Manglende menstruation efter minipille stop

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22.202 visninger
8 svar
1 synes godt om
12. juni 2009

Sujan

Hej alle sammen
Er ny herinde, men da mig og min kæreste nu har besluttet at prøve at blive gravide fandt jeg denne her side som jeg synes ser rigtig god ud.

Vi har længe snakket om at få et barn og for 14 dage siden besluttede vi at jeg skulle stoppe på minipiller som jeg har taget gennem de sidste 2 år. Gennem disse 2 år har jeg overhovedt ikke haft menstruation. Det har været fint, for da jeg har en blødersygdom har mine menstruationer været meget slemme så har været rart at skulle slippe for dette. Da jeg stoppede med minipiller besluttede jeg at holde ferie hvis nu den første menstruation skulle blive slem. Jeg har den sidste uge haft rigtig ondt i maven og tror hele tiden menstruationen er på vej. Men den kommer bare ikke. Jeg ville gerne lige have gang i "systemet" igen inden vi prøver at blive gravide. Derfor ved jeg at jeg ikke er gravid. Er der andre der har erfaringer med stop af mini piller???? og hvornår fik i menstruation derefter??? Min menstruation er tidligere kommet på klokkeslet men er som sagt 2 år siden så meget kan have forandret sig. Jeg vil bare gerne have den kommer snart så jeg kan se hvordan det bliver da det som sagt har været meget slemt før i tiden.

Håber nogen har erfaringer de kan dele med mig.

Sussi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2009

Betina88

Hej , Sujan ..

Først og fremmest velkommen til denne her side , og håber du får nytte af den ..

Når du skriver "mini-piller" , så tænker jeg på p-piller , men det er vidst så ikke det samme , kan jeg høre ..

Da jeg tog p-piller stoppede jeg med dem oktober sidste år sådan ca . Og i december måned , blev jeg gravid .. Det gik faktisk hurtigt ..  Og inden jeg blev gravid , kom mit mens præcist efter de 5 dage jeg stoppede med min sidste p-pille ..

Så jeg håber at jeg har hjulpet lidt ..  

Anmeld

12. juni 2009

Sujan

Nej mini piller er ikke det samme som p-piller. Har været på p-piller tidligere og det har været fint. Men har jo ikke haft menstruation i 2 år pga. mini pillerne så tror det er lidt anderledes.

Men tillykke med du blev hurtigt gravid. Håber også at jeg ikke skal vente så længe.

Har allerede fået stort udbytte af siden ved at læse forskillige indlæg og artikler.

Anmeld

13. juni 2009

Sujan

Har lige fået forhørt mig lidt rundt omkring. Har hørt der kan gå 3 mdr. før man overhovedet får menstruation. må hellere ringe til lægen madsg og høre helt præcis så man ikke bruger for mange kræfter på at tænke på det

Anmeld

13. juni 2009

Betina88

Sujan skriver:

Nej mini piller er ikke det samme som p-piller. Har været på p-piller tidligere og det har været fint. Men har jo ikke haft menstruation i 2 år pga. mini pillerne så tror det er lidt anderledes.

Men tillykke med du blev hurtigt gravid. Håber også at jeg ikke skal vente så længe.

Har allerede fået stort udbytte af siden ved at læse forskillige indlæg og artikler.

Hehe , jo tak .. Håber også at det går lige så godt med dig , at du ikk' ska' vente i lang tid før du bli'r det ..

Jeg har bare aldrig hørt om mini-piller før nu ..

Anmeld

13. juni 2009

Betina88

Sujan skriver:

Har lige fået forhørt mig lidt rundt omkring. Har hørt der kan gå 3 mdr. før man overhovedet får menstruation. må hellere ringe til lægen madsg og høre helt præcis så man ikke bruger for mange kræfter på at tænke på det

Ja , det må du hellere gøre for en sikkerheds skyld .. Du kan jo heller ikk' gå rundt og være bange hele tiden ..

Anmeld

2. juli 2012

leolsen

Hej Sujan. Har du fundet ud af, hvor lang tid der kan gå inden man får sin menstruation? Jegstår nemlig i lige nøjagtigt den samme situation:/

Mange hilsner Leolsenh

Anmeld

2. juli 2012

Sujan

leolsen skriver:

Hej Sujan. Har du fundet ud af, hvor lang tid der kan gå inden man får sin menstruation? Jegstår nemlig i lige nøjagtigt den samme situation:/

Mange hilsner Leolsenh

Hej.. nu er det næsten 3 år siden.. men der gik 4-5 mdr før jeg fik mens... Og så var den ellers regelmæssig derefter

Anmeld

3. juli 2012

leolsen

Orv ja, det kan jeg godt se nu og tillykke med, at du nu er blevet mor:-)

Tak for svar, så må jeg væbne mig med tålmodighed:-)

Kh Leolsen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.