su ændring - hjæææælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.560 visninger
15 svar
0 synes godt om
13. december 2012

Carl-Emil's mor

Jeg er jo så heldig at være blevet mor til lille Carl-Emil og endda så heldig at jeg har ham selv  

MEN det ved SU jo ikke?

Altså de ved jeg er på barsel men når jeg nu kommer tilbage hvordan så med dobbelt su fordi jeg jo er enlig

kører det automatisk eller hvor kan jeg rette det??

Kan nemlig ikke se det på min su :/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2012

Julemusen

Nan får ikke dobbelt su fordi man er enlig? Du kan få Ca 2500 kr i forsørgertillæg, som du selv skal søge. Og så er der nogle sulån for enlige, men er jo lån.

Anmeld

13. december 2012

Carl-Emil's mor

Kitty-Katten skriver:

Nan får ikke dobbelt su fordi man er enlig? Du kan få Ca 2500 kr i forsørgertillæg, som du selv skal søge. Og så er der nogle sulån for enlige, men er jo lån.

det er ellers hvad hende damen fra SU på min udd lige har oplyst mig  

men det tillæg det er vel så skattefrit eller hvad?? puuuha har en klump i maven nu over det, og mig som endda har fulgt op på det hele tiden

Anmeld

13. december 2012

Carl-Emil's mor

Kitty-Katten skriver:

su.dk siger da at man får 5662 i forsøger tillæg før skat = dobbelt su

altså forstå mig ret det er det samme sats som 1 su så når man har 1 alm su og 1 forsøgertillæg så må det vel blive det samme som dobbelt su

Anmeld

13. december 2012

Julemusen

Du får 12 barselsklip. Hvis du har haft et års barsel er de jo brugt.
Nu skal du så søge forsørgertillæg, så du får de ekstra 2500 kr. Og er før skat.
Så kan du søge SU lån hvilket kan blive så meget som en ekstra SU. Er nok det hun mente ned at du kan få dobbelt. Men nej du kan ikke få dobbelt su medmindre det er lån

Anmeld

13. december 2012

Julemusen

Ups, jo forsørgertillæg er en surate rate for enlige. Sorry. Jeg får 2500 fordi jeg bor med en anden su modtager:-)

Anmeld

13. december 2012

Carl-Emil's mor

Kitty-Katten skriver:

Du får 12 barselsklip. Hvis du har haft et års barsel er de jo brugt.
Nu skal du så søge forsørgertillæg, så du får de ekstra 2500 kr. Og er før skat.
Så kan du søge SU lån hvilket kan blive så meget som en ekstra SU. Er nok det hun mente ned at du kan få dobbelt. Men nej du kan ikke få dobbelt su medmindre det er lån

jeg tror altså at vi snakker helt forbi hinanden..

jeg HAR holdt barsel og nu skal jeg tilbage igen

Jeg er enlig. jeg bor ikke sammen med nogen anden end mine 2 hunde og min søn.

derfor er jeg berettet til forsøger tillæg som udgør 5662,- FØR skat ( dette står på SU.dk ) men HVOR kan jeg gøre opmærksom på at jeg er enlig henne det er det som mit spørgsmål går på...

Anmeld

13. december 2012

Carl-Emil's mor

Kitty-Katten skriver:

Ups, jo forsørgertillæg er en surate rate for enlige. Sorry. Jeg får 2500 fordi jeg bor med en anden su modtager:-)

puuuuh du gjorde mig lige fuldstændig stiv som et bræt for nåede lige at tænke shit jeg har lavet kæmpe kaos i det

men måske du ved hvor man søger tillægget?

Anmeld

13. december 2012

Julemusen

Hehe det ved jeg!
Inde på SU hjemmesiden under forsørgertillæg. Du skal logge ind med nem ide og udfylde ansøgningen. Så udskriver du kvitteringen og tager den med ind på su kontoret på dit uddannelsessted. Så skriver de under og sender den ind :-)

Anmeld

13. december 2012

Carl-Emil's mor

Kitty-Katten skriver:

Hehe det ved jeg!
Inde på SU hjemmesiden under forsørgertillæg. Du skal logge ind med nem ide og udfylde ansøgningen. Så udskriver du kvitteringen og tager den med ind på su kontoret på dit uddannelsessted. Så skriver de under og sender den ind :-)

Jeg starter først op til februar så den vil  ikke men tak for forklaringen ;D

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.