Synes det kunne være sjovt med en tråd, hvor vi deler traditioner omkring juleaften!
Vi har en toårs turnus. Ét år er vi ved svigerfamilien. Det næste år er vi hos min familie! Nogle ting ændrer sig dog ikke uanset hvor juleaften skal holdes!
Vi starter dagen tidligt og skal være til brunch hos en kammerat, som har fødselsdag d. 24 december. Det er en fin tradition, som vi værner meget om og det er dejligt at kunne se alle venner og veninder og ønske god jul, samt at få byttet gaver
Efterfølgende går turen på kirkegården, hvor vi tænder lys for de afdøde i vores familie.
Alt afhængig af hvem vi tilbringer juleaften med, får vi lige byttet gaver med den anden del af famile og så ved 16.00 er vi gerne det sted vi skal være. Vi skal jo selvfølgelig se disneys juleshow

(lidt barn er man vel altid)
Begge steder spiser vi. Hos svigerfamilien serveres der and, flæskesteg og risalamande. Hos min familie det samme, men også julemedister. Efterfølgende danses der om juletræet og alt afhængig af hvor mange vi er samlet, pakker vi gaverne op i det tempo der nu passer. Er vi få, ser vi hvad alle får, er vi flere pakkes der gaver op samtidig.
Den største forskel er pakkeleg. I min familie leger vi altid pakkeleg efter alle gaver er pakket op og juleslikken kommer på bordet. Det er vidst en tradition vi er ret ene om at have

Når alle traditioner er færdige, får jeg lige ringet og sagt tak for gaverne, samt snakket med veninderne om de har hygget sig og kunne bruge gaverne

Hvordan fejres jeres 24. Dec?
Anmeld