Hurtig hjælp. Voldsom kvalme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.678 visninger
15 svar
0 synes godt om
21. december 2012

Anonym trådstarter

Hej.

Har brug for hjælp.
Er nu lige knap 10 uger henne i min graviditet og min kvalme bliver kun værre.
Det sidste stykke tid har jeg kastet op mange gange om dagen og ligger stort set i sengen fra når jeg kommer hjem kl15.30 til næste morgen. Lige nu kan jeg bare ikke mere og overvejer og ringe til lægevagten, mit spørgsmål er så om de overhovedet gør noget?!? Har hørt om akupunktur men ved ikk om det er noget de gør.

På for hånd tak for hjælpen..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2012

FrkZier

Anonym skriver:

Hej.

Har brug for hjælp.
Er nu lige knap 10 uger henne i min graviditet og min kvalme bliver kun værre.
Det sidste stykke tid har jeg kastet op mange gange om dagen og ligger stort set i sengen fra når jeg kommer hjem kl15.30 til næste morgen. Lige nu kan jeg bare ikke mere og overvejer og ringe til lægevagten, mit spørgsmål er så om de overhovedet gør noget?!? Har hørt om akupunktur men ved ikk om det er noget de gør.

På for hånd tak for hjælpen..

vagtlægen kan ikke rigtig gøre noget - ikke før det er så slemt at du skal indlægges, men det er kun i de meget ekstreme tilfælde og så skal du have kastet voldsomt op over længere tid..

vagtlægen vil nok bare side du skal prøve at drikke lidt vand, spis en kiks og ellers få slappet af

Anmeld

21. december 2012

Anonym trådstarter

FrkZier skriver:

vagtlægen kan ikke rigtig gøre noget - ikke før det er så slemt at du skal indlægges, men det er kun i de meget ekstreme tilfælde og så skal du have kastet voldsomt op over længere tid..

vagtlægen vil nok bare side du skal prøve at drikke lidt vand, spis en kiks og ellers få slappet af

Tak for hurtig svar.
Der er desværre nok ikke andet for.. Er bare nået til et punkt hvor jeg ikke kan overskue det mere.

Anmeld

21. december 2012

FrkZier

Anonym skriver:

Tak for hurtig svar.
Der er desværre nok ikke andet for.. Er bare nået til et punkt hvor jeg ikke kan overskue det mere.

nej der er desværre ikke andet for - og jeg kan udemærket forstå du er på randen til at give op, fordi det er bare ulideligt med den kvalme (har været der).. det eneste jeg kunne få ned og holde nede var faktisk frugt og sodavands is, måske du kan få det ned

Anmeld

21. december 2012

Miss Church

Anonym skriver:

Tak for hurtig svar.

Puha jeg husker det ALT for godt. Det er så forfærdeligt at have det så skidt! 

Sørg for at få noget salt og sukker. Evt. saft med sukker og chips.
Og så prøv at spis så meget som muligt. Mærkelig nok, kan kvalmen forsvinde, hvis man spiser noget, selv om det er det man har aller mindst lyst til

Håber snart du slipper igen 

Anmeld

21. december 2012

Anonym trådstarter

FrkZier skriver:

nej der er desværre ikke andet for - og jeg kan udemærket forstå du er på randen til at give op, fordi det er bare ulideligt med den kvalme (har været der).. det eneste jeg kunne få ned og holde nede var faktisk frugt og sodavands is, måske du kan få det ned

Det kunne være man skulle prøve med sodavands is.. Ja det er ikke sjovt. Man må bare væbne sig med tålmodighed

Anmeld

21. december 2012

Anonym trådstarter

Miss Church skriver:

Puha jeg husker det ALT for godt. Det er så forfærdeligt at have det så skidt! 

Sørg for at få noget salt og sukker. Evt. saft med sukker og chips.
Og så prøv at spis så meget som muligt. Mærkelig nok, kan kvalmen forsvinde, hvis man spiser noget, selv om det er det man har aller mindst lyst til

Håber snart du slipper igen 

Spiste også rigtig meget i starten da det holdt kvalmen nede men da jeg så begyndte og kaste op mistede jeg appetitten. Puha håber jeg også, det ikke sjovt med al den kvalme

Anmeld

21. december 2012

L&V

Mandler, kakao og sodavandsis og en masse små måltider.. Jeg får piller mod min kvalme som skal kombineres med akupunktur fra den 27dec.

Anmeld

21. december 2012

Miss Church

Anonym skriver:

Spiste også rigtig meget i starten da det holdt kvalmen nede men da jeg så begyndte og kaste op mistede jeg appetitten. Puha håber jeg også, det ikke sjovt med al den kvalme

Nej det er simpelthen så hårdt  

Anmeld

21. december 2012

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

Mandler, kakao og sodavandsis og en masse små måltider.. Jeg får piller mod min kvalme som skal kombineres med akupunktur fra den 27dec.

Tak for rådet. Man er snart villig til og prøve hvad som helst for og slippe kvalmen..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.