skal jeg droppe denne "veninde"?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.071 visninger
14 svar
0 synes godt om
12. december 2012

Anonym trådstarter

hej piger.
jeg har brug for lidt råd ude fra.

først lidt info:

vi har kendt hinanden i 12 år.
har haft kontakt on and off igennem de 12 år.
vi havde kontakt i nogle år hvor hun så blev gravid med den første. Hun var flyttet 1,5 times kørelse fra mig. så jeg besøgte hende da det jo var nemmest grundet graviditet. og da hun fik den lille var det også mig der kom til hende. da hun jo havde et barn.
men da hendes barn så blev ca 1 år og 3 mdr. fødte jeg min datter. (jeg besøgte også hende i min graviditet.)
da der var gået et halv år havde hun endnu ikke været og besøge mig for at se min datter. jeg sagde så til hende at jeg havde brug for lidt pause da jeg var ret skuffet over hun endnu ikke havde set min datter og jeg vidste hun havde været i denne her by jeg bor i flere gange da hendes mor bor i samme by.
hun skrev hun godt kunne forstå det. og at hun ikke havde nogen undskyldning for det.
der gik så ca. 6 mdr og jeg kontaktede hende igen. hvor vi snakkede sammen en gang i mellem.

sagen er nu den at hun idag har født endnu en pige. jeg har intet vidst om denne graviditet. og har først nu slået op på facebook at hun er blevet mor igen.
jeg fik et mega chok og blev rigtig skuffet og ked af det. for jeg synes da godt hun kunne have fortalt mig at hun var gravid igen.

jeg overvejer lidt og lukke hendes ude af mit liv. altså slette hende fra facebook osv. for føler vi ikke rigtig har mere overfor hinanden.

hendes undskyldning for ikke at have fortalt mig det er at dagen efter hendes morfar døde havde jeg lovet og ringe tilbage og det havde jeg glemt. og så følte hun sig såret over det. og derfor ikke havde fortalt mig at hun var gravid.

er det mig der overreagere eller?
hvad ville i gøre....?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2012

Miss Kat

Umiddelbart synes jeg, det lyder som om, jeres relation er temmelig overfladisk i forvejen? Samt at det virker til, du trækker det største læs for at få venskabet til at fungere? Jeg tror personligt, jeg ville lade det glide ud. Altså ikke rigtig foretage mig andet end at forholde mig afventende i forhold til hende, og hvis hun så ikke reagerer, ville jeg nok bare tænke at dét var dét. Men jeg synes, det er et lidt farligt emne at rådgive omkring, da jeg ikke kender alle facetter og ikke kender din venindes version af historien eller jeres venskab.

Anmeld

12. december 2012

Anonym trådstarter

Miss Kat skriver:

Umiddelbart synes jeg, det lyder som om, jeres relation er temmelig overfladisk i forvejen? Samt at det virker til, du trækker det største læs for at få venskabet til at fungere? Jeg tror personligt, jeg ville lade det glide ud. Altså ikke rigtig foretage mig andet end at forholde mig afventende i forhold til hende, og hvis hun så ikke reagerer, ville jeg nok bare tænke at dét var dét. Men jeg synes, det er et lidt farligt emne at rådgive omkring, da jeg ikke kender alle facetter og ikke kender din veninde eller jeres venskab.

tak for dit svar... og ja det er nok rigtig hvad du siger.. men føler mig så såret. og så kunne jeg ikke lade være med at tænke på om det er mig der er noget galt med eller om jeg overreagere .....

Anmeld

12. december 2012

Miss Kat

tak for dit svar... og ja det er nok rigtig hvad du siger.. men føler mig så såret. og så kunne jeg ikke lade være med at tænke på om det er mig der er noget galt med eller om jeg overreagere .....

Jeg kan godt forstå, du føler dig såret, jeg synes også, det lyder som en sær opførsel.

Anmeld

12. december 2012

FruK

Miss Kat skriver:

Umiddelbart synes jeg, det lyder som om, jeres relation er temmelig overfladisk i forvejen? Samt at det virker til, du trækker det største læs for at få venskabet til at fungere? Jeg tror personligt, jeg ville lade det glide ud. Altså ikke rigtig foretage mig andet end at forholde mig afventende i forhold til hende, og hvis hun så ikke reagerer, ville jeg nok bare tænke at dét var dét. Men jeg synes, det er et lidt farligt emne at rådgive omkring, da jeg ikke kender alle facetter og ikke kender din venindes version af historien eller jeres venskab.

Jeg har veninder - også nogle jeg har holdt rigtig meget af - hvor det altid var mig der tog kontakten. 

Det har jeg valgt på et tidspunkt at holde op med - og så er det desværre gledet ud i sandet. Jeg synes bare at man skal være mere end en til at holde kontakten, og hvis de ikke gør noget for det, så må de have noget der er vigtigere i deres liv.

Jeg har ærgret mig, men ikke været sur eller slettet dem på FB osv. Bare ladet det glide ud - og jeg kan sige, at jeg prøvede, så det var deres valg. 

Anmeld

12. december 2012

Miss Kat

FruK skriver:

Jeg har veninder - også nogle jeg har holdt rigtig meget af - hvor det altid var mig der tog kontakten. 

Det har jeg valgt på et tidspunkt at holde op med - og så er det desværre gledet ud i sandet. Jeg synes bare at man skal være mere end en til at holde kontakten, og hvis de ikke gør noget for det, så må de have noget der er vigtigere i deres liv.

Jeg har ærgret mig, men ikke været sur eller slettet dem på FB osv. Bare ladet det glide ud - og jeg kan sige, at jeg prøvede, så det var deres valg. 

Ja netop, det er også sådan, jeg synes, TS's situation lyder.

Jeg har i øvrigt også selv oplevet det et par gange, og sjovt er det ikke, hvis man var glad for personen, men hellere undvære end have den slags bekendtskaber, hvor man føler, man giver lidt af sig selv uden at få noget tilbage, og kæmper en kamp, som helst ikke burde være en kamp. Og jeg har også gjort som dig, bare trukket følehornene til mig, men ikke udtrykt bitterhed.

Anmeld

12. december 2012

LR85

Ja hvorfor beuge tid på en person som ikke engang deler sin geaviditet med dig. 

Det er jo ikke en veninde. 

Så ja, drop hende. 

Anmeld

12. december 2012

tarkoflen

Jeg tror jeg havde opgivet det "venskab" for længe siden! Det er jo på ingen måde ligeværdigt!

Det er da ærgeligt at l ikke kan forblive veninder, men på det grundlag er der vist ikke nogen grund til at hænge ved i det, selvom det er et gammelt venskab!

Anmeld

13. december 2012

Anonym trådstarter

LR85 skriver:

Ja hvorfor beuge tid på en person som ikke engang deler sin geaviditet med dig. 

Det er jo ikke en veninde. 

Så ja, drop hende. 

tak for dit svar. og ja jeg har også taget beslutningen om at droppe hende. men synes det er lidt hårdt når jeg holder så meget af hende som jeg gør. men jeg er også bare utrolig skuffet over at hun ikke engang vil dele sin graviditet med mig..

Anmeld

13. december 2012

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Jeg tror jeg havde opgivet det "venskab" for længe siden! Det er jo på ingen måde ligeværdigt!

Det er da ærgeligt at l ikke kan forblive veninder, men på det grundlag er der vist ikke nogen grund til at hænge ved i det, selvom det er et gammelt venskab!

tak for dit svar. og nej det har du ret i.. holder bare utrolig meget af hende.. men er bare så skuffet over hende...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.