Hvornår nr 2??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

566 visninger
8 svar
0 synes godt om
12. december 2012

Anonym trådstarter

Hej med jer i dejlige kvinder.. 

Ja jeg ved skam ikke om mit indlæg passer ind her, men sådan cirka.. 

Vi står i den situation at vi har en dejlig dreng på 7 mdr.. Der har været rigtig meget med ham ift han er handicappet.. Nu er der så faldet lidt ro over os i vores lille hjem.. og nu kribler det lidt i livmoderen igen.. (måske også fordi det tog 14 mdr sidst vi satte os for at blive gravide)

Vi har snakket lidt for og imod.. 

For: 

Vores alder.. vi er 29 og næsten 28, og jeg vil gerne nå at få den næste inden jeg fylder 30..

De to vil få stor glæde af hinanden fordi de er så tæt op af hinanden..

Vores søn der er handicapet vil kunne lærer af den næste der kommer..  

Vi får baby-stadiet "overstået" på en gang.. 

Vi vil være fleksible, da jeg er studerende, og min mand også bliver det her til sommeren 2013

Imod:

Vi er bange for at fjerne vores ulitimative fokus fra vores søn, da vi vil give ham det bedste

Økonomi, da vi begge vil være studerende

Hvor vidt der er overskud til en baby mere i vores hjem, efter et laaaaaangt hospitals forløb med den lille 

Lad os hører jeres input.. 
Hvad vil i gøre hvis i stod i vores situation??
 Og jer der har to så tæt op af hinanden (1½-2 år imellem, alt efter hvornår jeg bliver gravid) hvordan er det gået for jer??

Jer der måske kan regne ud hvem jeg er, lad mig forblive anonym i dette emne tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2012

LR85

min umiddelbare tanke er, vent. 

Nu ved jeg (muligvis) ikke hvor stort et handicap jeres barn har, men tænker a det kræver ekstra omsorg, kræfter og ressourcer. 

Men det skal jo være jer som par der må føle jeres mavefornemmelse. Brænder jeres hjerte for det og har i overskuddet? 

Anmeld

12. december 2012

Anonym trådstarter

LR85 skriver:

min umiddelbare tanke er, vent. 

Nu ved jeg (muligvis) ikke hvor stort et handicap jeres barn har, men tænker a det kræver ekstra omsorg, kræfter og ressourcer. 

Men det skal jo være jer som par der må føle jeres mavefornemmelse. Brænder jeres hjerte for det og har i overskuddet? 

Jeg tror vi gerne vil en 2 er men ved ikke rigtigt om vi tør kaste os ud i det, derfor kunne det være rart at høre hvad andre tænker om det.. Måske det vil give lidt klarhed..

Min mave siger både igang og vent.. er total forvirret omkring det.. 

Anmeld

12. december 2012

LR85

Anonym skriver:

Jeg tror vi gerne vil en 2 er men ved ikke rigtigt om vi tør kaste os ud i det, derfor kunne det være rart at høre hvad andre tænker om det.. Måske det vil give lidt klarhed..

Min mave siger både igang og vent.. er total forvirret omkring det.. 

Det kan jeg godt forstå. 

Hvis i var lidt tid om a lave den første, kan i jo starte stille og roligt og se hvornår det sker. 

Anmeld

12. december 2012

Anonym trådstarter

LR85 skriver:

Det kan jeg godt forstå. 

Hvis i var lidt tid om a lave den første, kan i jo starte stille og roligt og se hvornår det sker. 

Ja det var vi.. det var lige før vi skulle i behandling da vores guldklump viste sig.. 
Men der er jo også sandsynlighed for at den er der i første hug og så er der ingen vej tilbage.. og den tanke er også lidt skræmmende.. 

ihhh altså.. 

Anmeld

12. december 2012

Thalia

Min holdning er at børn ikke som sådan skal planlægges, men derimod komme når forældrene har lysten og overskuddet til endnu et barn. I hvert fald i de tilfælde hvor der sådan overordnet set er gode ordnede forhold i familien...

Uanset tidspunkt vil der altid være en masse ting for og en masse ting imod. Men hvis man virkelig gerne vil et barn mere, så løser det praktiske sig også for det meste.

Anmeld

12. december 2012

LR85

Anonym skriver:

Ja det var vi.. det var lige før vi skulle i behandling da vores guldklump viste sig.. 
Men der er jo også sandsynlighed for at den er der i første hug og så er der ingen vej tilbage.. og den tanke er også lidt skræmmende.. 

ihhh altså.. 

Ja det er jo det. 

Tror jeg ved hvem du er 

Men det er jo jer der skal mærke om i har ressourcerne til et barn til og hvor meget jeres dreng kræver nu og kommer til med handicappet. 

Men kan også sige; a få et barn mere er en gave. Jeg er så lykkelig for mine to. 

Anmeld

13. december 2012

mortilnoahogmelina

Her er der 22 måneder imellem vores . Vores ældste bliver 2 i den her måned . Vores yngste er 6 uger . Jeg elsker mine børn over alt og glæder mig til at de får glæde af hinanden ..

Men føj det Har været 6 hårde uger med en baby som i starten skreg i døgndrift så startet vi zonetdpapuet behandling så blev det kun om aftenen i 6-8 timer. Der har max været 5 timer søvn i døgnet til os , vi har kørt land og rige rundt for at få baby til at falde til ro . vi har rendt kl lort om natten på landevejen med barnevogn. Vi har brugt tusind vis af kroner på diverse behandlinger for bare at få lidt ro , vi har prøvet 4 forskellige mme min mælk forsvandt i takt med baby skreg mere og mere .. vi har prøvet diverse håndkøbs ting for bare at få en lille smule ro i form af mylicon dråber mælkesyre bakterier bio gaia dråber jamen hvad vi ikke har gjort og prøvede .
Endelig nu har vi fundet kuren det blev en kiopraktor som blev vores redning her . For første gang i 6 uger har jeg haft en glad baby igår . DEt var jo lykken at sidde der og pludre med hende .

Vi var præcis sammen ting igennem første gang så vi drømte aldrig om det ville ske igen . Men det gjorder det , og det Har været så meget hårdere den her gang fordi vi har den store os vi kunne ikke bare sove når den lille endelig sov.
Jeg vil sige det er noget hårdere med 2 små end en. Og hvad nu hvis i måske få en handicappede til , kan i overskue Det igen og med en i forvejen som ikke er særlig gammel..

Jeg vil sige kunne jeg vælge om havde jeg ventet til den store var 2 1/2-3 år med at gå i gang . Som sagt elsker jeg line børn og jeg vidste godt det ikke ville være liv og glade dage det hele. MEN jeg drømte da om et andet barn end endnu en der skreg så meget .

Jeg ville vente hvis jeg var jer. Ingen ved hvad for et barn man får og selv den bedste kan blive ramt af kolik ..

Anmeld

13. december 2012

mortilnoahogmelina

Her er der 22 måneder imellem vores . Vores ældste bliver 2 i den her måned . Vores yngste er 6 uger . Jeg elsker mine børn over alt og glæder mig til at de får glæde af hinanden ..

Men føj det Har været 6 hårde uger med en baby som i starten skreg i døgndrift så startet vi zonetdpapuet behandling så blev det kun om aftenen i 6-8 timer. Der har max været 5 timer søvn i døgnet til os , vi har kørt land og rige rundt for at få baby til at falde til ro . vi har rendt kl lort om natten på landevejen med barnevogn. Vi har brugt tusind vis af kroner på diverse behandlinger for bare at få lidt ro , vi har prøvet 4 forskellige mme min mælk forsvandt i takt med baby skreg mere og mere .. vi har prøvet diverse håndkøbs ting for bare at få en lille smule ro i form af mylicon dråber mælkesyre bakterier bio gaia dråber jamen hvad vi ikke har gjort og prøvede .
Endelig nu har vi fundet kuren det blev en kiopraktor som blev vores redning her . For første gang i 6 uger har jeg haft en glad baby igår . DEt var jo lykken at sidde der og pludre med hende .

Vi var præcis sammen ting igennem første gang så vi drømte aldrig om det ville ske igen . Men det gjorder det , og det Har været så meget hårdere den her gang fordi vi har den store os vi kunne ikke bare sove når den lille endelig sov.
Jeg vil sige det er noget hårdere med 2 små end en. Og hvad nu hvis i måske få en handicappede til , kan i overskue Det igen og med en i forvejen som ikke er særlig gammel..

Jeg vil sige kunne jeg vælge om havde jeg ventet til den store var 2 1/2-3 år med at gå i gang . Som sagt elsker jeg line børn og jeg vidste godt det ikke ville være liv og glade dage det hele. MEN jeg drømte da om et andet barn end endnu en der skreg så meget .

Jeg ville vente hvis jeg var jer. Ingen ved hvad for et barn man får og selv den bedste kan blive ramt af kolik ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.