født 5 uger før tid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.914 visninger
15 svar
1 synes godt om
19. december 2012

Flowers

Noah er født i uge 34+5... Han klarer sig godt. Er nu 8 uger (3 uger, hvis man regner fra termin...). Jeg talte med SP i dag, og hun sagde, at udviklingsmæssigt, skulle jeg regne ham for at være 3 uger og ikke 8 uger, men at han måske vil hale ind på det på et tidspunkt.

Nogen der har nogle udviklingserfaringer med jeres fortidligt fødte? Halede de ind, eller var de bagud konstant?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2012

Livsmor

Liv er født 31+5, hun er idag 4 1/2 år. Der er ingen tegn på at hun kom før tid, hun er en kvik pige, hun var hurtig til at snakke, smed bleen tidligt mm. Der kan stadig komme senfølger men tror det nu ikke.

Anmeld

19. december 2012

Elling <3<3

Marcus blev født uge 33+3.

Da han var 4 mdr. havde han helt indhentet det motoriske.
Han er 2½ nu, og er helt med både sprogligt og fysisk.

Anmeld

19. december 2012

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
Flowers skriver:

Noah er født i uge 34+5... Han klarer sig godt. Er nu 8 uger (3 uger, hvis man regner fra termin...). Jeg talte med SP i dag, og hun sagde, at udviklingsmæssigt, skulle jeg regne ham for at være 3 uger og ikke 8 uger, men at han måske vil hale ind på det på et tidspunkt.

Nogen der har nogle udviklingserfaringer med jeres fortidligt fødte? Halede de ind, eller var de bagud konstant?

Olivia er født 4 uger for tidligt - hun er 9 mdr nu, og ligeså langt fremme, som en der er født samme dag som hende, men tid tiden.
Dog er jeg obs på, at der kan komme noget senere hen .. Og har på fornemmelsen at hun er sensitiv (det ville min SP ikke udtale sig om), men det vil tiden vise når hun kommer i DP ..

Anmeld

19. december 2012

Nemesis

Mine er født som din og de havde hentet det inden de blev et år .-)

Det der tog længest tid var faktisk at smile.

:-) sisse

Anmeld

19. december 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Thea er født 6 uger før tid, og hun var lidt bagud motorisk. Hun kravlede først da hun va godt 9-10 mdr, men ku møvre sig rundt på rygge inde da. Gik først selv da hun var godt 15 mdr. Men snakkede nærmest rent inden hun var 2 år, med lange sætninger og svære ord.

Hun har først nu til sin 4 års undersøgelse sprunget sin vægt/ højde kurve. Ellers har hun lagt lige under gennemsnit.

De første 6 mdr, var hun lidt følsom, men det gik heldigvis stille og roligt over. Vh stine

Anmeld

19. december 2012

Møller

Mikala er født 5 uger for tidligt. Efter konstant fokus på vægten det første år, blev det bedre, men det er først mellem 4 og 5 år, som hun er nu, at hun er på lægens normalkurve i vægt. Hun er ikke glad for mange mennesker samtidig og er angst for legedyr som siger lyde. Vi ved jo ikke om hun også havde været det, hvis hun var kommet til termin. Præmaturforeningen's hjemmeside er god at besøge og få gode råd fra.

Anmeld

19. december 2012

Faith

Mikkel og Emil er født 33+3. I dag er de 2½ og der er absolut intet at mærke på dem. De er som alle andre 2½ årige.

Anmeld

1. januar 2013

norenberg

Har oliver der er født 27+4 han blev 2 år 27 dec....han er stort set på samme niveau som hans bror på 2 år 8 mdr....og måler jeg ham med hans fætter som er 4 dage ældre er han og så længere fremme end.en 2 årig.....

Anmeld

9. marts 2013

Mfie

Thea blev også født 5 uger før tid.. Hun har altid ligget under kurven  på både højde og vægt.. Lægen var på et tidspunkt bekymret for det, men jeg har altid ment at det var noget pjat.. Hun er idag 3 år og er lille af sin alder men ikke noget men tænker over. Hun var lidt længere om at komme igang med sproget og var næsten 1 ½ år før hun gik men idag er hun fuldstændigt med aldersvarende 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.