Vi overvejer bil

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. januar 2013

Tip!

Jeg er også studerende, har en gammel bil. Opel Corsa.. Gave fra min gamle fatter..

Jeg betaler 6000 om året til de faste udgifter.

- Forsikring

- Vægtafgift

- Falck autohjælp.

Derudover er der jo reperationer, benzin osv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2013

Den lykkelige

Vi har en passat st. car.. ELSKER pladsen og man bare kan smide barnevogn ind uden at skulle skille ad osv.. 
Vi giver 5600 i forsikring om året.. det er dog uden kasko..
Og 6280 i vægtafgift pr år( 3140 pr. halvår)..
Vi betaler 1200 kr i diesel..
Hvis i kigger bil inde på bilbasen så kan man køre ned på siden (når man har fundet en bil) og trykke "økonomi".. så kan du se hvad vægtafgift er osv.. 

Anmeld

9. januar 2013

Sabsy

132319 skriver:

Jeg har for nylig købt en Skoda Citigo og giver følgende:

Afdrag + arbejdsløshedsforsikring (68 kr/mdr): 1469 kr

Serviceaftale: 441 kr 

Forsikring: 266 kr

I alt: 2176 kr/mdr

Benzin er meget forskelligt hvad jeg bruger men i snit 1000 kr om måneden.

Bilen er med ekstra tilbehør, vinterdæk, tryghedsaftale i 4 år i stedet for 2.

Serviceaftalen betyder at jeg ikke skal betale service de første fire år, udover olietjek.

Har du billigere forsikring fordi duber arbejdsløs?

Anmeld

9. januar 2013

Mom2

Anonym skriver:

.. Men har brug for hjælp til at regne ud hvad det koster at have sådan én. Virkelig ALLE udgifter i kan komme i tanke om.

Sagen er den, at det efterhånden er virkelig besværligt at besøge familie, da de alle bor i andre byer og det er møgbøvlet med busser. Så vi skal hele tiden hentes. Og nu kommer barn nr 2 snart, og min mors bil er en varevogn med kun 3 sæder, så hun vil aldrig kunne hente både mig og begge børn, og i forvejen er det et problem, at hun ikke kan hente både mig, barn og kæreste, men kun mig og barn.