SKbaby skriver:
Hej 
Jeg har nogle spørgsmål i forhold til hvordan kroppen ser ud efter en graviditet.
1. Hvor meget vejede i før og efter graviditet?
2. Fik i mange strækmærker?
3. Har i meget løs hud nu?
4. Trænede i regelmæssigt jeres mave før graviditet? og havde det mon betydning for hvor hurtigt maven "faldt på plads" efter graviditet.
5. Jeg vejer selv 57 kg. og har en lys hud. Har det mon betydning for hvordan strækmærkerne vil se ud i løbet af tiden (hvis jeg nu skulle få nogle, hvis jeg engang bliver gravid)
Jeg håber, at her er nogle som vil dele deres erfaringer, selvom det måske er nogle lidt personlige spørgsmål.
1. Hvor meget vejede i før og efter graviditet?
- før 69 og nu et år efter 75kg :-( tog 21 kg på under min graviditet
2. Fik i mange strækmærker?
- Nej, jeg fik 4 små nederst på maven under fødslen. Fik ikke nogen før.
3. Har i meget løs hud nu?
- Jeg har en anelse hængemave (nederste del af maven) men det hører ofte med hvis man som jeg får akut kejsersnit. Eller ja. selvfølgelig også dem med planlagt kejsersnit.
4. Trænede i regelmæssigt jeres mave før graviditet? og havde det mon betydning for hvor hurtigt maven "faldt på plads" efter graviditet.
- ja, det gjorde jeg. Og jeg tror ikke det har noget at sige omkring hvor hurtigt maven falder på plads. Mit tog LANG tid.
5. Jeg vejer selv 57 kg. og har en lys hud. Har det mon betydning for hvordan strækmærkerne vil se ud i løbet af tiden (hvis jeg nu skulle få nogle, hvis jeg engang bliver gravid)
- tror du har en fordel ved din lyse hud. Det vil se voldsomt ud mens de er knaldrøde, men når de falmer til den der perlemors farve som jeg kalder den, så vil det ikke ses særlig tydligt på en lys hud med mindre du får mange. Så "rynker" din mave sammen. Og det forsvinder ikke.