Tilbehør til oksemørbrad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15.646 visninger
21 svar
0 synes godt om
15. december 2012

AnnaK89

Vi skal have oksemørbrad til nytårsaften, men jeg ved ikke rigtig hvilken slags tilbehør der skal til?

Har overvejet:
Dadler med bacon omkring (er næsten 100% sikker på at de bliver serveret til)
Broccolisalat
Bønne med bacon

Mangler en form for kartofler - men ved ikke om det skal være hasselbagt, for synes også bare de bliver kedelige
Og hvad med sauce?

Hvad synes I kunne være godt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2012

Pige2009

Jeg tænker også grønne asparges med bacon Af kartofler kunne du rive nogle kartofler, blande med lidt æg og andet og servere i mindre portionsglas Ellers måske små smørstegte kartofler med skræl og frisk persille over

Sovsen kunne være bearnaise eller whisky

Anmeld

15. december 2012

LR85

AnnaKJ skriver:

Vi skal have oksemørbrad til nytårsaften, men jeg ved ikke rigtig hvilken slags tilbehør der skal til?

Har overvejet:
Dadler med bacon omkring (er næsten 100% sikker på at de bliver serveret til)
Broccolisalat
Bønne med bacon

Mangler en form for kartofler - men ved ikke om det skal være hasselbagt, for synes også bare de bliver kedelige
Og hvad med sauce?

Hvad synes I kunne være godt?

Kan godt høre vi er lidt kedelige i forhold til jer, men vi har valgt hasselbagte kartofler, da de kan klargøres tidligt på dagen og passer sig selv i ovnen. 

Så har vi snakket om rodfrugter, men ved det ikke endnu. 

Vigtigst for os er at så meget som muligt kan passe sig selv, da vi har 2 små børn der selvfølgelig kræver lidt og får 6 gæster. 

Anmeld

15. december 2012

KittyCatta

Åhh.. Jeg ville nok lave enten pommes anna eller kartoffelfondant. Det smager simpelthen himmelsk til en god gang oksemørbrad 

Evt. oksemørbrad med kartoffelfondant, persillerodscreme, bønnesalat med feta og tomat, samt rødvinssauce. Mums

Anmeld

15. december 2012

AnnaK89

Baagøe skriver:

Jeg tænker også grønne asparges med bacon Af kartofler kunne du rive nogle kartofler, blande med lidt æg og andet og servere i mindre portionsglas Ellers måske små smørstegte kartofler med skræl og frisk persille over

Sovsen kunne være bearnaise eller whisky

Er det sådan lidt røsti-kartoffel-agtig?
For det smager da bare mega godt! Dem havde jeg slet ikke tænkt på

Åh ja - asparges er også super godt

Anmeld

15. december 2012

Pige2009

AnnaKJ skriver:

Er det sådan lidt røsti-kartoffel-agtig?
For det smager da bare mega godt! Dem havde jeg slet ikke tænkt på

Åh ja - asparges er også super godt

Jeps! Sådan lidt røsti-gratinagtigt. Det ser også rigtig flot ud, når man serverer det

Anmeld

15. december 2012

L&V

KittyCatta skriver:

Åhh.. Jeg ville nok lave enten pommes anna eller kartoffelfondant. Det smager simpelthen himmelsk til en god gang oksemørbrad 

Evt. oksemørbrad med kartoffelfondant, persillerodscreme, bønnesalat med feta og tomat, samt rødvinssauce. Mums

er med på pom anna ville nok lave en timian sauce også ville jeg nok ikke vælge at der var bacon i ALT tilbehøret men vælge noget mere friskt når man nu har spise fed mad hele julen

Anmeld

15. december 2012

AnnaK89

LR85 skriver:

Kan godt høre vi er lidt kedelige i forhold til jer, men vi har valgt hasselbagte kartofler, da de kan klargøres tidligt på dagen og passer sig selv i ovnen. 

Så har vi snakket om rodfrugter, men ved det ikke endnu. 

Vigtigst for os er at så meget som muligt kan passe sig selv, da vi har 2 små børn der selvfølgelig kræver lidt og får 6 gæster. 

Vi har valgt ikke at have børn hjemme, vi bor i en blok og vores naboer er kinesere (Intet galt i det, men de ELSKER HØJ karaoke) og de andre er unge teenagepiger og unge mænd, som kommer til at feste helt vildt, dvs at børnene får ikke ro til at sove, så vil vi hellere de får en stille aften hos bedsteforældrene

Vi skal ikke selv feste, men hygge med nogle venner og have god mad
Men kan sagtens følge dig i hvad du mener, når man nu har to børn hjemme

Tager jeres gæster noget af maden med?

Her tager et vennepar forret med og et vennepar sørger for dessert

Anmeld

15. december 2012

AnnaK89

KittyCatta skriver:

Har vist aldrig smagt kartoffelfondant?

Er det nemt at lave?

Anmeld

15. december 2012

AnnaK89

Baagøe skriver:

Jeps! Sådan lidt røsti-gratinagtigt. Det ser også rigtig flot ud, når man serverer det

Okay, har du evt et link til en god opskrift?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.