født 5 uger før tid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. marts 2013

Louise H.

Min datter er født 4 uger før tid, var bagud i lang tid. Nu bliver hun 1 år om lidt og er helt med i forhold til udvikling :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2013

AnthonsMor

Flowers skriver:

Noah er født i uge 34+5... Han klarer sig godt. Er nu 8 uger (3 uger, hvis man regner fra termin...). Jeg talte med SP i dag, og hun sagde, at udviklingsmæssigt, skulle jeg regne ham for at være 3 uger og ikke 8 uger, men at han måske vil hale ind på det på et tidspunkt.

Nogen der har nogle udviklingserfaringer med jeres fortidligt fødte? Halede de ind, eller var de bagud konstant?

Jeg har en veninde der fødte 29+6 og det første lange stykke tid var han selvfølgelig meget bagud i udviklingen, men nu er han 9 måneder og han fungerer som en på 8 måneder, så han er kommet RIGTIG godt efter det!

Så se tiden an, han har stadig massere af tid til at udligne forskellen

Anmeld

9. marts 2013

Kløver

Daniel er også født 5 uger for tidligt, og regnede efter korrigeret alder det første års tid, men senere vil det hente ind, men de kan godt få nogle sen følger, feks er Daniel sensitiv og vi har haft mange problemer med hans søvn

Anmeld

9. marts 2013

Lusi

Luna blev også født 5 uger før termin. Hende har der aldrig været noget med. Hendes vuggestue sagde, hun var bagud med det motoriske og fik noget hjælp til det. Vi har aldrig tænkt over hun var bagud med noget. Hun bliver 5 år til juni og snakker meget fint, er lige blevet 100% blefri og fungere som alle andre på hendes alder

Sirius blev født 10 uger før termin. Han bliver 2 år på tirsdag. Han er med mororisk. Slog sågar en kolbøtte her forleden! Men han snakker ikke så meget... Eller jo han snakker som et vandfald, fatter bare ik hvad han siger
Han siger av, hov, buar&bar=mor&far, morgenmad, sove, ja dørdig=jeg er tørstig (faktisk hans første "ord")
Andet siger han faktisk ikke..
Jo nonni, som er Johnny, vores nabo

Han er så lige startet i en sproggruppe i vuggestuen..

Så ja, han er bagud, men han skal da nok komme med
Vi er ikke så nervøse over det og tænker faktisk overhoved ikke over det..

Anmeld

13. marts 2013

Flowers

Det har været rigtigt dejligt at høre jeres erfaringer Noah er nu de 14,5 uge korr, og følger stadig terminen mht udvikling, og måske en anelse bagud der motorisk osse endda.

Anmeld

18. marts 2013

Camillee

Flowers skriver:

Noah er født i uge 34+5... Han klarer sig godt. Er nu 8 uger (3 uger, hvis man regner fra termin...). Jeg talte med SP i dag, og hun sagde, at udviklingsmæssigt, skulle jeg regne ham for at være 3 uger og ikke 8 uger, men at han måske vil hale ind på det på et tidspunkt.

Nogen der har nogle udviklingserfaringer med jeres fortidligt fødte? Halede de ind, eller var de bagud konstant?

Min dreng (2,5 år) er også født 34+5 og han er med mortrisk og er sproligt længere fremme.
men han er en lille mand, småtspisende og er særligt sensitiv (: 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.