Jeg er mega syg!! Kan det gør?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.742 visninger
10 svar
0 synes godt om
23. december 2012

Anonym trådstarter

Ja jeg er +15 og virkelig skidt hoster en virus på lungerne og ja snotten står ud af mig kan kub ligge ellers dunker mit hovede er så bekymret om det kan skade fostert ? Hjælp

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2012

tarkoflen

Det har jeg også været, dog noget tidligere i graviditeten... Jeg synes at kunne huske, at så længe man ikke har høj feber, så sker der ikke noget ved det!

Ens immunforsvar er nedsat, fordi der jo er halvdelen af en andens celler inde i dig, og dem skal du jo helst ikke udstøde, derfor er immunforsvaret ikke helt så godt, som det plejer at være...

Anmeld

23. december 2012

Kamulla

det skader ikke... du må gerne være syg selvom man er gravid

Anmeld

23. december 2012

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Det har jeg også været, dog noget tidligere i graviditeten... Jeg synes at kunne huske, at så længe man ikke har høj feber, så sker der ikke noget ved det!

Ens immunforsvar er nedsat, fordi der jo er halvdelen af en andens celler inde i dig, og dem skal du jo helst ikke udstøde, derfor er immunforsvaret ikke helt så godt, som det plejer at være...

Var også tidligere det godt nok værre

Anmeld

23. december 2012

B&J

nej du kan ikke skade fosteret... jeg var også hammer syg mit i min graviditet med hoste og snot......

men håber snart det går væk for det er super træls

Anmeld

23. december 2012

Kamulla

tarkoflen skriver:

der taler vi om helt tidligt i graviditeten at det er skadeligt.. det rådes til at man spiser panodil/pamol mod feber hvis det nærmer sig 39-39,5 og eller man har høj feber i længere periode... ellers ikke noget man skal tage sig af andet end at hvile og blive rask

Anmeld

23. december 2012

tarkoflen

Kamulla skriver:

der taler vi om helt tidligt i graviditeten at det er skadeligt.. det rådes til at man spiser panodil/pamol mod feber hvis det nærmer sig 39-39,5 og eller man har høj feber i længere periode... ellers ikke noget man skal tage sig af andet end at hvile og blive rask

Så det er ligemeget hvis man får feber, når man er længere henne eller hvordan? Det er jo meget godt at vide, for sådan en førstegangsgravid så jeg ikke går i panik, hvis jeg bliver syg

Anmeld

23. december 2012

come2

tarkoflen skriver:

Så det er ligemeget hvis man får feber, når man er længere henne eller hvordan? Det er jo meget godt at vide, for sådan en førstegangsgravid så jeg ikke går i panik, hvis jeg bliver syg

Jeg tror måske det der menes er at fosteret er stærkere, jo længere man er henne.

Hvis man er helt ny gravid, er fosteret jo lidt mere sårbar.

Anmeld

23. december 2012

foto på lærred

Anonym skriver:

Ja jeg er +15 og virkelig skidt hoster en virus på lungerne og ja snotten står ud af mig kan kub ligge ellers dunker mit hovede er så bekymret om det kan skade fostert ? Hjælp

Jeg er typen der aldrig ringer ringer til vagtlægen. kun 2 gange i mit liv har kontaktet dem og den ene gang var da jeg var gravid første gang. Jeg havde været syg i 24 timer med mega høj feber og opkast og mange mavesmerter (madforgiftning). Jeg var bekymret for fosteret. Altså ikke om jeg var ved at akut abortere, men om forsteret/baby ville tage skade. De sagde dog, at der ikke var noget at frygte, men at jeg skulle kontakte dem hvis jeg ikke havde det bedre inden for de næste 42 timer.

Held og lykken med graviditeten. Håber du har det bedre til i morgen -juleaften. Du når jo nok ikke at blive helt rask, men håber du har det lidt bedre end nu.

Anmeld

23. december 2012

Mussen2

Har du feber? I så fald kan det i værste tilfælde skade fostret. Det er nyeste viden. Derfor anbefales alle gravide at lade sig vaccinere.

Så hvis du er mega skidt, kan du da ringe til bagtlægen og få en snak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.