hjalp er forstoppet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

424 visninger
8 svar
0 synes godt om
19. december 2012

Anonym trådstarter

hurtige råd? er sygt forstoppet skal på wc men kan ikke få det ud, så får simpelthen så ondt i maven og kvalme fordi jeg ikke kan komme af med det.

ved godt jeg bør skifte til et andet jernpræparat, men hvad kan jeg gøre lige her og nu?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2012

Tulle28

Et stort glas sveskejuice og hvis det er noget du er plaget af ofte, kan du få noget i håndkøb (apoteket, supermarkeder) der hedder Magnesia. Dem fik jeg efter jeg fødte og fik en stor bristning.

Men hvis det bare er her og nu, så prøv sveskejuice, det virker indenfor et par timer

Anmeld

19. december 2012

Anonym trådstarter

Tulle28 skriver:

Et stort glas sveskejuice og hvis det er noget du er plaget af ofte, kan du få noget i håndkøb (apoteket, supermarkeder) der hedder Magnesia. Dem fik jeg efter jeg fødte og fik en stor bristning.

Men hvis det bare er her og nu, så prøv sveskejuice, det virker indenfor et par timer

så må jeg lige handle ind. men svesker, ændrer det ikke bare hyppighed men ikke konsistens? for det kan vel ikke ændre på det der allerede er hårdt og ikke kan komme ud?

Anmeld

19. december 2012

Tona

Anonym skriver:

hurtige råd? er sygt forstoppet skal på wc men kan ikke få det ud, så får simpelthen så ondt i maven og kvalme fordi jeg ikke kan komme af med det.

ved godt jeg bør skifte til et andet jernpræparat, men hvad kan jeg gøre lige her og nu?

1-2 glas sveskejuice skulle hjælpe dig indenfor en times tid. Det smager klart bedst hvis det er køleskabs-koldt

Anmeld

19. december 2012

Enirt

Du kan også gå på arpoteket og sprøge til råds om hvad du kan gøre her og nu.

Det jeg lige kome til at tænke på, da du nævnte jernpiller var, hvornår på dagen og hvordan du tager dem.

Du må ikke spise noget andet mad sammen med dem, i sær ikke mælkeprodukter da det binder jernet og giver forstoppelse. Jeg har fundet ud af at det er bedst at tage dem lige inden jeg skal sove, for så spiser jeg ikke noget sammen med som forhindrer jernet i at blive optaget. Hvis du vil hjælpe det lidt på vej kan du drikke appelsin juice til. C-vitamin hjælper jernet med at blive optaget i kroppen.

Anmeld

19. december 2012

Blirnokaldrigfru

Anonym skriver:

Tror du skal drikke det sveskejuice som de andre siger var selv forstoppet til tider :/ men det hjælper at spise fiberrigt, og drikke masser af vand så husk det når maven er ok igen

Anmeld

19. december 2012

Enirt

Anonym skriver:

Du kan også gå på arpoteket og sprøge til råds om hvad du kan gøre her og nu.

Det jeg lige kome til at tænke på, da du nævnte jernpiller var, hvornår på dagen og hvordan du tager dem.

Du må ikke spise noget andet mad sammen med dem, i sær ikke mælkeprodukter da det binder jernet og giver forstoppelse. Jeg har fundet ud af at det er bedst at tage dem lige inden jeg skal sove, for så spiser jeg ikke noget sammen med som forhindrer jernet i at blive optaget. Hvis du vil hjælpe det lidt på vej kan du drikke appelsin juice til. C-vitamin hjælper jernet med at blive optaget i kroppen.

Anmeld

19. december 2012

B&J

jeg vil gå på apoteket og få noget gode råd så du kan få det ud NU! også få nogle nye jernpiller med,

Anmeld

19. december 2012

LEJ

Anonym skriver:

Drik masser af vand. Og ellers hjælper sveskejuice, tørrede abrikoser og husk(fiber) men det virker kun hvis du drikker meget vand. Har du været forstoppet i længere tid bør du gå på apoteket og få noget der stimulere Tarm peristaltikken. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.