Hvad ville du gøre/sige?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2012

Maja_4000

henh01 skriver:

Hejsa

Jeg har ikke lst de andre besvarelser, men ville blot sige at det der klart er mest pædagogisk er at anerkende barnet i det hun siger f.eks.:

Barn: Bar mig mys
Far: Vil du gerne have at far giver dig et møs?

Barn: hjem mobar
Mor (f.eks.): ja, vi skal hjem til morfar

sådan at man anerkender barnet i at dens budskab er forstået og så gentager man sætningen, enten som svar eller som spørgsmål hvor man selvfølgelig siger det rigtige.

Man bør aldrig sige: nej det hedder det ikek, det hedder MorFAR! Man bør ikke være irettesættende overfor børns sprog

Held og lykke med det.

Hehe .. Det har jeg lige siddet og forklaret min kæreste Det er også den pædagogik vi forsøger at følge .. Men nu har hun kaldt os bar i snart et halvt år

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2012

henh01

Maja_4000 skriver:

Hehe .. Det har jeg lige siddet og forklaret min kæreste Det er også den pædagogik vi forsøger at følge .. Men nu har hun kaldt os bar i snart et halvt år

Ja men gør man det som ovenstående, så kommer det lige pludseligt. Er man irettesættende så giver barnet op og får følelsen af at "uanset hvor meget jeg prøver er jeg ikke forstået".

Noget andet er at man benævner ordene barnet har svært ved at sige så de høre det rigtige og jo flere gange de hører den rigtige form jo nemmere bliver det for dem at lære.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.