Gravitet og suppekur???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.341 visninger
12 svar
0 synes godt om
19. december 2012

Anonym trådstarter

Jeg er gravid og var igang med en slankekur før gravidteten. Havde tabt 6kilo i den først uge men 1uge før mens fik jeg gravidtets symp og stoppede min kur, nu igen jeg vil gerne forsætter og spise sundt uden den hård træning, især fordi gravidtet har øget mit appetit og lyst til usundt mad.. 

Så jeg tænkt på suppekur med frugt og fisk uden fedt??? Også let træning.. Må jeg egentlig det??, eller er det FORBUD som gravid??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2012

MorTilEnPrinsesse

Anonym skriver:

Jeg er gravid og var igang med en slankekur før gravidteten. Havde tabt 6kilo i den først uge men 1uge før mens fik jeg gravidtets symp og stoppede min kur, nu igen jeg vil gerne forsætter og spise sundt uden den hård træning, især fordi gravidtet har øget mit appetit og lyst til usundt mad.. 

Så jeg tænkt på suppekur med frugt og fisk uden fedt??? Også let træning.. Må jeg egentlig det??, eller er det FORBUD som gravid??

Jeg ville ikke gå på kur under en graviditet, jeg syntes man er undskyldt for at spise LIDT usundere, så længe man bevæger sig og huske at spise regelmæssigt, så kan man altid tænke på kur efter fødsel.. 

Jeg tog ca 25 kilo på under min graviditet, og nu 11 uger efter har jeg tabt 22... Bare ved at gå ture med barnevogn og startet fitness op igen to gange om ugen. 

Anmeld

19. december 2012

Zelinasmor

Anonym skriver:

suppekuren er stadig alt for voldsom når du er gravid. Fisk, frugt whatever. Det er no-go.. Du skal have kulhydrater, fedt OG protein under din graviditet.

Anmeld

19. december 2012

Anonym trådstarter

MorTilEnPrinsesse skriver:

Jeg ville ikke gå på kur under en graviditet, jeg syntes man er undskyldt for at spise LIDT usundere, så længe man bevæger sig og huske at spise regelmæssigt, så kan man altid tænke på kur efter fødsel.. 

Jeg tog ca 25 kilo på under min graviditet, og nu 11 uger efter har jeg tabt 22... Bare ved at gå ture med barnevogn og startet fitness op igen to gange om ugen. 

Det lyder da nice, så må eg vist la'være.. thank you

Anmeld

19. december 2012

Anonym trådstarter

xoxotasha skriver:

suppekuren er stadig alt for voldsom når du er gravid. Fisk, frugt whatever. Det er no-go.. Du skal have kulhydrater, fedt OG protein under din graviditet.

... troede bare suppekuren var en sund måde tabe sig på og godt for baby med alt det grønsager og frugter, nu ved jeg det ikke er.. Taak for dit svar  

Anmeld

19. december 2012

tarkoflen

Det ville jeg aldrig gøre! Hvis du gerne vil passe på med vægten, så synes jeg du skal snakke med din læge om, hvad du kan gøre!

Suppekuren er ret hård for kroppen, og hvis den bruges korrekt, er det faktisk kun voldsomt overvægtige der skal tabe sig til en operation, der reelt skal på den! Så den må du ikke bruge i den tro, at den er sund for dig!

Tillykke med graviditeten og held og lykke med at holde vægten

Anmeld

19. december 2012

Clisolka

Anonym skriver:

Det ville jeg ikke gøre.... Man skal ikke være på "kur" når man er gravid - det gælder blot om at spise det rigtige uden at tage for meget på 

Anmeld

19. december 2012

Muhmi

Slankekure er no-go når man er gravid... Det er ok at man taber sig hvis man er decideret overvægtig men det skal stadig ikke være via kure... Hvis du har meget kvalme skal kiloerne nok komme stille og roligt af.. Men du skal gøre baby og dig selv en tjeneste at spise sundt, varrieret og fiberigt... Drik rigeligt med vand, 2+ ltr  (Helst 3-4 ltr, men det kan godt være svært at nå) og hvis du gør sådan, så er det en fin måde at tabe sig på.. Men det skal helst ikke gå for hurtigt med vægttabet når man er gravid...

Anmeld

19. december 2012

Muhmi

tarkoflen skriver:

Det ville jeg aldrig gøre! Hvis du gerne vil passe på med vægten, så synes jeg du skal snakke med din læge om, hvad du kan gøre!

Suppekuren er ret hård for kroppen, og hvis den bruges korrekt, er det faktisk kun voldsomt overvægtige der skal tabe sig til en operation, der reelt skal på den! Så den må du ikke bruge i den tro, at den er sund for dig!

Tillykke med graviditeten og held og lykke med at holde vægten

Præcis... Og sådan en kur er faktisk lidt til at lukke op og prutte i, for ligeså snart man holder op med den igen, hvilket man jo selvfølgelig skal efter et par uger, så kommer kiloerne tilbage igen, enten i samme form eller i form af lidt flere end der var før...

Anmeld

19. december 2012

Mum33

Anonym skriver:

... troede bare suppekuren var en sund måde tabe sig på og godt for baby med alt det grønsager og frugter, nu ved jeg det ikke er.. Taak for dit svar  

Du skal jo have en masse sunde fedtstoffer når du er gravid, så supperkuren er et no-go. Du skal sørge for at få en alsidig kost med masser af nødder, frugt, fisk og grove brødtyper.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.