Tilbehør til oksemørbrad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2012

AnnaK89

Månsson skriver:

er med på pom anna ville nok lave en timian sauce også ville jeg nok ikke vælge at der var bacon i ALT tilbehøret men vælge noget mere friskt når man nu har spise fed mad hele julen

Mente heller ikke at jeg ville servere bacon i det hele, det er bare nogle af de slags tilbehør jeg har overvejet
Vil ikke servere dem alle

Hvordan laves timiansauce?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2012

L&V

AnnaKJ skriver:

Mente heller ikke at jeg ville servere bacon i det hele, det er bare nogle af de slags tilbehør jeg har overvejet
Vil ikke servere dem alle

Hvordan laves timiansauce?

½zittauerløg ½ spsk.olie ½ dl.rødvin 2 stilketimian eller 1 tsk.tørret timian 2 dl.mørk fond eller ½ stk.oksebouillon terning 30 g.kold smør salt peber Den er nem og lækker og har godt af at trække.. Nåh okay tænkte os bare wow i kan godt li bacon

Anmeld

15. december 2012

AnnaK89

Månsson skriver:

½zittauerløg ½ spsk.olie ½ dl.rødvin 2 stilketimian eller 1 tsk.tørret timian 2 dl.mørk fond eller ½ stk.oksebouillon terning 30 g.kold smør salt peber Den er nem og lækker og har godt af at trække.. Nåh okay tænkte os bare wow i kan godt li bacon

Tusind tak

Vi kan skam godt lide bacon, men man kan også få for meget af det gode

Anmeld

15. december 2012

Pige2009

AnnaKJ skriver:

Okay, har du evt et link til en god opskrift?

Jeg skal se, om jeg kan finde min egen og lægge ind imorgen

Anmeld

15. december 2012

AnnaK89

Baagøe skriver:

Jeg skal se, om jeg kan finde min egen og lægge ind imorgen

Det ville være fantastisk - tusind tak

Anmeld

15. december 2012

LR85

AnnaKJ skriver:

Vi har valgt ikke at have børn hjemme, vi bor i en blok og vores naboer er kinesere (Intet galt i det, men de ELSKER HØJ karaoke) og de andre er unge teenagepiger og unge mænd, som kommer til at feste helt vildt, dvs at børnene får ikke ro til at sove, så vil vi hellere de får en stille aften hos bedsteforældrene

Vi skal ikke selv feste, men hygge med nogle venner og have god mad
Men kan sagtens følge dig i hvad du mener, når man nu har to børn hjemme

Tager jeres gæster noget af maden med?

Her tager et vennepar forret med og et vennepar sørger for dessert

Nej vi laver alt maden selv, da vi synes det er nemmest. 

Så køber vi alt ind og sørge for alt, og så tænker jeg a de kommer med ca 100-150kr hver. 

Men ja, derfor det er vigtigt for os at det er noget mad der kan klargøres og passe sig selv. 

Anmeld

15. december 2012

KittyCatta

Har vist aldrig smagt kartoffelfondant?

Er det nemt at lave?

Deter lidt mere avanceret, men heller ikke sindsygt svært at lave. Jeg plejer at bruge denne opskrift, og den kan bare ikke gå galt.

Kartoffelfondant:
5-6 Store bage kartoffler 
250g smør 
Halv hoved hvidløg 
Et par kviste timian 
Olivenolie 

Skær de ønskede former ud af kartoflerne og kog dem 10 min i saltet vand. Hæld vandet fra og lad dem stå og dampe lidt af, pensel derefter den ene side med olivenolie og sæt dem med olie siden nedad på en knald-varm grillpande. når kartoflerne har taget farve vendes de 90 grader til de har taget farve på den anden led også. 
smør smeltes med hvidløg og timian, kartoflerne koges i smørret i 30 min. de kan nu gemmes i køleskabet til de skal serveres og varmes i ovnen ved 225 grader.

hele opskriften på min foreslåede menu kan ses her:  http://smagforkraes.blogspot.dk/2012/02/langtidsstegt-oksefilet-med.html

Anmeld

15. december 2012

AnnaK89

LR85 skriver:

Nej vi laver alt maden selv, da vi synes det er nemmest. 

Så køber vi alt ind og sørge for alt, og så tænker jeg a de kommer med ca 100-150kr hver. 

Men ja, derfor det er vigtigt for os at det er noget mad der kan klargøres og passe sig selv. 

Ja så kan jeg sagtens forstå det, også når i skal lave alt selv.

Men måske jeg synes de er blevet kedeligt fordi vi har fået dem så ofte?

Anmeld

15. december 2012

AnnaK89

KittyCatta skriver:

Deter lidt mere avanceret, men heller ikke sindsygt svært at lave. Jeg plejer at bruge denne opskrift, og den kan bare ikke gå galt.

Kartoffelfondant:
5-6 Store bage kartoffler 
250g smør 
Halv hoved hvidløg 
Et par kviste timian 
Olivenolie 

Skær de ønskede former ud af kartoflerne og kog dem 10 min i saltet vand. Hæld vandet fra og lad dem stå og dampe lidt af, pensel derefter den ene side med olivenolie og sæt dem med olie siden nedad på en knald-varm grillpande. når kartoflerne har taget farve vendes de 90 grader til de har taget farve på den anden led også. 
smør smeltes med hvidløg og timian, kartoflerne koges i smørret i 30 min. de kan nu gemmes i køleskabet til de skal serveres og varmes i ovnen ved 225 grader.

Det lyder noget avanceret
Måske jeg skulle prøve det en enkelt gang for at se om det er noget for os - ellers holder jeg mig til røsti

Anmeld

15. december 2012

LR85

AnnaKJ skriver:

Ja så kan jeg sagtens forstå det, også når i skal lave alt selv.

Men måske jeg synes de er blevet kedeligt fordi vi har fået dem så ofte?

Ja det har vi heldigvis aldrig og får det sjældent som almindelig hverdagsmad heller. 

Det skal nok blive lækkert. 

Men blev inspireret af en der havde skrevet broccolisalat, mmm, det tror jeg måske jeg vil overveje, selvom jeg ikke helt ved om det passer til

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.