Kroppen efter graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

376 visninger
3 svar
0 synes godt om
11. december 2012

SKbaby

Hej 

Jeg har nogle spørgsmål i forhold til hvordan kroppen ser ud efter en graviditet.

1. Hvor meget vejede i før og efter graviditet?

2. Fik i mange strækmærker?

3. Har i meget løs hud nu? 

4. Trænede i regelmæssigt jeres mave før graviditet? og havde det mon betydning for hvor hurtigt maven "faldt på plads" efter graviditet. 

5. Jeg vejer selv 57 kg. og har en lys hud. Har det mon betydning for hvordan strækmærkerne vil se ud i løbet af tiden (hvis jeg nu skulle få nogle, hvis jeg engang bliver gravid) 

Jeg håber, at her er nogle som vil dele deres erfaringer, selvom det måske er nogle lidt personlige spørgsmål. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2012

Københavnermor

SKbaby skriver:

.Hej

Jeg har nogle spørgsmål i forhold til hvordan kroppen ser ud efter en graviditet.

Vejede før 1. graviditet 69 kg, nu er jeg så lige blevet gravid igen, men jeg vejer nu 65 kg.

Jeg fik SÅ mange strækmærker, på lårene, benene, maven, hofterne og brysterne. Det er rigtig øv. Men det er heldigvis langt fra alle der får det. Min søster fik f.eks ikke et eneste.

Nej, faktisk ikke. Min mave er måske en smule blødere..

4. Trænede i regelmæssigt jeres mave før graviditet? og havde det mon betydning for hvor hurtigt maven "faldt på plads" efter graviditet.

Nej, det gjorde jeg ikke.

5. Jeg vejer selv 57 kg. og har en lys hud. Har det mon betydning for hvordan strækmærkerne vil se ud i løbet af tiden (hvis jeg nu skulle få nogle, hvis jeg engang bliver gravid)

Altså de fleste strækmærker er røde/mørke når de kommer og bliver lyse med tiden, hvis du har lys hud så ser man dem måske mindre tydeligt med tiden..

Jeg håber, at her er nogle som vil dele deres erfaringer, selvom det måske er nogle lidt personlige spørgsmål

Anmeld

12. december 2012

Zelinasmor

SKbaby skriver:

Hej 

Jeg håber, at her er nogle som vil dele deres erfaringer, selvom det måske er nogle lidt personlige spørgsmål. 

- før 69 og nu et år efter 75kg :-( tog 21 kg på under min graviditet

- Nej, jeg fik 4 små nederst på maven under fødslen. Fik ikke nogen før.

- Jeg har en anelse hængemave (nederste del af maven) men det hører ofte med hvis man som jeg får akut kejsersnit. Eller ja. selvfølgelig også dem med planlagt kejsersnit.

- ja, det gjorde jeg. Og jeg tror ikke det har noget at sige omkring hvor hurtigt maven falder på plads. Mit tog LANG tid. 

- tror du har en fordel ved din lyse hud. Det vil se voldsomt ud mens de er knaldrøde, men når de falmer til den der perlemors farve som jeg kalder den, så vil det ikke ses særlig tydligt på en lys hud med mindre du får mange. Så "rynker" din mave sammen. Og det forsvinder ikke.

Anmeld

12. december 2012

SKbaby

Tusind tak for jeres svar. Håber bare, at jeg kan slippe uden om alt for mange strækmærker  

Hvis der er andre, der har lyst til at dele deres erfaringer, må de meget gerne skrive dem. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.