Sen abort/tidlig fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.733 visninger
12 svar
0 synes godt om
12. december 2012

Anonym trådstarter

Hvor skiller man mellem de to? Altså hvornår går det fra at hedde sen abort og så til for tidlig fødsel?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2012

LBK

Anonym skriver:

Hvor skiller man mellem de to? Altså hvornår går det fra at hedde sen abort og så til for tidlig fødsel?

Mener helt bestemt det skiller ved uge 12..

Anmeld

12. december 2012

Dorthe1986

Anonym skriver:

Jeg har læst at det hedder en sen abort efter uge 12. og indtil uge 22. Efter uge 23 er det en fødsel uanset om barnet lever eller ej.

Anmeld

12. december 2012

Anonym trådstarter

LBK skriver:

Mener helt bestemt det skiller ved uge 12..

Altså nu spørger jeg jo fordi jeg ikke ved det, men mener bestemt det stadig hedder sen abort fra uge 12 og frem til et eller andet.. Ellers ville begrebet "sen abort" vel ikke findes? For abort frem til uge 12 hedder jo "bare" abort, og så må der jo være en periode efter uge 12 hvor det så hedder sen abort. det er mere hvor dét så går over i ftf jeg tænkte

Anmeld

12. december 2012

Anonym trådstarter

Dorthe1986 skriver:

Jeg har læst at det hedder en sen abort efter uge 12. og indtil uge 22. Efter uge 23 er det en fødsel uanset om barnet lever eller ej.

Takker! bare fordi jeg sad og tænkte, hvornår jeg nåede den magiske grænse... og du ved hvornår man kan begynde at få håb for overlevelse HVIS nu man skulle føde for tidligt

Anmeld

12. december 2012

FrkZier

Anonym skriver:

efter 12+0 hedder der sen abort og efter 24+0 er det for tidlig fødsel

Anmeld

12. december 2012

Kofoed.

I danmark er det 22+0 det er grænsen. Fra en der i lægernes øjne fik en sen "spontan abort" i 21. uge.

Anmeld

12. december 2012

LBK

Anonym skriver:

Altså nu spørger jeg jo fordi jeg ikke ved det, men mener bestemt det stadig hedder sen abort fra uge 12 og frem til et eller andet.. Ellers ville begrebet "sen abort" vel ikke findes? For abort frem til uge 12 hedder jo "bare" abort, og så må der jo være en periode efter uge 12 hvor det så hedder sen abort. det er mere hvor dét så går over i ftf jeg tænkte

Ja, undskyld, det er det der med at forstå spørgsmålet rigtigt 

Jeg prøver igen. Det hedder sen abort efter uge 12. Og Efter uge 23 er det en fødsel. 

Anmeld

12. december 2012

Kofoed.

Anonym skriver:

Takker! bare fordi jeg sad og tænkte, hvornår jeg nåede den magiske grænse... og du ved hvornår man kan begynde at få håb for overlevelse HVIS nu man skulle føde for tidligt

24+0 vil lægerne aktivt hjælpe barnet med at overleve, men overlevelses chancerne er ikke store, i hvert fald ikke uden varig men.

Anmeld

12. december 2012

Bertris

Anonym skriver:

Altså ifølge baby's graviditets kalender er der en chance for barnets overlevelse ved fødsel i uge 24, derfor kunne jeg også forstille mig at det lige var der at den "magiske" grænse lå  

https://www.baby.dk/videnom/376p402/graviditeten-uge-for-uge-uge-24-lille-chance-for-at-overleve-nu.aspx

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.