twinny skriver:
ja, det er hun.
Hun æder helt vildt meget og drikker. Hun spiser så¨også mus.
Hun får tørfoder som hun grovæder, leverposteg og andet guffe. 
Så ville jeg ikke være nervøs. Hvis hun heller ikke er dvask og sover mere end normalt, så tænker jeg bare, at hun har kastet meget op, fordi der var noget der generede hende. Hvis en kat kaster hårboller op, lad os bare sige 2 gange ugentligt og så hun har har spist en dårlig mus, så kan det hurtigt virker som meget.
De katte jeg har nu er ikke dem der kaster mest op, men de er også indekatte, og der er også bare meget forskel på hvor meget de kaster op.
Et par tips er at kigge efter:
- Om katten kaster op fra mundhule/spiserør eller mavesækken - det kan man se på den måde de kaster op på ( at kaste op fra mavesækken kræver langt flere muskler/kræfter end fra mundhulen)
- Se efter blod i opkastet
- Se efter hårboller - hvis der gentagne gange ( f.eks 4 gange ugentligt) er hårboller i, så ville jeg nok lige tage en snak med dyrlægen for at finde et foder der kan afhjælpe katten lidt
- Læg mærke til om adfærden ændre sig
Og ellers så er du den eneste herinde der kender din kat godt nok til at vide, hvornår der kræves dyrlæge, så hvis du føler at du skal have kontrolleret din kat, så opsøg dyrlæge istedet for at gå og være nervøs 

Anmeld