3300...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juni 2009

Mie A

Min søn vejede 4646 g. - og det var en forholdsvis normal fødsel.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2009

Lone Jakobsen

skal selv til jormoder på mandag. men er ikke bekymret for vægten. jeg er før blevet skønnet til at sku føde en stor dreng, og selv efter fødslen af min ældste søn... mente de at han vejede over 4 kg.... han vejede 3810
tar det ikke så alvorligt.... den sidste som vejede 3800 gram var ude på 2 presse veer. jeg frygter ikke kejsersnit, men ville til enhver tid foretrække at føde normalt.
er mere bekymret for en langsommelig fødsel som min nr. 2.... da den var meget hård.

Anmeld

11. juni 2009

jetteC

hej min søn vejede 4630g og var 58cm da jeg fødte han for 2 1/2år siden

nu er jeg så gravid i uge 32  og har fået at vide at den her kommer til at veje omkrin 4400-5kg ved fødslen og de vil have jeg skal føde selv
så er lidt spænt på hvordan fødslen vil gå denne gang

Anmeld

11. juni 2009

Pia

Da jeg ventede Lærke blev hun vurderet til 4000 gram 1½ uge før jeg fødte..
Hun vejde så 3250.. så der var da lidt forskel og var 50 cm lang..

Denne gang er den bette blevet vurderet til 3000 gram for 2½ uge siden..
Skal til jmi morgen og er spændt på og høre hvad hun siger denne gang..
Og nu er jeg jo altså gået 10 dage over tid..

Har aldrig hørt det med at man skal have kejsnersnit hvis barnet er over 4 kilo..
Og vi har da 4 unger i vores omgangs kreds der aller vejde mellem 4100 gram til 4500 gram ved fødsel og ingen er dem er kommet til ved kejsnersnit...

Kh Pia..

Anmeld

11. juni 2009

Mca<3

Har født 2 drenge på over 4 kg . intet problem .. Min datter på 3400 var langt sværer at føde  Man skal da ikke have kejser snit pga baby  vejer over 4 kg .. Men med 13 dage tilbage kommer prinsessen da heller ikke op på 4 kg

Anmeld

11. juni 2009

Diana...

Tanja.. skriver:

Har født 2 drenge på over 4 kg . intet problem .. Min datter på 3400 var langt sværer at føde  Man skal da ikke have kejser snit pga baby  vejer over 4 kg .. Men med 13 dage tilbage kommer prinsessen da heller ikke op på 4 kg

JA jeg har altså heller ikke hørt det med over 4 kg jeg kender sgu mange der har født en over 4 kg baby. os en på de 5. Din baby følger jo bare den fine linje så det er sgu da bare kanon. hellere en stor end en lille. Jeg kan godt forstå du er nervøs for fødslen det var jeg sgu os men tror ikke du skal tænke så meget over vægten...
Jeg tror heller ikke hun kommer op på de 4 kg.

Knus Diana Lucas skønnet dagen før til 3500 og kom ud som en 3540 kunne da ikke være mere tæt 

Anmeld

11. juni 2009

Pia.

Hvorfor skulle man ikke kunne føde hvis barnet vejer over 4 kilo... jeg har født 3 gange og de to af gangene har jeg født børn på 4510 g og 4320 g

Når først det lille hovede er ude, så kommer resten af sig selv og jeg skal lige hilse og sige at et lille pus på 3 kilo også kan have et stort hovede...

Lad hver at tænke så meget over det.... glæd dig og nyd den lille er så stor, fin, sund og rask... og så skal hun nok komme ud...

da min datter kom til verden blev jeg dagen forinden skønnet  til ca. 3400 g. men dagen efter kom en pige ud på 4510 g. så jeg giver ikke meget for de skøn....

Held og lykke med det hele...

Knus Pia.

Anmeld

12. juni 2009

Cris

Nej nej nej! Bare rollig! Du ved, at meget tit har de "gættet" forkert! Og jeg kender rigtig mange, som har født stor babier... Nogle gange kan det faktisk være en fordel, der var en JM der sagde til mig, at nogle gange, når de er over 4kg har de mange flere krafter til at føde selv (med meget mors hjæl self. ) Nogle gange hvis de kun er 3kg, er de ikke stærk nok til at komme ud. Så alt kan ske! Vær positiv og I må have en rigtig god sammen arbejde, Du og den lille. Og en kejsersnit kan desværre komme på mange mange grund... Så slap af og tænk positiv! Du vil have en rigtig god fødsel og en dejlig bebs!!!!

Anmeld

12. juni 2009

Mca<3

Det er hamrende svært at vide hva de vejer eller kommer til at veje .. Min 1 søn skød de til 3200 inden fødsel , han vejede så 4130 g ..'

Alexander som jeg lige har født tippede de til max 3600 og blev også vægt scannet 2 gange ,, han vejede 4350 g .. 

Anmeld

12. juni 2009

vanessa

jaaa.....jeg kan se at man skal tage det med et gram salt, med vægten.
Jeg må se hvor stor hun er når hun en dag vil ud....andet kan jeg ikke gøre.
men tak for jeres svar....

Det en dejlig dreng du har fået tanja..tiden er da godt nok gået hurtig.. 

knus vanessa

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.