Vi overvejer bil

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.906 visninger
18 svar
0 synes godt om
25. december 2012

Anonym trådstarter

.. Men har brug for hjælp til at regne ud hvad det koster at have sådan én. Virkelig ALLE udgifter i kan komme i tanke om.

Sagen er den, at det efterhånden er virkelig besværligt at besøge familie, da de alle bor i andre byer og det er møgbøvlet med busser. Så vi skal hele tiden hentes. Og nu kommer barn nr 2 snart, og min mors bil er en varevogn med kun 3 sæder, så hun vil aldrig kunne hente både mig og begge børn, og i forvejen er det et problem, at hun ikke kan hente både mig, barn og kæreste, men kun mig og barn.

Egentlig tror jeg ikke, at vi har råd til det, men det ved man jo ikke førend man har regnet på det.

Som vi har haft talt med vores svigere om, er det så ikke noget med at man kan gøre sådan at det er dem, som bilen står i? Så er forsikring billigere, fordi de har mange års erfaring som billist. Er det lovligt, eller hvad? Hvis det ikke er, gør vi det self. ikke, har bare ikke lige forstand på den slags

Så hvad koster forsikring typisk? vægtafgift? alt det andet som man skal huske på, som jeg nok ikke lige har overvejet?

Og derudover, hvilken bil kan i anbefale? Vi vil have en brugt, og den skal kunne rumme en Trille gigant i bagagerummet...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. december 2012

Hullabullabulla

Anonym skriver:

.. Men har brug for hjælp til at regne ud hvad det koster at have sådan én. Virkelig ALLE udgifter i kan komme i tanke om.

Sagen er den, at det efterhånden er virkelig besværligt at besøge familie, da de alle bor i andre byer og det er møgbøvlet med busser. Så vi skal hele tiden hentes. Og nu kommer barn nr 2 snart, og min mors bil er en varevogn med kun 3 sæder, så hun vil aldrig kunne hente både mig og begge børn, og i forvejen er det et problem, at hun ikke kan hente både mig, barn og kæreste, men kun mig og barn.

Egentlig tror jeg ikke, at vi har råd til det, men det ved man jo ikke førend man har regnet på det.

Som vi har haft talt med vores svigere om, er det så ikke noget med at man kan gøre sådan at det er dem, som bilen står i? Så er forsikring billigere, fordi de har mange års erfaring som billist. Er det lovligt, eller hvad? Hvis det ikke er, gør vi det self. ikke, har bare ikke lige forstand på den slags

Så hvad koster forsikring typisk? vægtafgift? alt det andet som man skal huske på, som jeg nok ikke lige har overvejet?

Og derudover, hvilken bil kan i anbefale? Vi vil have en brugt, og den skal kunne rumme en Trille gigant i bagagerummet...

Alt afhænger jo af andre ting..

1) forsikring afhænger af hvad bil , motorstørrelse, anciennitet mv.

2) vægtafgift - ja det afhænger af bilens alder og enten vægt eller hvor langt den går på literen

3) reparationer kan jo også variere

Derfor vil jeg mene at det er mega svært at give et svar på

Jeg kan fortælle at vi har 2 biler.. Den ene er købt og betalt, den anden ret ny hvorfor vi skylder ca 80.000 i den

Den "gamle" giver vi 3000 for i ansvarsforsikring og 2800 i vægtafgift.. Af rep har vi nok brugt 5000 på de 2 år - inklusiv nye dæk.,

Den nye betaler vi 2700 for om måneden i lån., forsikring 4800 og grønejer afgift 3400 om året.. Rep ca 5000 om året fordi den er ny så servicebogen skal holdes..

jeg er 24 og har haft bil i eget navn siden jeg købte den er derfor elitebillist..

har du tanker om evt leasing?

Anmeld

25. december 2012

Annette A

Hej

Vi mente heller ikke vi havde råd til bil før vi regnede på det. Kæresten er studerende og jeg går hjemme på barsel og er færdiguddannet så vi har ikke vildt mange penge men vi regnede altså på det og kom frem til at vi skulle have en

obligatorisk ansvarsforsikring

vægtafgift

benzin og andre ting til bilen som vinter/sommerdæk, olie mv.

evt. udgifter til reparation mv.

og selvfølgelig bilens pris

Min kæreste betaler vægtafgift, benzin og eventuelle uforudsete udgifter til bilen og jeg betaler forsikringen og har taget lånet til selve bilens pris. En brugt bil  selvfølgelig og da vi har tre børn er det en stationcar med plads til barnevogn mv. Vægtafgiften afhænger jo af hvilken bil man køber og hvor langt den kører på literen og skal vist betales halvårligt.

Tror ikke det er lovligt eller muligt at lade forsikringen stå i andres navn end dem der ejer bilen men prøv fx GF-forsikring. Deres priser er rimelige og se om man ikke kan betale kvartalvis eller halvårligt, så udgiften ikke er så høj på en gang. Jeg er pga min uddannelse forsikret i noget der hedder lærerstandens brandforsikring og vi betaler ca. 2000 i ansvarsforsikring i kvartalet for denne. Men kan huske jeg kiggede på GF også og det var ikke så meget mere mener jeg.

Men ja vi følte os også nødsaget til at købe bil da transportforbindelser ikke er optimale hvor vi bor og med 3 børn, skolesamtaler, storindkøb mv duede det bare ikke længere ikke at have en bil. Men det er selvfølgelig en udgift der kan variere meget også hvis der pludselig dukker reparationer op men vi er meget glade for vores valg nu da vi har bil for hverdagen hænger bare bedre sammen nu selvom vi skal være meget sparsommelige. Men synes det er det værd.

Held og lykke med det hele og håber I finder en god løsning for Jer.

Anmeld

25. december 2012

baby012

Vi har en til salg hvis det er  

vi bruger 5000 i forsikring om året.. 

og 4500 i vægtafgift .. 

Derudover 600 i benzin om måneden  

Anmeld

25. december 2012

baby012

Vi er forresten begge studerende, med barn nr to på vej  

Anmeld

25. december 2012

Nemesis

Nu ved jeg ikke hvor i bor, men er der mulighed for delebil??

Hvis du googler det kommer der forskellige op.

Tænker bare at hvis i reelt ikke har brug for en bil hver dag, så er det en rigtig dyr løsning at købe en, til familiebesøg.

:-) Sisse

Anmeld

25. december 2012

FruStolpe

Man kan jo ikke rigtig sige noget om udgifter før man ved hilken bil i har kig på.

Vi har to, og du kan da få vores oplysninger. Men om du bliver klogere ved jeg ikke.

Bil 1: Fiat Panda 1.2 fra 2007

Afdrag: 900/mdr
Benzin: 1000/mdr ( ca 50 km/dagen)
Forsikring: 4800/året (fuld kasko)
Vægtafgift: ca 500/halv år

Bil 2: Chervolet Nubira stc. fra 2006

Afdrag: 1500/mdr
Benzin: 1600/mdr (ca 50 km/dag)
Forsikring: 5000/år (fuld kasko)
Vægtafgift: 1800/halv år

Og derud over kommer der vinter/sommerdæk skift. Alm vedligehold, værkstedsregninger og undervogns behandlinger.

Det var hvad jeg lige kunne komme i tanke om. Så det løber jo op, men igen det kommer jo også an på om i skal låne til bilen eller om i har. Osv osv osv

Anmeld

25. december 2012

132319

Jeg har for nylig købt en Skoda Citigo og giver følgende:

Afdrag + arbejdsløshedsforsikring (68 kr/mdr): 1469 kr

Serviceaftale: 441 kr 

Forsikring: 266 kr

I alt: 2176 kr/mdr

Benzin er meget forskelligt hvad jeg bruger men i snit 1000 kr om måneden.

Bilen er med ekstra tilbehør, vinterdæk, tryghedsaftale i 4 år i stedet for 2.

Serviceaftalen betyder at jeg ikke skal betale service de første fire år, udover olietjek.

Anmeld

25. december 2012

132319

Hov ja og så koster den 236 kr i vægtafgift halvårligt

Anmeld

9. januar 2013

Plysbjørnen

I teorien kan du godt, men det er altså brand ulovligt og strafbart...

I bliver blacklisten, og forældrene kan blive smidt ud... Så det er måske værd at overveje lidt mere end en gang...

Læs denne artikel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.