HJÆLP!!! Hvilke tegn på fødsel??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.327 visninger
11 svar
0 synes godt om
21. december 2012

Anonym trådstarter

Hej alle baby-bruger..

Som overskriften lyder har jeg brug for hjælp!! Er første gangs gravid og har så svært ved, ikke at vide hvilke "tegn" på begyndende fødsel, jeg kan forholde mig til.

Til info bør i nok vide, at jeg har 3 uger til termin

Jeg har, i 14 dages tid nu, haft ondt i skridtet og hele lysken - kommer som krampe ligende menstrations smerter og gør virkelig ondt. Jordemor har samtidig meddelt, at baby har lagt sig godt fast og langt nede i bækkenet, men min mave er endnu ikke sunket.

Den dersens slimprop ved jeg ikke om er gået, men har haft øget udflåd i 14 dages tid nu, det kommer nærmest i "klumper" - ja undskyld detaljerne!!

Jeg har nok mest brug for, at vide hvilke tegn i andre har haft på begyndende fødsel - så jeg ved hvad jeg kan/skal forholde mig til..

Håber på en masse svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2012

Mor til Ella

Anonym skriver:

Hej alle baby-bruger..

Som overskriften lyder har jeg brug for hjælp!! Er første gangs gravid og har så svært ved, ikke at vide hvilke "tegn" på begyndende fødsel, jeg kan forholde mig til.

Jeg har, i 14 dages tid nu, haft ondt i skridtet og hele lysken - kommer som krampe ligende menstrations smerter og gør virkelig ondt. Jordemor har samtidig meddelt, at baby har lagt sig godt fast og langt nede i bækkenet, men min mave er endnu ikke sunket.

Den dersens slimprop ved jeg ikke om er gået, men har haft øget udflåd i 14 dages tid nu, det kommer nærmest i "klumper" - ja undskyld detaljerne!!

Jeg har nok mest brug for, at vide hvilke tegn i andre har haft på begyndende fødsel - så jeg ved hvad jeg kan/skal forholde mig til..

Håber på en masse svar

Min mave sank aldrig Så den kan du ikke bruge som det store tegn...

Jeg havde INGEN tegn var til familiefrokost søndag til kl 14, og Ella er født 21.04, veer startede ca halv 4 men gjorde først ondt ca halv 8, og som sagt født lidt over 9....

Det eneste jeg kan sige er at hvis du er itvivl er du nok ikke lige op over

Anmeld

21. december 2012

Pige2009

Anonym skriver:

Hej alle baby-bruger..

Håber på en masse svar

Jeg havde INGEN tegn overhovedet. Det gik bare pludselig i gang

Anmeld

21. december 2012

Kamulla

Når jeg kigger tilbage var der vel lidt tegn.. jeg så dem bare ikke som tegn den dag...

jeg vågnede herre sent, med murren i maven.. tænkte det var fordi jeg ikke var gået på toilettet for at tisse da blæren sagde jeg skulle det for flere timer siden.. så trillede ud af sengen for at tisse, men havde stadig sådan en murren /mens ømhed forneden... nå... jeg gik bare rundt den dag.. kunne ikke tage mig sammen til noget.. gik fra sengen, direkte ind i stuen og kastede mig i sofaen..  senere gik jeg i bad, efter badet gad jeg ikke ordne hår og heller ej ligge consiler eller mascara som jeg ellers ALTID gjorde.. hoppede bare i det mest løse og behagelig tøj, smækkede en hårbøjle i håret og satte det våre hår i en knold...  (smækker lækker var jeg)

1 time efter fik jeg ve storm, og han er født ca. 2 1/2 time efter første ve..

Anmeld

21. december 2012

Francisca

Anonym skriver:

Hej alle baby-bruger..

Håber på en masse svar

Det er så svært at sige med tegn på fødsel da det er så forskelligt fra person til person. Jeg gik også som dig og tænkte på de ting men kan sige at ca. 3uger før termin gik min slimprop, også skete der ikke mere rigtig. Så nogle dage senere var jeg hjemme hos min bedste om dagen og slappe lidt og var træt og lidt utilpas ikke noget vildt så kørte hjem igen og lagde mig på sofaen. Da min kæreste kom hjem gik vi ud og hentede pizza og hjem igen så film og slappede. Imens jeg ligger der på sofaen og slapper går vandet lige pludselig så jeg farede op. Halv time senere startede veerne og vi tog på hospitalet da jeg kom ind var jeg 7cm åben og fødte kort efte. fra vandet gik til jeg havde født var der gået 6 timer. Så lad vær og spekuler så meget over der pludselig sker det når du mindst venter det 

Anmeld

21. december 2012

Anonym trådstarter

Mor til Ella skriver:

Min mave sank aldrig Så den kan du ikke bruge som det store tegn...

Jeg havde INGEN tegn var til familiefrokost søndag til kl 14, og Ella er født 21.04, veer startede ca halv 4 men gjorde først ondt ca halv 8, og som sagt født lidt over 9....

Det eneste jeg kan sige er at hvis du er itvivl er du nok ikke lige op over

Det var også mere hvis der var nogle "almindelige" tegn. Man aner jo ikke hvad og hvornår der er noget i gang når man er første gangs gravid. Syntes bare det er liiidt frustrende, at man hele tiden skal tænke... Åhh betyder de jag i lænden/lysken måske veer? ... Osv.

Men jeg krydser bare finger for, at jeg ved hvornår tiden kommer

Og tak for dit svar

Anmeld

21. december 2012

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Jeg havde INGEN tegn overhovedet. Det gik bare pludselig i gang

Det er præcis det jeg frygter. Er såå nervøs for fødslen og tanken om, at den bare kan gå i gang uden jeg har en idé om hvornår det sker, skræmmer mig helt vildt

Anmeld

21. december 2012

Anonym trådstarter

Kamulla skriver:

Når jeg kigger tilbage var der vel lidt tegn.. jeg så dem bare ikke som tegn den dag...

jeg vågnede herre sent, med murren i maven.. tænkte det var fordi jeg ikke var gået på toilettet for at tisse da blæren sagde jeg skulle det for flere timer siden.. så trillede ud af sengen for at tisse, men havde stadig sådan en murren /mens ømhed forneden... nå... jeg gik bare rundt den dag.. kunne ikke tage mig sammen til noget.. gik fra sengen, direkte ind i stuen og kastede mig i sofaen..  senere gik jeg i bad, efter badet gad jeg ikke ordne hår og heller ej ligge consiler eller mascara som jeg ellers ALTID gjorde.. hoppede bare i det mest løse og behagelig tøj, smækkede en hårbøjle i håret og satte det våre hår i en knold...  (smækker lækker var jeg)

1 time efter fik jeg ve storm, og han er født ca. 2 1/2 time efter første ve..

Jeg har været så "urolig" de sidste bare dage - har haft sådan én urolig uro i kroppen (hvis det giver nogen mening) og har tænkt at det måske kunne være er tegn, men tror måske også bare at det kan være min, efterhånden, manglende tålmodighed?!

Anmeld

21. december 2012

Anonym trådstarter

Francisca skriver:

Det er så svært at sige med tegn på fødsel da det er så forskelligt fra person til person. Jeg gik også som dig og tænkte på de ting men kan sige at ca. 3uger før termin gik min slimprop, også skete der ikke mere rigtig. Så nogle dage senere var jeg hjemme hos min bedste om dagen og slappe lidt og var træt og lidt utilpas ikke noget vildt så kørte hjem igen og lagde mig på sofaen. Da min kæreste kom hjem gik vi ud og hentede pizza og hjem igen så film og slappede. Imens jeg ligger der på sofaen og slapper går vandet lige pludselig så jeg farede op. Halv time senere startede veerne og vi tog på hospitalet da jeg kom ind var jeg 7cm åben og fødte kort efte. fra vandet gik til jeg havde født var der gået 6 timer. Så lad vær og spekuler så meget over der pludselig sker det når du mindst venter det 

Ja du har jo nok ret angående at det er forskelligt fra person til person. Det er bare frustrerende når man føler, at man har brug for at kende til "tegnene" - måske jeg er lidt kontrol freak

Må forsøge at væbne mig med tålmodighed og håber, at jeg ved hvornår det sker

Anmeld

21. december 2012

Fenja09

Anonym skriver:

Hej alle baby-bruger..

Håber på en masse svar

Jeg synes det er lidt svært med de tegn på graviditet, for det er bare så forskelligt fra kvinde til kvinde.

Jeg var ude at spise med kæresten på termin, fik det godt nok ret dårligt, blev ligbleg i hovedet og var bare generelt skidt tilpas. Om aftenen var jeg meget rastløs og var oppe flere gange om natten fordi jeg havde svært ved at sove. Havde ikke ondt, eller plukkeveer.

Om morgen 40+1 synes jeg min mave var anderledes end tidligere, den var ret hård, konstant. Altså som en plukkeve der havde "sat sig fast". Kæresten tvang mig til at ringe til hospitalet og de troede min moderkage var gået løs, så de sendte en ambulance. Mit vand gik på vej til hospitalet - nøjagtig som man ser det i film  

Kom på hospitalet ved 07.30 tiden og fik første ve omkring kl 08.00, havde født min datter 10.03.

Min slimprop gik over nogle dage og faktisk lang tid før jeg fødte, men det er selvfølgelig en del af processen og betyder at kroppen gør sig klar til fødslen, men man kan nok ikke bruge det som at man føder kort tid efter. Min mave sank omkring uge 34.

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.