Eksperthjælp: ammer jeg for meget samtidig med skemad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

999 visninger
0 svar
0 synes godt om
22. december 2012

Catrine Hansen

"ammer jeg for meget samtidig med skemad"

Hej
Min datter på 6 måneder er begyndt på ske mad, vil lige skrive hvordan det ser ud, i løbet af dagen, sådan ca med tidspunkterne

6 morgen vågner bliver ammet og sover igen bagefter

7 står vi op

8 bliver ammet ganske kort ( 3 min) mere vil hun ikke, bliver tilbudt grød, spiser 7-10 sker og får vand ad kop

9.30 bliver ammet ganske kort, her os ca 3 min. Bliver lagt til lur udenfor i barnevogn

10 vågner igen, får en tår vand af kop, og lidt frugt af gnaske på fx melon

11.30 får tilbudt lidt rugbrød med fx rejeost eller avocado spiser ca 10 hapser, på størrelse med en 25øre. drikker vand af kop

13 bliver ammet / får en tår mælk ganske kort ca 5 minutter, og puttet til lur i barnevogn udenfor

15-16 tiden vågner, bliver ammet spiser her 5 10 min

18 får kartoffelmos med most grøntsager, spiser her ca 10 skeér og drikker vand fra kop.

19.30 bliver ammet / får en lille tår mælk ganske kort 3 5 minutter og lagt til lur udenfor i barnevogn

20.00 vågner.og får en tår vand af kop og lidt frugt hvis hun vil

21.30 får grød spiser 10-15 skeér og drikker vand af kop.

22 gør vi klar til natten, går i seng, bliver ammet ca 5 min, og derefter puttet til natten.

NU er mit spørgsmål så, der det for meget jeg ammer? Når hun bliver lagt til, så er det ikke meget mælk hun får pr gang, hun "tømmer" ikke et bryst pr gang, hun sutter lidt, kobler fra, tager fat igen, kobler fra og tager fat, så det bliver jo ikke til så meget mælk

Catrines svar

Hej Ditte

Nej, jeg synes bestemt ikke det lyder som om du ammer din datter for meget. Hun er jo stadig ikke så gammel, så amning bør fylde mere i forhold til skemaden.
I forhold til at hun ikke dier så længe pr gang, så er jeg sikker på at hun får mere end du lige regner med. I forhold til hvor længe hun skulle bruge da hun var yngre, så er hun blevet stærkere og større, hvorfor hun ikke behøver at bruge så lang tid ved brystet nu.
Det ser ud som om hun sover igennem uden at få bryst, og det er jo rigtig fint. Hvis hun ikke fik sit sutte- og mælkebehov dækket i løbet af dagen ville hun sikkert vågne op og ville die om natten, så det tyder jo på at hun får sine behov - både fysisk og psykisk - opfyldt i løbet af dagen.
Du gør det altså rigtig godt! Hvis din datter vokser som hun skal, er sund og rask og for det meste glad når hun er vågen, så får hun det som hun har brug for.

Mange hilsner Catrine

Forældre og Fødsel er Danmarks eneste brugerforening der varetager de gravides, fødendes og småbørnsforældres vilkår. Forældre og Fødsel tilbyder desuden rådgivning inden for emner som slynger, søvn, vandfødsler, abort, søskende, samsovning, tvillinger, efterfødselsreaktioner med videre.

Forældre og Fødsel: fogf.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.