Anonym skriver:
Tusind tak for dine ord! Gør mig ondt med din mor... Kan virkelig godt forstå hvis man bliver angst nårsådanner oplevet sådan noget forfærdentligt noget
men altså...jeg har ingen i min nærmeste familie der har eller har haft kræft, så....jeg tænker at så må jeg da blive den første
totalt langt ude!! Ha' det godt og tak for din respons! Det hjælper mig at skrive det ned kan jeg mærke...
Har du overvejet at tale med en prof. om din angst? Det behøver ikke være noget der vare i en uendelighed, men måske du kan få talt ud om din frygt til en person, som måske kan give dig flere redskaber at arbejde med.
Tror bestemt heller ikke, at det kun er folk med cancer tæt inde på livet der er bange for det, men også mennesker som dig, som bare synes det er så frygteligt at blive ramt af noget som i værste tilfælde kan rive en væk fra det man elsker højest - ens børn. Det er en helt naturlig del af at være menneske og mor.
Jeg bekymrer mig også mere om bilulykker, sygdom osv efter jeg har født min datter - men kan fortælle dig ( efter min mors oplevelse) at hvis man bliver syg når man har børn, så har man det mere at kæmpe for og det skal man altid tage med sig. Børn får en til at ville livet og kæmpe for det.
Man skal være dybt taknemmelig for det man har ( og det ved du selvfølgelig godt, men det er svært at få frem når man er bange) og så skal man leve livet fuldt ud, nyde de små ting og gøre det man vil når man kan. Det lyder som klicheér, men det er sandt nok.
Så i bund og grund er livet alt for kort til at bekymre sig unødigt, for skulle du eller jeg får cancer, så kommer det uanset om vi har levet frygtløs hele livet eller bekymret os.

Anmeld