Hvad ville du gøre/sige?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad ville du gøre?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.851 visninger
11 svar
0 synes godt om
16. december 2012

Maja_4000

Caroline er lige blevet to år og hun har et meget begrænset sprog .. Der kommer dog flere og flere "ord" , så det går jo den rigtige vej

Vores "problem" er at hun kalder alle for far (bar) .. Både mig (muar/buar) , mormor og morfar (mobar) osv. .. 

Skal vi rette på hende ? Hun KAN godt sige det rigtige .. Men gør det ikke  Kun hvis hun bliver tilstrækkeligt sur Hehe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2012

2babygirls

Maja_4000 skriver:

Caroline er lige blevet to år og hun har et meget begrænset sprog .. Der kommer dog flere og flere "ord" , så det går jo den rigtige vej

Vores "problem" er at hun kalder alle for far (bar) .. Både mig (muar/buar) , mormor og morfar (mobar) osv. .. 

Skal vi rette på hende ? Hun KAN godt sige det rigtige .. Men gør det ikke  Kun hvis hun bliver tilstrækkeligt sur Hehe

Jeg ville bare fortælle at far er "i sofaen" og mor sidder her...

Min datter er 2.2år og har i laaang tid kaldt ALT for gult, som det så var sort, så var det gult. Men jeg har bare fortalt igen og igen hvilken farve det havde, og nu kan hun godt forstå at alt ikke er gult..

Anmeld

16. december 2012

B&J

Jeg ville bare fortælle at far er "i sofaen" og mor sidder her...

Min datter er 2.2år og har i laaang tid kaldt ALT for gult, som det så var sort, så var det gult. Men jeg har bare fortalt igen og igen hvilken farve det havde, og nu kan hun godt forstå at alt ikke er gult..

en lille side spring undskyld TS..

vores søn kader også alt for gult istarten men nu siger han gul, nej nej siger han også siger han den rigtig farve nogle gange er det dog forkert men han prøver

TIL TS...

jeg ville bare hver gang som baby2påvej skriver sig far sidder der eller mor er der, så skal det nok komme

Anmeld

16. december 2012

ano14316

Jeg ville gentage det hun siger og bare rette det ord hun siger forkert. 

så hvis hun siger "buar mad" så ville jeg sige "skal mor give dig noget mad"

Magnus siger også bar til alle voksne i familie og så er der lige barbar, det er bedsterne.... 

Men vores ørelæge sagde at det er helt helt normalt at de siger bar istedet for far, hvis de har væske i ørene, for når vi siger far, høre de bar, det samme med mor=bar/bor.. 

Måske det er årsagen..

Magnus har fået lagt dræn i fredag (altså for 2 dage siden) og nu har han klrt at sige: hej, mor, mere, mere mad, mæ(mælk), øver sig helt vildt på f-lyden så det snart kan blive far istedet for bar

Anmeld

16. december 2012

Maja_4000

ano14316 skriver:

Jeg ville gentage det hun siger og bare rette det ord hun siger forkert. 

så hvis hun siger "buar mad" så ville jeg sige "skal mor give dig noget mad"

Magnus siger også bar til alle voksne i familie og så er der lige barbar, det er bedsterne.... 

Men vores ørelæge sagde at det er helt helt normalt at de siger bar istedet for far, hvis de har væske i ørene, for når vi siger far, høre de bar, det samme med mor=bar/bor.. 

Måske det er årsagen..

Magnus har fået lagt dræn i fredag (altså for 2 dage siden) og nu har han klrt at sige: hej, mor, mere, mere mad, mæ(mælk), øver sig helt vildt på f-lyden så det snart kan blive far istedet for bar

Hun fik tjekket sine ører for en uge siden og der var ikke noget Vuggestuen har nemlig også nævnt det  

Anmeld

16. december 2012

Nemesis

Sara sagde i over 1 år Dosa istedet for jonas, vi lod det være. Hun kan stadigvæk sige mormor/morfar istedet for farfar..farmor er helt på plads :-D

En morgen vårnede hun og kaldte klart og tydeligt JONAS..fra den ene dag til den anden. Så hvis i istedet for at rette hende siger "skal mor hente noget vand" eller gentager det hun beder om, men sagt korrekt så kommer det med tiden.

:-) Sisse

Anmeld

16. december 2012

LR85

Jeg ville helt klart rette på hende. 

Det gør hende jo kun bedre. Man kan jo sagtens rette sødt og kærligt. 

Anmeld

16. december 2012

ano14316

Maja_4000 skriver:

Hun fik tjekket sine ører for en uge siden og der var ikke noget Vuggestuen har nemlig også nævnt det  

Okay.. så ville jeg "bare" rette det ved at gentage det hun siger.. ikke noget med, "det er forkert" eller lign. 

Anmeld

16. december 2012

Gardenia

Maja_4000 skriver:

Vi sagde bare noget i retningen af "nejda, jeg er jo ikke far, far er (hvor han nu var)"

Tror bare det er lidt sprogforvirring, det kommer de hurtigt efter

Anmeld

16. december 2012

henh01

Hejsa

Jeg har ikke lst de andre besvarelser, men ville blot sige at det der klart er mest pædagogisk er at anerkende barnet i det hun siger f.eks.:

Barn: Bar mig mys
Far: Vil du gerne have at far giver dig et møs?

Barn: hjem mobar
Mor (f.eks.): ja, vi skal hjem til morfar

sådan at man anerkender barnet i at dens budskab er forstået og så gentager man sætningen, enten som svar eller som spørgsmål hvor man selvfølgelig siger det rigtige.

Man bør aldrig sige: nej det hedder det ikek, det hedder MorFAR! Man bør ikke være irettesættende overfor børns sprog

Held og lykke med det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.