Jeg ved det er vendt før, men jeg synes virkelig jeg mangler lidt gode råd til putningen af min datter
Hun har altid være forholdsvis nem at putte og har kunnet falde i søvn selv
Nu hvor hun har rundet 9 måneder er der sket en kæmpe forvandling - hun græder aldrig! men nu er hun drøn hamrende ulykkelig når jeg lægger hende i sengen - og jeg ved ikke hvad jeg kan gøre?
jeg har prøvet:
sidde ved siden af og sunget/læst af en bog - imens sidder/ligger hun stille og lytter - så snart det er færdig blir hun ulykkelig
taget hende op når hun bliver rigtig ked af det (med tårer og uden hun ka se noget ud af øjnene og så man tror man får tinitus - agtig ked af det) - det virker på den måde at hun falder til ro - men så snart man lægger hende blir hun ked igen
ventet et minuts tid med at tage hende op - det virker absolut ikke her, hun er så ulykkelig at vi skal helt ud af rummet og lave noget helt andet før bliver rolig igen
mht flasken er hun ikke så tosset med den for tiden - vi har været nødt til at tage hende op og med ned i stuen - lade hende se tv og nusse hende på maven for at få hende til at drikke (selvom hun helt givet var sulten)
HJÆÆÆLP! jeg kan ikke bære at hun er så drøn-ulykkelig og min ryg kan snart heller ikke bære det 
som regel skiftes min kæreste og jeg til at putte hende - og vi har nogenlunde lige svært ved det for tiden, så vi har valgt de sidste par aftener at deles om den (skifte hvert kvarter) for at få fornyet energi og ikke gå helt død i det
I aften har jeg dog været alene og det har taget nøjagtig lige så lang tid
Hun plejer at blive puttet 19:30-20:00 - med det resultat at hun først sover 21-21:30
I aften har jeg puttet hende 18:30 fordi hun virkede så træt, så der sover hun (håber vi) nu (hun plejede også at sove kl 20 inden hun blev ulykkelig)
er der nogle gode tricks der virker?
jeg kan ikke se hvordan jeg skal prøve "gå din vej og kom tilbage metoden" da vi ikke har oplevet at hun holdte op med at skrige før vi tog hende op - heller ikke med aen på maven, sang, nussen på benet, af med bukserne, om på siden - eller noget som helst andet vi har prøvet
håber ikke det blev for rodet, synes jo lige I sku ha så meget empiri med som muligt 
PS jeg ved det her er GANSKE normalt og jeg er også villig til at ride stormen ud, såfremt der ikke er andre muligheder - men hvis der er ting man kan gøre for at gøre putningen lidt rarere for hende (og os) så bliver det taget imod med kyshånd
PPS hun møver baglæns, men kravler ikke endnu eller rejser sig op ad noget -
PPPS hun starter i Vuggestue 4. januar hvis det har relevans