graviditet og stafylokokker på arbejdet??..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.136 visninger
4 svar
0 synes godt om
17. december 2012

Anonym trådstarter

er anonym af hensyn til mit arbejde, vores tavshedspligt og vores borgere..

en af vores borgere har stafylokokker virus i nogle sår og er nu kommet op i dobbelt dosis pencillin da han har haft det længe..

vi gravide på arbejdet har fået afvide at vi ikke må tage ham eller være nede i lejligheden..

men har søgt og søgt for egentlig at se hvad det er som der er farligt ved det og særligt farligt for gravide??.. men synes ikke rigtigt jeg kan finde noget..

men det kunne være meget rart at vide hvad man beskytter sig imod

hvis der nogle kloge hoveder der måske kender til det..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2012

Holbæktrunten

Stafelykokker er en bakterie og kan være multiresistent... Jeg kan ikke fortælle dig om der klinisk set er nogen risiko for fosteret ved smitte, men da baby har et uudviklet immunforsvar tænker jeg at det KAN gå hen og blive er problem hvis du bliver smittet og evt v fødslen får smittet barnet...

Anmeld

17. december 2012

Anonym trådstarter

Holbæktrunten skriver:

Stafelykokker er en bakterie og kan være multiresistent... Jeg kan ikke fortælle dig om der klinisk set er nogen risiko for fosteret ved smitte, men da baby har et uudviklet immunforsvar tænker jeg at det KAN gå hen og blive er problem hvis du bliver smittet og evt v fødslen får smittet barnet...

jaah det faktisk svært at finde noget om det på nettet men en kollega har faktisk fået afvide af lægen at det kan skade barnet..og det vil jo ikke være særligt sjovt..

men tager afstand derfra..og ellers er håndsprit og god hygiejne min bedste ven..så skal det nok gå..men man bliver da lidt fortvivlet hehe..

Anmeld

17. december 2012

quindelist

Er ikke klar over om stafylokok bakterien som sådan kan skade et foster (er ikke sikker på den kan placere placenta)

Men behandlingen kan være skadelig så derfor er det rigtig fint at din chef er så opmærksom ;-)

Og husk at god håndvask virker bedre end sprit

Anmeld

17. december 2012

Anonym trådstarter

quindelist skriver:

Er ikke klar over om stafylokok bakterien som sådan kan skade et foster (er ikke sikker på den kan placere placenta)

Men behandlingen kan være skadelig så derfor er det rigtig fint at din chef er så opmærksom ;-)

Og husk at god håndvask virker bedre end sprit

hehe her bruger jeg altid håndvask og sprit..men jeg er nok også lidt sart nogle gange

ja du har nok ret i at det er behandlingen..for det vel pencillin eller antibiotika..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.