Hvordan har I det med at jeres børn kører med andre???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2008

Honningblomst

Ja, og jeg synes det er helt vildt at I er ligeglade med at andre kører med jeres børn..;) Tror faktisk først at jeg fik det som jeg har det, efter at børnenes far var ved at blive slået ihjel i en bilulykke for 7 år siden og oveni det, så kørte Rasmus og Bertram galt for to år i mandags....frontalt med 80 i timen, og som falckmanden sagde, Vi skulle være glade for vi kørte i en stor bil....så jeg har det virkelig skidt med at mine børn kører for meget i bil...:'( Knus og tak for svar....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2008

Katjaro

Jamen vi er ikke ligeglade - det må du forstå. Vi har bare en anden baggrund end dig. Vi er jo summen af alle handlinger - og for dig betyder det at du har haft trafik uheld tæt inde på livet. Det har jeg ikke. Der er med garanti nogle mennesker jeg ikke ville overlade mit barn til, men dem ville jeg heller ikke selv køre med. Jeg har kun få gange tænkt om et menneske - det er sidste gang jeg sidder med ham/hende bag rettet, men det er sket. Min kusines datter, blev slået i hjel ved en bil ulykke - det var kusinens kæreste der førte bilen.... man ved desværre aldrig hvornår det går alt - som du jo selv har måttet sande. Hilsen katja [citat][f][småt]Eva skriver:[/småt][/f] Ja, og jeg synes det er helt vildt at I er ligeglade med at andre kører med jeres børn..;) Tror faktisk først at jeg fik det som jeg har det, efter at børnenes far var ved at blive slået ihjel i en bilulykke for 7 år siden og oveni det, så kørte Rasmus og Bertram galt for to år i mandags....frontalt med 80 i timen, og som falckmanden sagde, Vi skulle være glade for vi kørte i en stor bil....så jeg har det virkelig skidt med at mine børn kører for meget i bil...:'( Knus og tak for svar....[/citat]

Anmeld

14. marts 2008

Katjaro

Okay - jeg kan godt se at det lyder lidt sjovt at jeg både skriver: Jeg har ikke haft trafikuheld tæt inde på livet - og så er min kusines datter blevet slået ihjel i en bilulykke.

Min kusine er lige så gammel som mine svigerforældre - og jeg havde ikke set meget til dem - da hun på det tidspunkt var bosat i Afrika.....

I dag ville det betyde mere for mig end det gjorde den gang - af den simple grund at jeg selv har barn (L)- som jeg ville gå i døden for.... (H)

Anmeld

15. marts 2008

Loggidut

selfølgelig må min dp, børnehave og andre køre med mit barn, det er logik.
De andre idioter ude på gaden er jo f.eks (i mit tilfællede) jer....og i bedyre jo alle at i køre bedst...så ingen problemer i det.
Jeg stoler sørme på de folk jeg overlader mit barn til, uanset, for ellers ville jeg aldrig efterlade mit barn der, og noget helt andet er, hvis jeres børn kommer til skade, som f.eks en skoldet hånd, eller andet, ville det så ikke være skønt om det kom hurtigt på skadestuen?
Ja jeg undre mig lidt over hvordan nogen kan sige nej.
Jeg kan under ingen omstændigheder se hvad tid en dpér skulle få brug for kørsel, udover ved tilskadekomst, eller hvis hun kun har få børn en enkelt dag, og ja kommer det dertil så er hun velkommen til at tage min datter med sig i bilen, nøjagtigt som det har været med mine drenge.
Til dem de rmener det er forkert fordi andre køre som idioter, gu gør de så, men det gør i med garanti også selv af og til, der er absolut ingen der er fejlfri, heller ikke mig selv, selv om jeg ville nyde at kunne sige det.
Men tænk lidt over den med skadestuen, måske kan det klare jeres meninger lidt!
jeg ved ihvertfald at mit barn ikke skal sidde og vente på at min dpér kan få fat på mit hvis skaden er sket, niks, mit barn skal akut afsted, og så er jeg i grunden lige glad med om det er dpérens mand, store søn eller andre med kørekort, så længe personen køre ansvarligt og med sikkerheden i orden!

knus fra loggi, som slet ikke kan forstå hvorfor i ikke sætter kryds i ja, for ulykken kan lige så nemt ske for jer, som for andre, og det er sagt fra en som selv sad til en venindes datters begravelse for nogle år tilbage (uheldigvis var det moderens skyld, fejl og ansvar at ulykken skete)
så ingen er hellige!

Anmeld

15. marts 2008

MorCamilla

Hejsa...

Jeg er en af dem der har JA i kyrdset om DP må køre med Mikkel... Ikke fordi jeg har tænkt som Loggidut skriver at hun skal have mulighed for at komme til lægen med ham, hvis uheldet er ude.. Jeg satte kryds ved ja fordi hun ind i mellem tager børnene med på udflugter, i skoven, ud på at landbrug osv.. og det skulle hun da også kunne når hun har Mikkel.. ;)

Men det er jo rigtig at hvis han kommer til skade omme hos hende, skal hun jo også have mulighed for at køre ham afsted til lægen.. nu bliver jeg bare gladere for at jeg havde sat kryds ved ja.. ;)
Jeg har da også nogle stykker i min familie/bennekreds som Mikkel ikke skal køre med.. (mest fordi jeg ikke selv tør:S)

Jeg kan ikke sige at jeg er prefekt i trafikken, (jeg har to total skadet biler på samvittigheden og et par buler m.m.:() og er lige pt ved at generhverve mit kørekort..:$ Jeg har "kun" fået skylden for et af de trafikuheld jeg har været blandet ind i (det er derfor jeg er ved at tage kørekort igen) Jeg overså en bil da jeg skulle ud på en større vej end jeg kom fra - ubetingetvigepligt... og ja det var 100% min skyld.
Men de andre jeg har været blandet ind i har jeg bare været på det forkerte sted på det forkerte tidspunkt...:( og det siger jo også bare at det kan gå galt for selv den bedste...

Jeg ville ALDRIG kunne tilgive andre hvis Mikkel kommer alvorligt tilskade i en bil - hvor jeg ikke selv køre.. men jeg ville heller ALDRIG kunne tilgive mig selv - så det kommer jo ud på et..

Vi bor inde midt i byen - i gå afstand til min mor, Kaspers mor og far, venner, dagplejen og børnehaven (når vi kommer der til) så det er sjældent at Mikkel i det hele taget køre bil... Men når han er med, uanset om det er mig selv, min mor, Kasper, min søster eller andre jeg kender og stoler på kryder jeg alligevel fingre og håber at det går som det skal... :$

Knus fra Camilla..

Anmeld

15. marts 2008

Honningblomst

Loggidut skriver:

selfølgelig må min dp, børnehave og andre køre med mit barn, det er logik.
De andre idioter ude på gaden er jo f.eks (i mit tilfællede) jer....og i bedyre jo alle at i køre bedst...så ingen problemer i det.
Jeg stoler sørme på de folk jeg overlader mit barn til, uanset, for ellers ville jeg aldrig efterlade mit barn der, og noget helt andet er, hvis jeres børn kommer til skade, som f.eks en skoldet hånd, eller andet, ville det så ikke være skønt om det kom hurtigt på skadestuen?
Ja jeg undre mig lidt over hvordan nogen kan sige nej.
Jeg kan under ingen omstændigheder se hvad tid en dpér skulle få brug for kørsel, udover ved tilskadekomst, eller hvis hun kun har få børn en enkelt dag, og ja kommer det dertil så er hun velkommen til at tage min datter med sig i bilen, nøjagtigt som det har været med mine drenge.
Til dem de rmener det er forkert fordi andre køre som idioter, gu gør de så, men det gør i med garanti også selv af og til, der er absolut ingen der er fejlfri, heller ikke mig selv, selv om jeg ville nyde at kunne sige det.
Men tænk lidt over den med skadestuen, måske kan det klare jeres meninger lidt!
jeg ved ihvertfald at mit barn ikke skal sidde og vente på at min dpér kan få fat på mit hvis skaden er sket, niks, mit barn skal akut afsted, og så er jeg i grunden lige glad med om det er dpérens mand, store søn eller andre med kørekort, så længe personen køre ansvarligt og med sikkerheden i orden!

knus fra loggi, som slet ikke kan forstå hvorfor i ikke sætter kryds i ja, for ulykken kan lige så nemt ske for jer, som for andre, og det er sagt fra en som selv sad til en venindes datters begravelse for nogle år tilbage (uheldigvis var det moderens skyld, fejl og ansvar at ulykken skete)
så ingen er hellige!

Og så kunne vi fortsætte i evigheder med ikke at forstå hinanden...Jeg ville ALDRIG få fred i sjælen hvis andre end de aller nærmeste om mine børn var ude for en ulykke med dem...jeg ville aldrig slippe det og altid tænke at de kunne have ladet været med at køre med barnet, have været skyld i det osv.
Hvis en ulykke sker...så er jeg heldigvis så tæt på at jeg ville være der med det samme, men nu er min dp da selvfølgelig!! medlem af falck, alt andet ville da være uansvarligt...tænk at køre med et tilskadekomment barn og lade det sidde selv på bagsædet...hmm...nej, der er da heldigvis køretøjer lige til det;)
Jeg ville aldrig være tryg ved privat kørsel med mine unger og ser det som unødvendigt og derfor handler jeg udfra det, ligesom jeg handler i forhold til alle andre områder som omhandler mine unger...;o)
Knus Eva...

Anmeld

15. marts 2008

Loggidut

[
Og så kunne vi fortsætte i evigheder med ikke at forstå hinanden...Jeg ville ALDRIG få fred i sjælen hvis andre end de aller nærmeste om mine børn var ude for en ulykke med dem...jeg ville aldrig slippe det og altid tænke at de kunne have ladet været med at køre med barnet, have været skyld i det osv.
Hvis en ulykke sker...så er jeg heldigvis så tæt på at jeg ville være der med det samme, men nu er min dp da selvfølgelig!! medlem af falck, alt andet ville da være uansvarligt...tænk at køre med et tilskadekomment barn og lade det sidde selv på bagsædet...hmm...nej, der er da heldigvis køretøjer lige til det;)
Jeg ville aldrig være tryg ved privat kørsel med mine unger og ser det som unødvendigt og derfor handler jeg udfra det, ligesom jeg handler i forhold til alle andre områder som omhandler mine unger...;o)
Knus Eva...

ganske rigtigt, men er falck ikke under det du mener med "andre folk", for de kører sgu heller ikke altid for heldigt, eller??

Anmeld

15. marts 2008

Honningblomst

Loggidut skriver:

[
Knus Eva...

ganske rigtigt, men er falck ikke under det du mener med "andre folk", for de kører sgu heller ikke altid for heldigt, eller??[/citat

Håber virkelig selv du kan se en væsentlig forskel...hvis ike..så hjælper mine forklaringer nok som så;)

Anmeld

15. marts 2008

Pia

Om en dp er uansvarlig hvis hun ikke var medlem af falck eller hvis hun valgte og køre med et tilskade kommet barn, det er jeg ikke enige i.
Jeg er sikker på at alle mennesker ville reagere ud fra den enkelte situation og så er det svært og sidde her og sige at det mest korekte ville være og være medlem af falck.

Men jeg må desværre af egen bitter erfaring give loggi ret i, at falck ikke er en skid bedre en andre i trafikken og det samme med politiet:S

uanset hvordan vi ser på denne sag, så tror jeg at vi alle vil have forskellige meninger om dette emne.
Men tror også vi alle lige skal huske på, at det ikke kun er naboen det kan gå galt for.. Det kan det også for os andre.
Og det kan så vel ske som når vi selv køre med vores guldklumper som det kan når andre køre med dem.

Pia.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.