Traditioner d. 24 december!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. december 2012

Benjamins'mor

Vi skifter også 1 år ved svigerne og 1 år ved mine forældre. Dog holder vi for andet år ved svigerne (det var mine forældres år men de valgte at holde et andet sted).

I år åbner vi kalender gave med min søn når vi står op.

Ved ikke helt hvad vi så skal.

Det er kun andet år hos svigerne og kan faktisk hvis jeg skal være ærlig ikke huske hvad vi gjorde sidste år.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2012

grinny

Vores juletraditioner, i min familie, starter sådan set d. 23 hvor vi starter om formiddagen med at lave konfekt, havegrynskugler osv. Så bliver træet pyntet.

Imens laver min far risengrød, hvor vi alle så spiser en lille portion og drikker en KB nisseøl  Så bliver der hygget inden der er aftensmad som vi altid spiser hos mine forældre d. 23 fordi min bror og svigerne + børn aldrig holder jul sammen med os, derfor får ungerne også deres gaver fra os d. 23. Så skal der spilles banko

I år skal vi så holde jul hos min familie, hvor dagen "starter" hos dem omkring kl. 13. Min og min mor dækker bord og gør det hyggeligt, mændene laver maden  Når vi er hos min familie går mig og min mor altid i kirke kl. 16 - så det skal vi også imorgen og mændene bliver derhjemme og passer på maden. Så bliver der spist mad, bagefter danser vi om træet og når der sal pakkes gaver op er der en derpakker op mens andre kigger på. I min familie bruger vi altid rigtig meget tid på maden så lige meget hvor mange vi er, er vi næsten altid først færdige med gaverne ved 24 tiden 

Er vi hos svigerfamilien "starter" dagen kl. 15 hvor vi spiser æbleskriver og drikker gløgg og derefter hygger vi. Så bliver maden spist, danser om træet og pakker op en efter en, men hos svigerfamilien slutter vi altid af med pakkeleg 

Jeg er typen det værner meget om min families traditioner, og også gerne dem hos min svigerfamilie. Jeg har altid selv elsket det mine forældre har gjort for at mig og min bror skulle elske julen, og lige præcis alle de traditioner er noget jeg virkelig kan huske og når jeg tænker på dem bliver jeg helt glad og varm om hjertet, derfor skal mine børn også opleve det specielle omkring julen, hyggen (som er så svær at beskrive )

Anmeld

23. december 2012

LinLin

Hele dagen slapper vi af i nattøj drengene får en gave om morgenen, som de så leger med.. Ellers ser vi tegnefilm!

Vi holder altid jul med min familie(hos min onkel) da min mand ikke har den store kontakt med sin. Vi er den samme flok hvert år (dvs hvert andet år er min ældste søn ikke med da han skal holde med sin far...) men vi er 12-13 mennesker.

Kl 18 mødes vi og lægger vores gaver under træet. Og så går vi i gang med at spise: der er ALT når vi er færdige, har ryddet af og startet opvaskeren - og slået mave lidt er det tid til ris ala mande.

Når mandelgaven er pakket op rydder vi af igen og så tændes træet. Vi synger 6-7 julesange/salmer - slutter altid med højt fra træets grønne top! Også er det gavetid!
Den der fik mandelen vælger den første gave og når man har fået en vælger man den næste. Een ad gangen, så det kan godt tage lang tid

Vi plejer at køre hjem igen ved midnatstid... Sidste år holdt begge drenge ud helt indtil de sad i bilen (1&5 år!)

Anmeld

23. december 2012

lycly

Nu er det min og min kærestes første jul som kærester, og vi holder hver for sig i år, men planen er at skifte hver andet år, mellem vores forældre

I år skal jeg så holde med mine forældre, og vi har ikke de store traditioner, da jeg altid arbejder helt til d. 23. Så den 24. står på togtur for mig op til mine forældre. Og så er det altid min søster og jeg der står for at lave konfekt som så skal spises når der åbnes gaver

Anmeld

23. december 2012

Benjamins'mor

Vi tager op til svigerne ved 15.30 tiden. Så ser vi disneys juleshow kl. 16.00 og så spiser vi kl. 18.00.

Anmeld

23. december 2012

Muffin_girl

Her er vi hos svigerforældrene.. Det har været lidt blandet for mig med jul.. pga mine skilte forældre. Men de sidste 3 år har vi været her.. jeg plejer at arbejde d.23 .. Så vi har ingen traditioner.. Men vi har hygget idag imorgen ankommer kærestens farmor, mormoren er her. Så spiser vi julefrokost.. Og slapper af.. Og så skal der ses disneys juleshow... 

Senere skal vi have and og medister.. Og ris ala mande..

Og så pakkes der gaver op. Der er vi så lidt uenige om fremgangsmåden.. Men det skal jeg nok få indført.. Således at den yngste (mig) .. Deler en gave ud af gangen. Så alle ser hinandens.. De plejer at dele alle gaver ud til hver især.. det syntes jeg er skod.. 

Og så 2 juledag er der julefrokost hos os for første gang. Så det

Glæder jeg mig til.. sammen med min famile og kærestens forældre og bror

God jul 

Anmeld

23. december 2012

BornToBe

Vi skal holde det her i år.

Vi giver vores søn (17mdr) hans julegave fra os når han har spist morgenmad. Så kan han lege med den i løbet af formiddagen.

Så kommer træet indenfor og pyntes af os.

Mine forældre og svigermor og min svigerfar kommer kl 14. Her får vores søn hans  gave fra farmor og vi spiser æbleskiver. Så kører farmor igen (skal holde jul et andet sted)

Så går vi andre en lille tur i området og får lidt frisk luft. Herefter er det ind i varmen og spille pakkeleg Vi gør det sådan at den slutter     lidt før vi skal spise.

Så spiser vi flæskesteg, and, hvide og brune kartofler, franske kartofler, hj. lavet rødkål og agurksalat og selvf. sovs

Når vi har ryddet op efter maden, kommer risalamanden på bordet. 

Herefter tændes lysene på træet, og vi går rundt og synger. Alle vælger en sang som vi så synger. Den ældste vælger først

Så åbnes der pakker og der sættes MASSER af slik og godter på bordet. Alle får en gave hver i hånden, og så skiftes man så til at pakke ud

Dog er jeg ret sikker på vores søn går kold kl 19.00 som han plejer. Så han får sine pakker, spredt ud over dagen.

Vi har blandet traditionerne fra begge vores familier, og fra i år af, er det altid os der holder jul, og så må dem der kan komme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.