermor har været her 2 gange i december, første gang havde lille casandra vrøvl med maven og derfor meget ked og hys..

anden gang igår var jule aften og vi havde en super hyggelig aften.. casandra bliver ammet når hun siger hun er sulten (hun er meget tydelig i sit sprog) og var kun overtræt og pyldret nogle få gange.. da klokken bliver omkring 23 bliver hun jo voldsomt overtræt men gider ikke sove, hun græder lidt osv..

svigermor tager hende så op og "flyve" sådan så casandra ligger med maven i hendes hånd og kan kik over over det hele, straks er casandra stille og ligger og kikker på altid (hun er jo mega nysgerrig)

nu er svigermor så kommet frem til at det må være fordi hun ikke får mad nok at hun bliver ked ind i mellem og ikke fordi hun er overtræt som jeg mener.. anders (min kæreste) som ikke ser si datter ret meget for tiden mener også at nu hun græder om aftenen er hun ikke overtræt som jeg siger med derimod sulten..  men ligger jeg hende til spiser hun det hun vil og ligger sig så til at sove ved brystet..

sp sagde her i sidste uge at casandra ikke havde taget så meget på som hun skulle men det sagtens kunne være fordi hun bruger så meget energi når hun er vågen som hun gør så sp er ikke bekymret da casandra ifølge sp´s ord trives og har det som godt som hun overhoved kan..

men til "problemet" nu har jeg hørt så meget på min kæreste og svigermor at jeg nu spekulerer på om hun får nok mad  for første gang siden jeg fødte hende tvivler jeg på mig selv  

her til aften ammede jeg hende som hun plejer og hun lagde sig til at sove, men hver gang jeg så ville ligge hende i seng vågnede hun og blev ked (sådan er de fleste aftenen), og dette skete nogle gange og efter 1½ time slap min tålmodighed op så gik ned, kogte noget vand og lavede en flaske med 90 ml vand og 10 ml nan - mælke erstatning (er bange for hun skal få ondt i maven af det og gjorde det kun som et forsøg i at se om hun er sulten), hun drak de 100 ml og da flaske var tom spyttede hun flasken ud og lagde sig til at sove..  

jeg er ude i om hun ikke får nok mælk om aftenen fordi hun falder i søvn ?

om jeg skal til at give hende en flaske mælke erstatning til at sove på ?

og jeg skal høre på de andre og tro på hun ikke får mad nok 24/7 selv om mine indstinkter siger hun er så glad og smilende fordi hun faktis har det godt og får hvad hun skal have.. ?

åhhh hjælp mig!!  

og ja sorry ved godt det blev langt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. december 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg tror fuldt ud på at mor ved bedst, når det kommer til amning. Så føler du at der er mælk nok, har du sikkert ret!

Alberte er også rigtig vågen og aktiv om aftnen, og når hun så bliver ammet, falder hun i søvn, bliver lagt over, sover måske 30 min. Så vågner hun igen og vil gerne ha lidt mere at spise. Tit sover hun først efter kl 23. 

Anmeld

25. december 2012

Princesspigen

StineW79 skriver:

Jeg tror fuldt ud på at mor ved bedst, når det kommer til amning. Så føler du at der er mælk nok, har du sikkert ret!

Alberte er også rigtig vågen og aktiv om aftnen, og når hun så bliver ammet, falder hun i søvn, bliver lagt over, sover måske 30 min. Så vågner hun igen og vil gerne ha lidt mere at spise. Tit sover hun først efter kl 23. 

jeg når ikke engang at ligge casandra fra mig før hun er vågen, ked og vil sutte mere, så sutter hun 2 min og så sover hun igen og efter 1-2 timer med det så slipper min tålmodoghed bare op især fordi hun i vorvejen ikke sover fra midt på dagen og så helt til hun på et eller andet tidspunkt overgiver sig mellem 22 og 24.. og jeg synder bare det er hårdt for er for det meste alene med hende hele dagen grundet kærestens lange arbejdstider..  

Anmeld

25. december 2012

anynom

Princesspigen skriver:

jeg når ikke engang at ligge casandra fra mig før hun er vågen, ked og vil sutte mere, så sutter hun 2 min og så sover hun igen og efter 1-2 timer med det så slipper min tålmodoghed bare op især fordi hun i vorvejen ikke sover fra midt på dagen og så helt til hun på et eller andet tidspunkt overgiver sig mellem 22 og 24.. og jeg synder bare det er hårdt for er for det meste alene med hende hele dagen grundet kærestens lange arbejdstider..  

Det lyder meget som mit ammeforløb. Isabel tog ikke nok på, hun lå ved brystet hele tiden, sov ikke ret meget (men faldt i søvn med det samme hun fik brystet i munden). Hun blev flaskebarn da hun var 5 uger gammel, hun trivedes ikke og fik ikke nok at spise hos mig.

Siger slet ikke, at det er sådan hos jer, men synes det er godt, at du overvejer muligheden.

Og ellers kan du læse lidt her om appetitspring (der ligger et ved 3 måneder, men det kan jo komme lidt før)
http://www.ammenet.dk/wiki/appetitspring

Anmeld

25. december 2012

Princesspigen

JulieWH skriver:

Det lyder meget som mit ammeforløb. Isabel tog ikke nok på, hun lå ved brystet hele tiden, sov ikke ret meget (men faldt i søvn med det samme hun fik brystet i munden). Hun blev flaskebarn da hun var 5 uger gammel, hun trivedes ikke og fik ikke nok at spise hos mig.

Siger slet ikke, at det er sådan hos jer, men synes det er godt, at du overvejer muligheden.

Og ellers kan du læse lidt her om appetitspring (der ligger et ved 3 måneder, men det kan jo komme lidt før)
http://www.ammenet.dk/wiki/appetitspring

hun spiser fint i løbet af dagen og os i løbet af aftenen, virker altid glad og veltilpas, spise nogle gange i løbet af natten en som regl mindre måltider..

men når hun skal sove om aftenen er det en kamp..

hun har i 2 ugers tid overhoved ikke ville sove fra 9 formiddag til 23 aften, men jeg har nu lært hende at sove mindst 1 lur på 3-4 timer om dagen og ind i mellem er jeg så heldig at hun så os sover 1-2 mindre lure senere på dagen men det er sjældent.. men uanset hvad så er hun overtræt fra ihværtifal kl 20 hvis ikke før men nægter at sove før kl 22-24 tiden og det er en kamp at få hende til at sove og få lagt hende i seng..  

Anmeld

25. december 2012

StineW79

Princesspigen skriver:

Nej så er det heller ik nemt! 

Amning er jo helt fantastisk når det bare fungere, men når det ik gør, gr det bare så mange bekymringer og frustrationen! 

Jeg tænker at du jo sagtens ka prøve at give hende en flaske inden sengetid, også se om det ændre noget! 

Og hvis du evt har lyst, ku du jo pumpe ud, også give hende din mælk. Men igen det tager jo også tid.

Gør hva du selv føler mest for! Vh stine

Anmeld

25. december 2012

anynom

Princesspigen skriver:

hun spiser fint i løbet af dagen og os i løbet af aftenen, virker altid glad og veltilpas, spise nogle gange i løbet af natten en som regl mindre måltider..

men når hun skal sove om aftenen er det en kamp..

hun har i 2 ugers tid overhoved ikke ville sove fra 9 formiddag til 23 aften, men jeg har nu lært hende at sove mindst 1 lur på 3-4 timer om dagen og ind i mellem er jeg så heldig at hun så os sover 1-2 mindre lure senere på dagen men det er sjældent.. men uanset hvad så er hun overtræt fra ihværtifal kl 20 hvis ikke før men nægter at sove før kl 22-24 tiden og det er en kamp at få hende til at sove og få lagt hende i seng..  

Hjælper det hvis du ammer på livet løs i de timer? Ved, at mange (hvis ikke alle) ammebørn tanker godt op til natten i aftentimerne.

Anmeld

25. december 2012

Princesspigen

StineW79 skriver:

Nej så er det heller ik nemt! 

Amning er jo helt fantastisk når det bare fungere, men når det ik gør, gr det bare så mange bekymringer og frustrationen! 

Jeg tænker at du jo sagtens ka prøve at give hende en flaske inden sengetid, også se om det ændre noget! 

Og hvis du evt har lyst, ku du jo pumpe ud, også give hende din mælk. Men igen det tager jo også tid.

Gør hva du selv føler mest for! Vh stine

jeg har igennem lidt tid haft lidt problemer med mit ene bryst der næsten er stoppet med at producere mælk men det andet bryst har stort set tager over nu og laver mælk nok for begge.. men det gør at jeg ikke kan malke særlig meget ud så er der ikke mælk nok til hende, og i flasken tager hun hurtigt 100 ml, med den hånd pumpe jeg har tager det hurtigt 30 min bare for at pumpe en 50 ml ud, så det vil sige skal bruge op til en time eller mere for at malke ud inden hun skal sove.. det holder ikke rigtigt  

så skal hun have noget andet end mit bryst så skal det være noget erstatning..

ved ikke om det gav mening

Anmeld

25. december 2012

Princesspigen

JulieWH skriver:

Hjælper det hvis du ammer på livet løs i de timer? Ved, at mange (hvis ikke alle) ammebørn tanker godt op til natten i aftentimerne.

hun vil gerne amme så længe om aftenen i timerne op til hun skal sove at hun får for meget, gylper en masse op igen og når hun så skal ammes når hun skal sove så har hun tømt mine bryster samt gylpet så meget at hun så er sulten igen..  

Anmeld

26. december 2012

StineW79

Princesspigen skriver:

jeg har igennem lidt tid haft lidt problemer med mit ene bryst der næsten er stoppet med at producere mælk men det andet bryst har stort set tager over nu og laver mælk nok for begge.. men det gør at jeg ikke kan malke særlig meget ud så er der ikke mælk nok til hende, og i flasken tager hun hurtigt 100 ml, med den hånd pumpe jeg har tager det hurtigt 30 min bare for at pumpe en 50 ml ud, så det vil sige skal bruge op til en time eller mere for at malke ud inden hun skal sove.. det holder ikke rigtigt  

så skal hun have noget andet end mit bryst så skal det være noget erstatning..

ved ikke om det gav mening

Det gir helt fint mening!! 

Der er overhovedet heller ik noget i vejen med at give mme!! Det er jo en genial opfindelse!! Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.