Gravid uden for ægløsningsdagene??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

337 visninger
5 svar
0 synes godt om
16. december 2012

NNN

Sidste månede havde jeg ikke ægløsning og jeg tænkte da jeg ikke havde det : 1. Jeg er gravid. 2. Min ægløsning er forsvundet fordi jeg er blevet infertil! 

jeg spurgte min sygeplejerske veninde der ved ALT om graviditet iflg hende selv ihvertfald;-)) og hun sagde at i det jeg havde haft min sidste menstruation og nu ingen ægløsning så er jeg ikke gravid og skal i det hele taget stoppe med at tænke så meget over det.

to uger efter får jeg ikke menstruation og tester på selve dagen og den er positiv.

nu tænker jeg over om man kan blive gravid andre dage end de der 3-5 dage man er fertil?? For så ved jeg jo slet ikke hvor langt jeg er! Jeg ved med sikkerhed at jeg ingen ægløsning havde pga tests og fordi jeg plejer at kunne mærke det meget. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2012

Rockertand

Neeks skriver:

Sidste månede havde jeg ikke ægløsning og jeg tænkte da jeg ikke havde det : 1. Jeg er gravid. 2. Min ægløsning er forsvundet fordi jeg er blevet infertil! 

jeg spurgte min sygeplejerske veninde der ved ALT om graviditet iflg hende selv ihvertfald;-)) og hun sagde at i det jeg havde haft min sidste menstruation og nu ingen ægløsning så er jeg ikke gravid og skal i det hele taget stoppe med at tænke så meget over det.

to uger efter får jeg ikke menstruation og tester på selve dagen og den er positiv.

nu tænker jeg over om man kan blive gravid andre dage end de der 3-5 dage man er fertil?? For så ved jeg jo slet ikke hvor langt jeg er! Jeg ved med sikkerhed at jeg ingen ægløsning havde pga tests og fordi jeg plejer at kunne mærke det meget. 

Du skal have ægløsning for at blive gravid, så det har du jo i hvert fald haft.
Din ægløsning kan sagtens rykke sig meget en måned, men som udgangspunkt tæller man stadig fra sidste menstruations 1. dag.
Hvis der er meget tvivl om, hvor langt du er, så kan du tilbydes en terminsskanning, men der skal en del ugers usikkerhed til.
Tillykke...

Anmeld

16. december 2012

NNN

Rockertand skriver:

Du skal have ægløsning for at blive gravid, så det har du jo i hvert fald haft.
Din ægløsning kan sagtens rykke sig meget en måned, men som udgangspunkt tæller man stadig fra sidste menstruations 1. dag.
Hvis der er meget tvivl om, hvor langt du er, så kan du tilbydes en terminsskanning, men der skal en del ugers usikkerhed til.
Tillykke...

Jeg tænker på om jeg mon var gravid allerede ved ægløsningen måneden før.. Og alligevel fik menstruation. 

jeg håber at kunne få en tid til scanning næste uge:-))

Anmeld

16. december 2012

Sahara82

Neeks skriver:

Din ægløsning har helt sikkert været rykket af mystiske årsager som selv din sygeplejerske veninde helt sikkert ikke kan forklare. Kroppens veje er uransagelige!

Selv havde jeg ikke haft mens i 14 uger og troede derfor ikke jeg havde ægløsning, men da jeg gik til lægen fandt vi ud af at jeg var gravid i 4 uge. Meget mystisk eftersom min mens er udeblevet helt, men det skete på fantastisk vis altså. Og vi var ved at overveje at blive skrevet op til behandling for barnløshed, så bare fantastisk det skete. Nu er der lige godt 10 uger til den lille gut kommer til verden, og det er bare LYKKE

Stort tillykke med det lille liv der vokser i dig

Anmeld

16. december 2012

NNN

smsh skriver:

Din ægløsning har helt sikkert været rykket af mystiske årsager som selv din sygeplejerske veninde helt sikkert ikke kan forklare. Kroppens veje er uransagelige!

Selv havde jeg ikke haft mens i 14 uger og troede derfor ikke jeg havde ægløsning, men da jeg gik til lægen fandt vi ud af at jeg var gravid i 4 uge. Meget mystisk eftersom min mens er udeblevet helt, men det skete på fantastisk vis altså. Og vi var ved at overveje at blive skrevet op til behandling for barnløshed, så bare fantastisk det skete. Nu er der lige godt 10 uger til den lille gut kommer til verden, og det er bare LYKKE

Stort tillykke med det lille liv der vokser i dig

Det er lige præcis det jeg mener:-) der er noget uforklarligt her.

så måske er jeg længere end de 6 uger. Det håber jeg:-)

Stort tillykke til dig også

Anmeld

16. december 2012

Sahara82

Neeks skriver:

Det er lige præcis det jeg mener:-) der er noget uforklarligt her.

så måske er jeg længere end de 6 uger. Det håber jeg:-)

Stort tillykke til dig også

Du bliver sikkert sendt til en scanning for at finde ud af det. Det blev vi i uge 6, og selv om han var på str ned en peanut, slog det lille hjerte derud af. Fed oplevelse! Uhh du har så meget godt i vente. Gode tider

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.