Forstår ikke Laura :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. december 2012

FamilenStorm

Nadia&Daniel skriver:

Det er nemlig også det vi hat tænkt på - for lige så snart vi kommer ind, falder hun næsten med det samme til ro - hun begynder dog igen når vi går ud (også selvom vi sidder derinde i noget tid).. Men lige så snart hun kommer ind til os, falder hun i søvn og sover til næste morgen..

Hvis det ikke er ørene, vil jeg næsten tro det er sådan noget der spiller ind.

Den tur har vi også været igennem... Dog allerede ved putningen...
Alberte har alle dage været god til at ligge sig til at sove efter hendes godnat historie og sang. Men liiiiige pludselig blev hun også vildt ulykkelig, som i virkelig ked af det, hvis vi gik ud, hun ville have os til at sidde ved siden af, og hun kæmpede en kamp for ikke at falde i søvn, for at holde øje med at vi ikke gik ud.. Nøj det kunne tage lang tid at putte hende og tænkte i alle mulige pædagogiske måder for at ændre det.. Der kunne hun også finde på at vågne om natten og vil have os til at sidde hos hende, og hvis vi overgav os og tog hende ind i vores seng sov hun også med det samme..

Efter, ja faktisk siden i sommers vil jeg tro, er vi først nu kunne begynde at gå igen efter historie og sang, hvis vi siger at vi kommer op igen senere.. Går altid op til hende igen efter 1/2 time hvor hun så er faldet i søvn.. Men hold op det har taget tid..

Nu kan jeg ikke huske hvor gammel Laura er? Men ved ikke om det er sådan en periode de måske kan have???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2012

morethanperfect

Nadia&Daniel skriver:

Laura har desværre gjort det siden hun var 1 år - med perioder, hvor hun sov godt  men håber hun snart stopper

Ja . Oscar er jo også først begyndt at sove igennem nu lige før han blev 2 .. ..

Det var ikke nemt i starten med 2 børn der var vågne om natten

Håber snart det vender ! I har alle brug for søvn 

Anmeld

12. december 2012

Nadia&Daniel

henh01 skriver:

Jeg tror brn har perioder hvor de trænger til at have mor og far tæt på. Jeg mærker på mine børn at de i perioer ville ønske de kunne kravle ind i mig igen

Men vil give dig ret i at det er mærkværdigt at hun vågner samme tid hver nat.. Hmm.. håber det bare er en periode.

Det føles nemlig også som sådan en periode - det er bare mærkeligt at det nærmest er på slaget 12  (som du også skriver)..

Men tilgengæld falder hun i søvn i sin egen seng først - og sover cirka kl. 19.30-00 (så det betyder meget for os )

Anmeld

12. december 2012

Nadia&Daniel

Tanja1234 skriver:

Nej så er det nok ikke ørerne. Kun hvis hun evt. ligger højere med hovedet hos jer?

Det er nogenlunde det samme (tror jeg)..

Anmeld

12. december 2012

Nadia&Daniel

Mettefpigen skriver:

Vi er inde i samme periode med Lukas... Her er kl bare ca 2 om natten... Og selvom han kommer ind til mig så kan der gå mellem 30-60 min før han sover igen......

Har overvejet at tage til lægen med ham, for at være sikker på at der ikk er noget galt med ham....

Laura sover med det samme hun kommer ind til os..

Anmeld

12. december 2012

Nadia&Daniel

FamilenStorm skriver:

Hvis det ikke er ørene, vil jeg næsten tro det er sådan noget der spiller ind.

Den tur har vi også været igennem... Dog allerede ved putningen...
Alberte har alle dage været god til at ligge sig til at sove efter hendes godnat historie og sang. Men liiiiige pludselig blev hun også vildt ulykkelig, som i virkelig ked af det, hvis vi gik ud, hun ville have os til at sidde ved siden af, og hun kæmpede en kamp for ikke at falde i søvn, for at holde øje med at vi ikke gik ud.. Nøj det kunne tage lang tid at putte hende og tænkte i alle mulige pædagogiske måder for at ændre det.. Der kunne hun også finde på at vågne om natten og vil have os til at sidde hos hende, og hvis vi overgav os og tog hende ind i vores seng sov hun også med det samme..

Efter, ja faktisk siden i sommers vil jeg tro, er vi først nu kunne begynde at gå igen efter historie og sang, hvis vi siger at vi kommer op igen senere.. Går altid op til hende igen efter 1/2 time hvor hun så er faldet i søvn.. Men hold op det har taget tid..

Nu kan jeg ikke huske hvor gammel Laura er? Men ved ikke om det er sådan en periode de måske kan have???

Hun er 2 år (fra okt.)

Hun falder i søvn i egen seng (det kan tage imellem 10 min-1 time at putte hende) - og så sover hun cirka til kl. 00 og så er den gal.. Men ofte kommer hun ind til os, og så sover hun med det samme..

Anmeld

12. december 2012

Nadia&Daniel

morethanperfect skriver:

Ja . Oscar er jo også først begyndt at sove igennem nu lige før han blev 2 .. ..

Det var ikke nemt i starten med 2 børn der var vågne om natten

Håber snart det vender ! I har alle brug for søvn 

Anmeld

12. december 2012

Gittemor09

Nadia&Daniel skriver:

De sidste 8 dage - er hun vågnet imellem kl. 00-00.10 og GRÆDT og det er ikke bare små-tåre, nej dét er skrig på højt plan  Og hun falder bare ikke til ro igen, får hun er hos os..

Forstår det ikke - for det er ALTID imellem kl. 00-00.10.. Vi kan nærmest sætte uret efter det..

Har ingen idé hvad der sker  

min datter gjorde det også i en rigtig lang periode.. og kunne også stille uret efter hende...

jeg kontaktede så en sundhedsplejerske, og hun sagde at det er fordi hun skifter face i sin søvn, og så vågner de op og bliver forskrækket over det... og så samtidig måske er midt i en drøm (ja, det er svært at forklare, men håber det er forståeligt), og sov også bedst inde hos mig, fordi der var mere trygt, og hun kunne mærke mig

hun rådede mig til at hvis jeg troede på det, kunne jeg købe en drømmefanger, og hænge op ved hendes seng...

det gjorde jeg, og hun har ikke gjort det lige siden...

Anmeld

12. december 2012

Nadia&Daniel

Gittemor09 skriver:

min datter gjorde det også i en rigtig lang periode.. og kunne også stille uret efter hende...

jeg kontaktede så en sundhedsplejerske, og hun sagde at det er fordi hun skifter face i sin søvn, og så vågner de op og bliver forskrækket over det... og så samtidig måske er midt i en drøm (ja, det er svært at forklare, men håber det er forståeligt), og sov også bedst inde hos mig, fordi der var mere trygt, og hun kunne mærke mig

hun rådede mig til at hvis jeg troede på det, kunne jeg købe en drømmefanger, og hænge op ved hendes seng...

det gjorde jeg, og hun har ikke gjort det lige siden...

Okay - tja, tror ikke helt på det, men tilgengæld er det jo et forsøg værd

Hun har nemlig også perioder hvor hun ikke gør det - og synes faktisk (nu hvor jeg tænker på det), at det nogle gange hænger sammen med at hun udvirkler sig..

Anmeld

12. december 2012

Gittemor09

Nadia&Daniel skriver:

Okay - tja, tror ikke helt på det, men tilgengæld er det jo et forsøg værd

Hun har nemlig også perioder hvor hun ikke gør det - og synes faktisk (nu hvor jeg tænker på det), at det nogle gange hænger sammen med at hun udvirkler sig..

jeg var også en smule skeptisk over det  men her virker det ihvertfald... så jeg synes bestemt det var forsøget værd

og de oplever jo rigtig mange ting hele tiden, og det kan også gå ind og påvirke dem når de sover...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.