MIn kat brækker sig.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.882 visninger
23 svar
0 synes godt om
19. december 2012

twinny

Hej tøser.
Min kat brækker sig 3-4 gange om ugen. Nogengange mere andre gange mindre. Det er nogengange hele døde mus (mangler virkelig en bræksmiley)
Hun har næsten altid været ude kat, vi er flyttet her for et stykke tid siden og det er først begyndt at komme her nu. (ved selvfølgelig ikke om hun har gjort det udenfor før vi flyttet)
Jeg synes det lyder af meget.... Er det normalt eller er hun syg?
Hun virker glad,kælen, spiser, drikker og løber rundt udenfor og overhovedet ikke syg.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2012

B&J

jeg vil nok lige en tur til dyrlægen især når det er så tit det kan jo være der sidder et eller andet eller hun har fået et eller andet af de mus hun har spist, men giv lige dyrlægen et opkald det vil jeg helt sikkert køre

Anmeld

19. december 2012

twinny

B&J skriver:

jeg vil nok lige en tur til dyrlægen især når det er så tit det kan jo være der sidder et eller andet eller hun har fået et eller andet af de mus hun har spist, men giv lige dyrlægen et opkald det vil jeg helt sikkert køre

okay. tak.
Hun får ormekur en gang hveranden måned når hun fanger så mange mus.
Jeg må ringe imorgn.

Anmeld

19. december 2012

B&J

twinny skriver:

okay. tak.
Hun får ormekur en gang hveranden måned når hun fanger så mange mus.
Jeg må ringe imorgn.

jaa, men de har og kan slæbe en masse forbandet sygdomme mig sig de dumme mus men kan også være der bare sidder et eller andet men det er det den brækker sig så meget det kan jeg ikke lig

Anmeld

19. december 2012

Fenja09

twinny skriver:

Hej tøser.
Min kat brækker sig 3-4 gange om ugen. Nogengange mere andre gange mindre. Det er nogengange hele døde mus (mangler virkelig en bræksmiley)
Hun har næsten altid været ude kat, vi er flyttet her for et stykke tid siden og det er først begyndt at komme her nu. (ved selvfølgelig ikke om hun har gjort det udenfor før vi flyttet)
Hun virker glad,kælen, spiser, drikker og løber rundt udenfor og overhovedet ikke syg.

Jeg tror ikke din kat fejler noget, fordi hvis katten er syg og kaster op, så medfører det oftest kvalme og det vil gøre at kattens appetit og tørst er nedsat.

Alle katte kaster hårboller op, men nogle er mere "ramte" end andre og det kan være at din kat måske skal have noget specialfoder der gør at nogle af hårene kommer med ud i afføringen.

Hvis det er mus den har kastet op, så kan det skyldes at den er kommet til at spise galden, som de fleste katte udmærket godt ved at de ikke skal spise og som regel altid lader ligge.

Opkast ved katte skal selvfølgelig holdes øje med, da det kan være årsag til sygdom, men så længe din kat ikke ændre adfærd og stadig spiser og drikker, så ville jeg ikke være nervøs.

/Fenja

Anmeld

19. december 2012

twinny

B&J skriver:

jaa, men de har og kan slæbe en masse forbandet sygdomme mig sig de dumme mus men kan også være der bare sidder et eller andet men det er det den brækker sig så meget det kan jeg ikke lig

ja det er rigtigt. Men jeg tænker bare hun ikke har ændret adfærd, derfor har ikke jeg videre tænkt over det.

tak for svaret.

Anmeld

19. december 2012

twinny

Fenja09 skriver:

Jeg tror ikke din kat fejler noget, fordi hvis katten er syg og kaster op, så medfører det oftest kvalme og det vil gøre at kattens appetit og tørst er nedsat.

Alle katte kaster hårboller op, men nogle er mere "ramte" end andre og det kan være at din kat måske skal have noget specialfoder der gør at nogle af hårene kommer med ud i afføringen.

Hvis det er mus den har kastet op, så kan det skyldes at den er kommet til at spise galden, som de fleste katte udmærket godt ved at de ikke skal spise og som regel altid lader ligge.

Opkast ved katte skal selvfølgelig holdes øje med, da det kan være årsag til sygdom, men så længe din kat ikke ændre adfærd og stadig spiser og drikker, så ville jeg ikke være nervøs.

/Fenja

hun spiser dem hele. ewwww....
Men tak jeg tror jeg venter måske og ser det lidt an.

Anmeld

19. december 2012

Fenja09

twinny skriver:

hun spiser dem hele. ew www....
Men tak jeg tror jeg venter måske og ser det lidt an.

Er hun vacc. tænker på om hun er nogenlunde dækket ind for div. sygdomme som hun eks. kan få fra mus?

Synes du skal holde et godt øje med hende - vigtigst af alt er at hun stadig spiser og drikker. En kat må ikke gå længere end 24 timer uden mad, så det er ekstremt vigtigt at du ved at hun får sit foder og vand.

/Fenja

Anmeld

19. december 2012

mpr

twinny skriver:

Hej tøser.

Så længe din kat både spiser og drikker fint og den ikke virker sløv så ingen fare der har selv en kat der har tendens til at kaste op (ikke kun hårboller) og min dyrelæge siger at med mindre han falder voldsomt i vægt på grund af det, så er der ingen grund til at være bekymret (nu var det lige eget eksempel) :p

Håber hun snart holder op med at kaste op

Anmeld

19. december 2012

twinny

Fenja09 skriver:

Er hun vacc. tænker på om hun er nogenlunde dækket ind for div. sygdomme som hun eks. kan få fra mus?

Synes du skal holde et godt øje med hende - vigtigst af alt er at hun stadig spiser og drikker. En kat må ikke gå længere end 24 timer uden mad, så det er ekstremt vigtigt at du ved at hun får sit foder og vand.

/Fenja

ja, det er hun.
Hun æder helt vildt meget og drikker. Hun spiser så¨også mus.
Hun får tørfoder som hun grovæder, leverposteg og andet guffe.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.