Kun 6 uger efter MA / Udskrabning, er jeg nu gravid igen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.583 visninger
12 svar
1 synes godt om
25. december 2012

KatePerry

For snart 7 uger siden, fandt jeg ud af ved en scanningen at mit foster var død, i uge 8 og jeg var på daværende tidspunkt i uge 9.

Jeg skulle abotere med piller, men de virkede ikke på mig, så skulle have det fjernet ved udskrabning. Det hele gik nemt og godt. Og hele oplevelsen har været ret uvirkeligt.

Nu, 6 uger efter udskrabning har jeg taget 5 tests som er POSITIVE, først var de svage, og den sidste jeg tog MEGET pink.

Men har ikke haft mens eller noget efter udskrabningen, lige pt føler jeg mig ikke gravid... Men hvis den er positiv er den vel god nok?

Hvad har I andre af erfaringer? Er det rigtig man nemmer mister igen, fordi det sker så tidligt man blir gravid igen?

Jeg turde næsten ikke tro på, at jeg er gravid. Vi havde prøvet halvandet år sidste gang, hvor jeg så mistede, og nu skete det jo bare med det samme..

Jeg har en datter i forvejen på 2 1/2 år. Så nu vil vi gerne have en mere :-)

Er der forresten også andre som har erfarringer med Citalopram. Dem får jeg 20 mg af. alt så 1 pille mod angst. har fået dem i 3 år..

Håber nogle kan dele deres erfaringer med mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. december 2012

FruK

Jeg testede positiv 6 uger efter medicinsk abort uden at have haft mens - og er i dag 38+3.

Krydser fingre for dig... 

Anmeld

25. december 2012

M (:

KatePerry skriver:

For snart 7 uger siden, fandt jeg ud af ved en scanningen at mit foster var død, i uge 8 og jeg var på daværende tidspunkt i uge 9.

Jeg skulle abotere med piller, men de virkede ikke på mig, så skulle have det fjernet ved udskrabning. Det hele gik nemt og godt. Og hele oplevelsen har været ret uvirkeligt.

Nu, 6 uger efter udskrabning har jeg taget 5 tests som er POSITIVE, først var de svage, og den sidste jeg tog MEGET pink.

Men har ikke haft mens eller noget efter udskrabningen, lige pt føler jeg mig ikke gravid... Men hvis den er positiv er den vel god nok?

Hvad har I andre af erfaringer? Er det rigtig man nemmer mister igen, fordi det sker så tidligt man blir gravid igen?

Jeg turde næsten ikke tro på, at jeg er gravid. Vi havde prøvet halvandet år sidste gang, hvor jeg så mistede, og nu skete det jo bare med det samme..

Er der forresten også andre som har erfarringer med Citalopram. Dem får jeg 20 mg af. alt så 1 pille mod angst. har fået dem i 3 år..

Tillykke med spiren, og  for at alt lykkedes denne gang. 

Har ikke selv erfaring med citalopram, men pro.medcin.dk skriver følgende: 

Graviditet: Kan om nødvendigt anvendes.

Baggrund: Overordnet er der data for flere tusinde 1. trimester-eksponerede uden signifikant øget risiko for uønsket fosterpåvirkning som helhed.

Men jeg ville nok for en sikkertheds skyld kontakte egen læge på torsdag og høre, hvad han mener! 

Held og lykke med det! 

Anmeld

25. december 2012

Alberte&Mor <3

Hvor dejligt for jer- ville ønske jeg også ku være så heldig

Stort tillykke

Anmeld

26. december 2012

pcoramt

KatePerry skriver:

Jeg havde samme tur som, endda på samme tidspunkt! Min var falsk positiv

Anmeld

26. december 2012

ekebiv

KatePerry skriver:

Hvis den bliver mere og mere positiv skulle man jo næsten synes den var go nok men har du får taget blodprøver? Jeg havde en MA sidste år i december (var også gået til i uge 8) og jeg testede positiv knap 2 måneder efter. Først der tjekkede lægen blodprøver og det var den gamle graviditet der stadig spøgte, min krop var bare utrolig lang tid om at komme af med hcg'en.

Anmeld

28. december 2012

trolden33

Jeg kender desværre ikke noget til det personligt, men håber for dig at den er sand, at der er en lille sund baby derinde og det ikke ender som den foregående.

Selv har jeg lige aborteret her inden jul hvor jeg var i 11 uge. Det er en forfærdelig oplevelse og jeg ønsker ik andre skal opleve det. 

Jeg håber jeg er lige så heldig som dig og at jeg om få uger kan stå med en positiv test.

Dog ville jeg få det tjekket hos min læge, jeg har læst og fået af vide at kroppen kan have graviditetshormoner i sig længe efter en abort, så man dermed tester falsk positiv.

Jeg håber naturligvis ikke dette er sandt, men jeg ville kontatkte min læge og blive undersøgt.

al held og lykke...

Anmeld

3. januar 2013

KatePerry

Tak for alle de støttende ord.

Var inde og blive scannet i går, og hun kunne godt se en graviditet, blommesækken eller hvad den nu hedder, også noget som kunne ligne et foster, dog tror hun ikke jeg er ret langt henne, 5 uger ca.

Så skal scannes igen fredag den 14 januar, da hun mener at man SKAL kunne se liv der. SÅ jeg krydser finger.

Håber der er et sundt lille væsen derinde.

Anmeld

3. januar 2013

Miss Kat

KatePerry skriver:

Var inde og blive scannet i går, og hun kunne godt se en graviditet, blommesækken eller hvad den nu hedder, også noget som kunne ligne et foster, dog tror hun ikke jeg er ret langt henne, 5 uger ca.

Så skal scannes igen fredag den 14 januar, da hun mener at man SKAL kunne se liv der. SÅ jeg krydser finger.

Hold da op, det er jo helt fantastisk!!  Kæmpe stort tillykke!!

Jeg  for at det går bedre denne gang!

I øvrigt har jeg aldrig hørt noget om, at man nemmere mister en graviditet, for man mistede en anden ikke så længe før?

Angående Citalopram er der noget med noget, men jeg kan ikke huske præcis hvordan det hænger sammen. Den risiko skal naturligvis også sidestilles med, hvordan dit mentale helbred vil være uden medicinen, da det jo evt. kan skabe endnu større skade end alternativet. Tjek med lægen.

Og endnu engang tillykke. 

Anmeld

3. januar 2013

FrkZier

KatePerry skriver:

ih hvor det dejligt at der var tegn på graviditet. jeg krydser alt hvad jeg kan for at i ser et fint hjerteblink til næste scanning

og så vil jeg lige sige at jeg selv blev scannet ca 5+3 (pga. indlæggelse)hvor der næsten intet var at se udover anlæg til blommesæk osv. men da jeg blev scannet 6+5 var der et fint hjerteblink

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.