Vi overvejer bil

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. januar 2013

Tip!

Jeg er også studerende, har en gammel bil. Opel Corsa.. Gave fra min gamle fatter..

Jeg betaler 6000 om året til de faste udgifter.

- Forsikring

- Vægtafgift

- Falck autohjælp.

Derudover er der jo reperationer, benzin osv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2013

Den lykkelige

Vi har en passat st. car.. ELSKER pladsen og man bare kan smide barnevogn ind uden at skulle skille ad osv.. 
Vi giver 5600 i forsikring om året.. det er dog uden kasko..
Og 6280 i vægtafgift pr år( 3140 pr. halvår)..
Vi betaler 1200 kr i diesel..
Hvis i kigger bil inde på bilbasen så kan man køre ned på siden (når man har fundet en bil) og trykke "økonomi".. så kan du se hvad vægtafgift er osv.. 

Anmeld

9. januar 2013

Sabsy

132319 skriver:

Jeg har for nylig købt en Skoda Citigo og giver følgende:

Afdrag + arbejdsløshedsforsikring (68 kr/mdr): 1469 kr

Serviceaftale: 441 kr 

Forsikring: 266 kr

I alt: 2176 kr/mdr

Benzin er meget forskelligt hvad jeg bruger men i snit 1000 kr om måneden.

Bilen er med ekstra tilbehør, vinterdæk, tryghedsaftale i 4 år i stedet for 2.

Serviceaftalen betyder at jeg ikke skal betale service de første fire år, udover olietjek.

Har du billigere forsikring fordi duber arbejdsløs?

Anmeld

9. januar 2013

Mom2

Anonym skriver:

.. Men har brug for hjælp til at regne ud hvad det koster at have sådan én. Virkelig ALLE udgifter i kan komme i tanke om.

Sagen er den, at det efterhånden er virkelig besværligt at besøge familie, da de alle bor i andre byer og det er møgbøvlet med busser. Så vi skal hele tiden hentes. Og nu kommer barn nr 2 snart, og min mors bil er en varevogn med kun 3 sæder, så hun vil aldrig kunne hente både mig og begge børn, og i forvejen er det et problem, at hun ikke kan hente både mig, barn og kæreste, men kun mig og barn.

Egentlig tror jeg ikke, at vi har råd til det, men det ved man jo ikke førend man har regnet på det.

Som vi har haft talt med vores svigere om, er det så ikke noget med at man kan gøre sådan at det er dem, som bilen står i? Så er forsikring billigere, fordi de har mange års erfaring som billist. Er det lovligt, eller hvad? Hvis det ikke er, gør vi det self. ikke, har bare ikke lige forstand på den slags

Så hvad koster forsikring typisk? vægtafgift? alt det andet som man skal huske på, som jeg nok ikke lige har overvejet?

Og derudover, hvilken bil kan i anbefale? Vi vil have en brugt, og den skal kunne rumme en Trille gigant i bagagerummet...

I kan godt have bil forsikringen til at stå i deres navn, hvis I står som brugere så er det lovligt, men ikke billigere, så er der ingen grund til.

Det er meget forskelligt hvad forsikring koster, da det som andre skriver, kommer an på en masse angående bilen, ancinnitet og hvor mange andre forsikringer I har ved selskabet.

Husk også, at franske biler som f.eks. peogeut, er dyre i reserve dele, hvor sådan et mærke som f.eks. WW er billig i reservedele.

Anmeld

10. januar 2013

Anonym trådstarter

Plysbjørnen skriver:

I teorien kan du godt, men det er altså brand ulovligt og strafbart...

I bliver blacklisten, og forældrene kan blive smidt ud... Så det er måske værd at overveje lidt mere end en gang...

Læs denne artikel

der er jo en årsag til, at jeg spørger om det er lovligt. fordi jeg ikke VED noget om det

Anmeld

10. januar 2013

PernilleogLouis

Jeg købte en nu C1 i sommers.

Gav 20000 i udbetaling

1000 om mdr i afdrag

4400 om året i forsikring inkl kasko og vejhjælp 

520 om året i vægtafgift 

Den køret 20km/L så bruger ikke så meget benzin

jeg vælger at tag mig råd til en bil da det gør mange ting meget nemmere for mig

Anmeld

10. januar 2013

Chraz

Anonym skriver:

der er jo en årsag til, at jeg spørger om det er lovligt. fordi jeg ikke VED noget om det

Vil bare lige sige at forsikringen godt kan stå i forældrenes navn,  men så skal i stå som brugere af bilen på forsikrings papirene. Det gjorde jeg da jeg kørte i min svogers bil

Anmeld

10. januar 2013

PernilleogLouis

Bubbes skriver:

Mon ik det er en forsikring hun har tegnet i tilfælde af hun bliver arbejdsløs? 

Anmeld

10. januar 2013

132319

Bubbes skriver:

Nej, jeg er ikke arbejdsløs

Arbejdsløshedsforsikringen er på 68 kr om måneden og hvis jeg skulle gå hen og blive uventet arbejdsløs, betaler finanseringsselskabet mine afdrag i op til et år, uden jeg skal betale dem tilbage.

Det har jeg valgt at takke ja til, da min jobsituation er lidt skrøbelig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.