twinny skriver:
Hej tøser.
Min kat brækker sig 3-4 gange om ugen. Nogengange mere andre gange mindre. Det er nogengange hele døde mus (mangler virkelig en bræksmiley)
Hun har næsten altid været ude kat, vi er flyttet her for et stykke tid siden og det er først begyndt at komme her nu. (ved selvfølgelig ikke om hun har gjort det udenfor før vi flyttet)
Jeg synes det lyder af meget.... Er det normalt eller er hun syg?
Hun virker glad,kælen, spiser, drikker og løber rundt udenfor og overhovedet ikke syg.
Jeg tror ikke din kat fejler noget, fordi hvis katten er syg og kaster op, så medfører det oftest kvalme og det vil gøre at kattens appetit og tørst er nedsat.
Alle katte kaster hårboller op, men nogle er mere "ramte" end andre og det kan være at din kat måske skal have noget specialfoder der gør at nogle af hårene kommer med ud i afføringen.
Hvis det er mus den har kastet op, så kan det skyldes at den er kommet til at spise galden, som de fleste katte udmærket godt ved at de ikke skal spise og som regel altid lader ligge.
Opkast ved katte skal selvfølgelig holdes øje med, da det kan være årsag til sygdom, men så længe din kat ikke ændre adfærd og stadig spiser og drikker, så ville jeg ikke være nervøs.
/Fenja 
Anmeld